וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן 6 ובת 13 נהרגו בקליפורניה: "היורה היה בעל עמדות גזעניות"

30.7.2019 / 9:07

המשטרה בגילרוי, שבה התקיים פסטיבל האוכל, אמרה כי השוטרים מנעו תוצאה קשה בהרבה אחרי שבלמו את סנטינו וויליאם לגאן בן ה-19 דקה אחרי שחדר למתחם. בחשבון האינסטגרם שלו נמצאו ציטוטים מחיבורים גזעניים. בין שלושת קורבנותיו, היו שני ילדים

צילום: רויטרס, עריכה: ניר חן

היורה בפסטיבל האוכל בקליפורניה היה סנטינו וויליאם לגאן, בן 19, שהשתמש ברובה תקיפה והרג שלושה בני אדם, עד שנבלם על ידי השוטרים. המשטרה וסוכני FBI טרם גילו מה המניע למסע ההרג והם חוקרים אם היה לו שותף. ברשת NBC דווח הלילה (שלישי) כי היה לו חשבון אינסטגרם שקידם חיבורים התומכים בעליות הגזע הלבן.

"זה היה יכול להיות הרבה יותר גרוע", אמר מפקד משטרת גילרוי, סקוט סמית'י, שאמר כי לגאן נורה למוות בתוך דקה, אחרי שחדר למתחם פסטיבל האוכל "גרליק" דרך הגדר במקום שבו היו אלפי מבלים, וכך חמק מאמצעי הבידוק. הוא הוסיף כי הוצאו צווי מעצר לבית בעיר הקשור לגילרוי ולמכונית שבה לפי החשד נהג אל הפסטיבל.

המשטרה סבורה כי לגאן, תושב גילרוי במקור, רכש באופן חוקי את הרובה ב-9 ביולי במדינת נבאדה, שבה הוא התגורר לאחרונה. הנשיא דונלד טראמפ תיאר אותו כ"רוצח מטורף" וביקש מאזרחי ארצות הברית להתפלל למען הקורבנות.

עוד ידיעות מהעולם
כדי להימנע מהוצאה להורג: מתכנן פיגועי 11 בספטמבר מוכן להפיל את סעודיה

היורה בפסטיבל האוכל גרליק, גילרוי, קליפורניה. אתר רשמי
רכש את הרובה באופן חוקי בנבאדה. היורה לגאן/אתר רשמי

זמן קצר לפני הירי, לגאן ככל הנראה פרסם תמונה מהפסטיבל בחשבון האינסטגרם שלו, והביע את סלידתו מהאירוע. "אייי, זה זמן פסטיבל גרליק", כתב מתחת לתמונה שבה נראו משתתפים במתחם. "בואו להשתכר מחרא במחירים מופקעים". בתמונה אחרת, שבה היה שלט שהזהיר מפני שריפות יער, הוא ציטט קטע מחיבור גזעני וסקסיסטי מהמאה ה-19. החשבון שלו היה בן כמה ימים, והוא הושבת אתמול.

עוד בוואלה!

ירי בפסטיבל אוכל בקליפורניה: ארבעה הרוגים, בהם היורה

לכתבה המלאה
אדם ירה לעבר קהל בשוק אוכל בקליפוניה - 29/7. רויטרס
מבלים בפסטיבל נמלטים בזמן הירי, אתמול/רויטרס

בין שלושת הקורבנות, זוהו הצעירים ביותר - סטיבן רומרו, בן שש, וקיילה סלזאר, בן 13, מסן חוזה. ההרוג השלישי היה צעיר בשנות ה-20 לחייו. "הוא תמיד היה נחמד, שמח ושובב", אמרה סבתו של הילד, מריבל. היא סיפרה כי אמו וסבתו השנייה נפצעו אף הן מירי, בין 11 הפצועים הנוספים. בתחילה אמרו במשטרה כי היו 15 פצועים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully