וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זועבי: קדאפי להאג - וגם הישראלים שפגעו בעזה

פנחס וולף

22.8.2011 / 16:12

רוב חברי הכנסת שנפגשו עם קדאפי לפני כשנה וחצי הביעו שמחה על נפילתו הקרבה. כמו כן, קראו הח"כים להעמידו לדין בלוב ולא בהאג. "העם הלובי מסוגל להעמיד את קדאפי לדין צודק"

ח"כ חנין זועבי (בל"ד) התייחסה היום (שני) בשיחה עם וואלה! חדשות לאירועים בלוב ולנפילתו הצפויה של שליט לוב מועמר קדאפי - והשוותה בינו לבין ישראל, על רקע תקיפות צה"ל בעזה בתגובה לירי לעבר ערי הדרום. "ההחלטה אם להעמיד את קדאפי לדין בבית הדין הבינלאומי בהאג היא החלטה של הלובים, אבל אני תומכת בכך שכל אחראי, מדיני או צבאי, שהרג חפים מפשע, כולל אלה שהורגים בעזה, יועמד לדין בבית הדין הבינלאומי", אמרה זועבי, אך סירבה לפרט לאילו אישים ישראלים התכוונה.

עוד באותו נושא:
לוב: קרבות עזים בטריפולי, מצור על מעוז קדאפי
היום שאחרי קדאפי: "יהיה מרחץ דמים, כמו עירק"
צה"ל תקף מוצב של חמאס, הפלסטינים: 7 נפצעו בתקיפה
דיון בכנסת בעקבות ביקור הח"כים בלוב

המורדים בעיר בנגזי, לוב, חודגגים את ההשתלטות על הבירה טריפולי. AP
מפגינים בעיר בנגזי בלוב חוגגים את השתלטות המורדים על טריפולי, היום/AP

זועבי, ח"כ ג'מאל זחאלקה, יו"ר בל"ד, וח"כ טאלב א-סנע (רע"ם-תע"ל), שלושה מתוך המשלחת שמנתה שישה חברי כנסת הערבים שביקרו בלוב באפריל 2010, ואף נפגשו עם קדאפי באותו הביקור, הגיבו היום למצב בלוב, הביעו תמיכתם במורדים ועמדו על הצורך להעמיד את קדאפי לדין. ח"כ א-סנע הצטרף לקריאותיה של זועבי והביע התנגדותו להעמדתו לדין של קדאפי בבית הדין הבינלאומי בהאג, וטען כי יש להעמידו לדין בלוב. "העם הלובי צריך להגיע למצב שהוא יכול להעמיד לדין את קדאפי על מה שעשה ועל הגניבה של הכסף הציבורי", אמר זחאלקה והוסיף כי "יש טעם להעמידו לדין בהאג רק אם הוא בורח מחוץ ללוב, כדי שלא יימלט ממשפט". א-סנע הצטרף לקביעתם של זועבי וזחאלקה ואמר כי "העם הלובי מסוגל להעמיד את קדאפי לדין צודק".

שלושת חברי הכנסת לא הסתירו את שמחתם מנפילתו הקרבה של קדאפי, זאת על אף שנפגשו איתו לפני כשנה וחצי בלבד. "אני רואה בזה ניצחון אדיר לרצון העם", אמר ח"כ טאלב א-סנע והוסיף כי "אני מברך ואומר: 'מברוק' למהפכה ולמהפכנים. רצון העם תמיד ינצח, כל הדיקטטורות גורלן לאבדון". א-סנע הוסיף קריאה לעולם הערבי ואמר כי "מועבר כאן מסר חשוב לכל אותן דיקטטורות בעולם ובעולם הערבי, כולל אסד: אין שום כוח, לא טנקים ולא מטוסים, שיכולים לנצח רצון של עם".

"מצטער על הפגישה עם קדאפי"

"עם שנאבק למען זכויות צודקות זה מרשם להצלחה. זה הסוף של כל העריצים באזור, כולל בסוריה", אמרה זועבי והוסיפה כי "זה אדיר. העם בלוב אמר את המילה שלו מאז פרוץ המהפכה והחליט שהוא ינצח - והוא ניצח". גם זחאלקה הצטרף לברכות למורדים הלובים וקבע כי "טוב שהרודן הלך", והוסיף כי "אנחנו רוצים שתהיה דמוקרטיה בלוב. העם הלובי סבל במשך עשרות שנים בחיים לא נורמליים".

באותה נשימה הביע ח"כ זחאלקה צער על אותה פגישה עם קדאפי לפני כשנה וחצי ואמר כי "אני מצטער שנסעתי להיפגש איתו". זחאלקה הסביר כי "נסענו אליו משום שהוא היה יו"ר הליגה הערבית, אך מעולם לא אמרתי עליו מילה טובה". חבר נוסף לאותה משלח, ח"כ עפו אגבריה (חד"ש), סירב להביע צער על הפגישה עם מי שעמו מגדירו כ"רודן", משום שלדבריו הפגישה איתו התקיימה כיו"ר הליגה הערבית. "לכן ראיתי לנכון שנדבר גם על המצב של ערביי ישראל. לבוא ולהגיד שאני מכה על חטא - זה לא נכון. יש שליטים יותר גרועים ממנו שעדיין גורמים מערביים נפגשים איתם ולא מבקשים מאף אחד להתנצל", אמר אגרביה.

אגבריה קרא ללובים להתנגד גם למה שהגדיר כ"השתלטות של כוחות זרים על לוב". "אני מקווה שהעם הלובי ינצח גם במערכה השנייה ולא יאפשר לכוחות זרים להשתלט על המהפכה שלו. אנחנו לא רוצים להחליף רע ברע גדול יותר, ומעוניינים שיהיה באמת שלטון דמוקרטי", אמר אגרביה.

ח"כ א-סנע קרא בהזדמנות זו לנשיא סוריה, בשאר אסד, "לחדול לאלתר מהשימוש באלימות ולעבור לפסים של הידברות, אחרת גורלו יהיה כגורל שאר הרודנים". דברים דומים השמיע ח"כ זחאלקה ואמר כי "גם בסוריה אני תומך בדרישות העם הסורי לדמוקרטיה אמתית ולכל העמים הערבים ואני מגנה את הריגת המפגינים".

עוד באותו נושא:
אסד: "מי שינסה לפלוש לסוריה - ישלם מחיר גבוה"
אובמה קובע לראשונה: "הגיע זמנו של אסד לפרוש"

לפניות לכתב: pinhas_wolf@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully