וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב שיבחה את ליברמן: "אמירה חזקה לנוכח הרקע שלו"

דוברת משרד החוץ התייחסה לדברי ליברמן, שאמר כי קרי הוא "ידיד אמת" והביע תמיכה במאמצי השלום: "משקף עמדתם של רבים". עם זאת, הוסיפה: "אין זה אומר שאין יותר מתנגדים"

צילום: טל אנגלנדר, עריכה: יותם בן-דוד

(ליברמן, אתמול: "קרי ידיד, בנט מתלהם")

ארצות הברית מברכת על דבריו של שר החוץ הישראלי בשבחו של ג'ון קרי: דוברת משרד החוץ האמריקני, ג'ן סאקי, הגיבה אמש (שישי) על הגיבוי שהעניק אביגדור ליברמן למאמציו של עמיתו האמריקני להביא להסדר שלום בין ישראל לפלסטינים, ואמרה כי מדובר ב"אמירה חזקה ובמסר חזק, לנוכח ההיסטוריה והרקע שלו בסוגיות האלה והמקום שבו הייתה השקפתו (של ליברמן)".

בתדרוך היומי לעיתונאים בוושינגטון הבירה אמרה סאקי: "ללא ספק, אנו מברכים על דבריו של ליברמן. הם משקפים את עמדתם של רבים בישראל לפיה פתרון שתי מדינות הוא התוצאה והסוף של תהליך השלום". עם זאת, הדגישה סאקי כי "אין זה אומר שאין יותר מתנגדים (בישראל) לפתרון שתי המדינות ולתהליך השלום, אבל ללא ספק, אנו מקווים שנוכל לשוב להתמקד בסוגיות המסובכות שבידינו".

עוד על תהליך השלום:
אלה ההתנחלויות שנתניהו רוצה להשאיר בידי ישראל
אובמה מקרב את האינתיפאדה הבאה. דעה
ארה"ב נגד הבנייה במזרח ירושלים: "לא לצעדים חד-צדדיים"

מזכיר המדינה של ארה"ב ג'ון קרי ושר החוץ של ישראל אביגדור הבוקר בוושינגטון, דצמבר 2013. משרד החוץ
"מקווים שנוכל לשוב להתמקד בסוגיות המסובכות". ליברמן וקרי/משרד החוץ

אתמול נשא השר ליברמן דברים בכנס מסחרי בתל אביב, ובמסגרתם תקף את שר הכלכלה נפתלי בנט על התבטאויותיו האחרונות נגד המשא ומתן המדיני שמוביל קרי. "קרי ידיד אמת של ישראל, הוא מוביל את התהליך בצורה נכונה ויש לו זכות לדעה אחרת מזו של נפתלי בנט המתלהם", אמר ליברמן.

הוא הוסיף כי "על כל דבר יש לבנט הערות. אני רואה אותו רץ למיקרופונים אבל לא רץ לאופוזיציה. אני שומע תחרות מי יותר בוטה ומתלהם נגד קרי, מה החוכמה בלהפוך ידידים לאויבים?". עוד אמר: "אנחנו בעד הסכם עם הפלסטינים, אבל לא בכל מחיר", וסיכם כי "בין אחדות השטחים לאחדות העם – אני בוחר באחדות העם".

בתדרוך אמש התייחסה דוברת משרד החוץ בוושינגטון גם לעמדת השדולה האמריקנית הפרו-ישראלית אייפאק, לפיה אין זה יהיה נכון להטיל בתקופה זו סנקציות חדשות על איראן. במענה לשאלה אם היא משבחת את השדולה על כך, אמרה סאקי: "אנו מברכים אותם על תמיכתם בהתקדמות הדיפלומטית בנושא".

חילופי הדברים האחרונים בין משרדי החוץ בירושלים ובוושינגטון מהווים תפנית חיובית למדי, שבאה אחרי שבועות של מתיחות בין הצדדים. לאחר הדלפת הדברים הקשים שאמר שר הביטחון משה יעלון נגד קרי בחודש שעבר, היה זה נאומו של קרי בוועידה ביטחונית במינכן שקומם עליו בכירים בישראל. בסוף השבוע שעבר הזהיר כי קרי כישלון של המשא ומתן בין ישראל לפלסטינים עלול להביא לחרם על ישראל.

התגובות לא איחרו לבוא, ואלה גינו את שר החוץ האמריקני. בתגובה לכך, חזרה השבוע הדוברת סאקי כמעט מיד יום על דבריה, לפיהם קרי מתנגד נחרצות להטלת חרם על ישראל, ועמדתו זו באה לידי ביטוי לאורך דרכו הפוליטית. קרי עצמו אמר השבוע כי דבריו סולפו, אך הדגיש שההתבטאויות נגדו לא יעצרו בעדו מלהמשיך בניסיונות להשיג שלום במזרח התיכון.

נטשה מוזגוביה סייעה בהכנת הידיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully