וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירי בפסטיבל אוכל בקליפורניה: ארבעה הרוגים, בהם היורה

29.7.2019 / 7:28

ביום האחרון של פסטיבל גילרוי גרליק חמוש פתח באש ופגע במשתתפים, שרצו לכל עבר למשמע היריות. עוד 15 נפצעו והמניע לתקרית עדיין לא ידוע. עדת ראיה סיפרה: אנשים זרקו שולחנות וחתכו גדרות כדי לצאת", אמרה. חיפושים אחרי חשוד נוסף

צילום מסך

לפחות ארבעה בני אדם, בהם החשוד בירי, נהרגו הלילה (שני) בתקרית ירי בפסטיבל אוכל במדינת קליפורניה שבארצות הברית - כך מסרו הרשויות. המשתתפים ביום האחרון של פסטיבל גילרוי גרליק, המתקיים מדי שנה מדרום לסן חוזה, תועדו רצים לכל עבר בזמן הירי. המניע של החשוד, שנורה בידי אנשי ביטחון במקום, עדיין לא ברור. המשטרה מנהלת מצוד אחרי חשוד נוסף, שלא ברורה מידת מעורבותו במסע ההרג, שבו נפצעו עוד 15 איש.

מפקד המשטרה בגילרוי, סקוט סמית'י, אמר כי השוטרים התעמתו עם היורה "בתוך פחות מדקה" והרגו אותו. בתיעוד מהאוויר נראה שטח הפסטיבל ריק ממבלים, אבל עם כוחות חירום ומשטרה רבים שהקיפו את הרחובות הסמוכים. "היזהרו והישמרו!", כתב נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בטוויטר. מושל קליפורניה גווין ניוסם אמר כי הוא עוקב מקרוב אחרי המצב. "זה לא פחות ממזעזע", כתב בטוויטר.

באחד הסרטונים שפורסמו ברשתות החברתיות, נראו המבלים מתפזרים בפחד ובבלבול כשקולות ירי חזקים נשמעים ברקע. "מה הולך?", אומרת אישה אחת. "מי ירה בפסטיבל גרליק?".

אדם ירה לעבר קהל בשוק אוכל בקליפוניה - 29/7. רויטרס
משתתפים נמלטים בזמן הירי בפסטיבל, הלילה/רויטרס

אווני ראייס בת ה-13, אמרה לחדשות סן חוזה כי בהתחלה חשבה כי מדובר בזיקוקים, אך אז הבחינה באדם עם רגל פצועה. "בדיוק עזבנו וראינו בחור עם בנדנה עטוף סביב הרגל שלו כי הוא נורה", אמרה רייס, "ילד קטן נפגע על האדמה, אנשים זרקו שולחנות וחתכו גדרות כדי לצאת", אמרה.

אדם ירה לעבר קהל בשוק אוכל בקליפוניה - 29/7. רויטרס
מבקרים ביריד בורחים לשמע היריות, אתמול/רויטרס

עד אחר, מקסימו רושה, מתנדב בקבוצת הכדורגל לנוער בגילרוי בראונז, אמר שראה אנשים רבים בשטח, אך לא היה יכול להיות בטוח כמה נורו וכמה ניסו להגן על עצמם.

הפסטיבל נוסד ב-1979 ולפי האתר הרשמי שלו הוא נערך על ידי מתנדבים. הוא מתאר את עצמו כפסטיבל האוכל הגדול ביותר בעולם המתקיים בקיץ. הוא נמצא בסמוך לכריסמס היל פארק, שם אסורים כל כלי נשק שהם. בנוסף לכך, נכתב באתר של האירוע כי לא תותר כניסה לכל מי שלובש בגדים או סמלים המצביעים על חברות בכנופיות, על מנת לספק אווירה בטוחה ומשפחתית.

אדם ירה לעבר קהל בשוק אוכל בקליפוניה - 29/7. רויטרס
ייתכן וישנם חשודים נוספים במעשה. מבלים ליד זירת האירוע בקליפורניה, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully