וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ טיבי המשיך לנאום - והורד בכוח מהדוכן

פנחס וולף

28.4.2010 / 14:10

האירוע התרחש בעת דיון על נסיעת ח"כים ערבים ללוב. לדברי טיבי, נאומו התארך בשל קריאות ביניים, אך סגן יו"ר הכנסת דחה את טענתו וקרא לסדרנים. ברכה תקף בחריפות בן ארי: "סובל מהזיה נאצית"

ערוץ הכנסת

(צילום: ערוץ הכנסת, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ח"כ אחמד טיבי נאם (רע"מ-תע"ל) נאם היום (רביעי) במליאת הכנסת בדיון על הסרת חסינותם של חברי הכנסת הערבים שנסעו ללוב ונפגשו עם מועמר קדאפי. נאומו של טיבי התארך, וסגן יו"ר הכנסת, כרמל שאמה, ביקש ממנו לסיים את דבריו. טיבי סירב, בטענה שנאומו התארך בשל קריאות ביניים. לבסוף קרא סגן היו"ר לסדרני הכנסת, שהורידו את ח"כ טיבי מדוכן הנואמים.

בתגובה להורדתו מדוכן הכנסת, אמר ח"כ אחמד טיבי כי ח"כ כרמל שאמה ירד לשפל המדרגה וניצל לרעה את מעמדו כמנהל הישיבה. "אני ער לעובדה כי קשה לעיתים לשמוע את דבריי או את דעותיי אך חובה על מי שמתיימר לטעון שהוא דוגל בדמוקרטיה לגלות יכולת הקשבה לאחר כי הרי דמוקרטיה היא זכותי לומר את דעתי גם אם היא שונה. צר לי שהבחירות בליכוד ותסמונת הפייגלינים העבירה את ח"כ שאמה על דעתו. על יו"ר הכנסת לתת את דעתו על ההתנהלות הזו", אמר.

ח"כ טאלב א-סנע אמר במליאה כי, "ראו מי מטיף לנו מוסר. מדינה שהקימה יחסים עם הגרועים שבמשטרים. כל אלה שמדברים על חקיקה ועוד חקיקה, אתם מחסלים את מה שנותר מהדמוקרטיה הישראלית. נלך לאן שאנחנו רוצים. כמו שמותר לכם להביא לכאן יהודים מרוסיה ואתיופיה כי אתם אומרים שהם אחים שלכם, גם אלה אחים שלנו, ועל אפך וחמתך נמשיך לבקר אותם. אנחנו לא רואים בהם אויבים. המופע המבזה שניהל קודם כרמל שאמה ראויה לכל גינוי".

עוד לפני כן התנהלו חילופי האשמות בין חברי הכנסת הערבים שביקרו בלוב לבין חבר הכנסת מיכאל בן-ארי (האיחוד הלאומי): בתגובה לדרישת בן-ארי להסיר את חסינותם של חמישה ח"כים בטענה שבגדו בישראל ו"תקעו סכין בגב האומה", האשימו אותו הח"כים ברדיפה פוליטית, ואחד מהם אף טען כי חבר הכנסת מהאיחוד הלאומי סובל מ"הזיה נאצית". יו"ר הכנסת ראובן ריבלין, הודיעה כי ועדת הכנסת תדון בקרוב בבקשת בן ארי להסרת חסינותם של הח"כים אחמד טיבי (רע"מ-תע"ל), טאלב א-סנע (רע"מ-תע"ל), מוחמד ברכה (חד"ש), עפו אגברייה (חד"ש) וג'מאל זחאלקה (בל"ד).

לדברי יו"ר חד"ש, חבר הכנסת מוחמד ברכה, "האיש הזה (בן ארי – פ"ו) התנגד גם לנסיעה שלי לאושוויץ במשלחת של חברי הכנסת, כך שהתנגדותו היא לא לאקט שאנחנו עושים. הוא מתנגד לקיומנו. זו הזיה נאצית, לא פחות ולא יותר, ובכל מקום נורמאלי האיש הזה היה מאחורי סורג ובריח על ההשתלחויות וההסתות שלו. בכל מקרה, כשתיקבע הישיבה אנחנו ניתן לחברי הכנסת של הימין לקיים את האורגיה שלהם בלעדינו. האיש הזה לא יקבע לנו את סדר היום".

חבר הכנסת אחמד טיבי אמר לוואלה! חדשות בתגובה לדיון הצפוי כי "מדובר בהצעה קנטרנית ורדיפה פוליטית על אקט שעשינו במסגרת עבודתנו הן הפוליטית והן כחלק מיישום הזהות הלאומית והתרבותית שלנו. מספר רב של חברי כנסת יהודים כבר פנו אליי בעבר לסדר להם נסיעות למדינות ערב, וגם ללוב, כך שעמדת הימין היא עמדה מגוחכת והזויה. אמשיך לבקר היכן שאני רוצה ביודעי מהן מגבלות החוק".

יו"ר בל"ד ח"כ ג'מאל זחאלקה אמר בתגובה כי "זה דיון קנטרני בניסיון לתפוס כותרות. לא עשינו כלל עבירה על החוק. בן ארי ודומיו לא רוצים לראות אותנו בכנסת, ובכלל במדינה. אם היה מדובר בחברי כנסת יהודיים לא היו מבקשים להסיר חסינות. ההחלטה הזו היא בגלל גזענות, משום שאנחנו ערבים. זוהי פשיטת רגל. לדעתי, יו"ר הכנסת היה צריך לדחות את הבקשה. הרי בכנסת כל יום יש דברי בלע נגד חברי כנסת ערבים. אם כך, יש לנו עילה רצינית מאוד לבקש הסרת חסינות נגד הרבה חברי כנסת אחרים".

חבר הכנסת מיכאל בן ארי אמר בתגובה לדברי ח"כ ברכה שייחס לו "הזיה נאצית", כי "מי שמתחבק עם הארכי-טרוריסט קדאפי ויוצא כנגד היהודים בכל הזדמנות, שלא ידבר על המשנה הנאצית. אני מודה שגורלו של עם ישראל יקר לי, ולכן אלחם בכל כוחי באיובים כדוגמת ברכה".

"השימוש במונח בוגדים אינו ראוי"

ועדת הכנסת תקיים בקרוב דיון בהסרת חסינותם של חברי הכנסת שביקרו בלוב. כך הודיע היום יו"ר הכנסת ראובן ריבלין במכתב ששיגר ליו"ר ועדת הכנסת, ח"כ יריב לוין. ריבלין ציין במכתבו, כי הדבר אינו נתון לשיקול דעתו, משום שהוא קיבל פנייה בנושא מח"כ מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי), וכי על פי החוק, הוא מחויב להעביר את הנושא לדיון בוועדת הכנסת. עם זאת, ריבלין לא חסך את ביקורתו מבן ארי. "האופן שבו הוגשה הבקשה והסגנון בו היא כתובה אינם ראויים", הוא כתב.

"אני סבור כי בקשה לקיום דיון מעין שיפוטי שתוצאותיו מרחיקות לכת ובעלות משמעות רבה אינה יכולה להסתמך על ניסוח לקוני וחסר כפי שנעשה במקרה זה. בשולי הדברים אציין כי השימוש במונח 'בוגדים' כלפי חברי כנסת שמעולם לא נחקרו, לא הועמדו לדין, ובוודאי לא הורשעו בבגידה או בעבירה דומה, אינו במקומו".

בן ארי שלח את המכתב ליו"ר הכנסת ריבלין אתמול, ובין היתר כתב כי "חברי הכנסת המוזכרים פועלים זה זמן רב נגד מדינת ישראל ולמעשה מהווים גיס חמישי בתוך הכנסת. מעשה זה (פגישה עם נשיא לוב קדאפי - פ"ו) הוא מעשה בגידה ותקיעת סכין בגב האומה. בכל מדינה מתוקנת היו אותם בוגדים נעצרים בשדה התעופה ומובאים למשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully