וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נושאים חמים

כניסת שבת, זמני הדלקת נרות ויציאת שבת בשדרות והסביבה - פרשת פנחס | 26.7.2024

זמני כניסת ויציאת שבת בשדרות והסביבה, עדכון שבועי של זמני הדלקת נרות, כניסת שבת ויציאת שבת, 26.7.2024 כ בתמוז פרשת פנחס

כניסת שבת בשדרות:

כניסת השבת: 19:11
יציאת השבת: 20:21

בתי כנסת בעיר:

בית הכנסת "אהבת שמעון"
כתובת: משעול זלמן שניאור 1, שדרות
טלפון: 08-6899365
בית הכנסת "בן איש חי"
כתובת: ברנר 3 ,שדרות
טלפון: 08-6897440
בית הכנסת "דקר"
כתובת: משעול הפעמוניח 1, שדרות
טלפון: 08-6891658
בית הכנסת "מגן אברהם"
כתובת: רמב"ם 36, שדרות
טלפון: 08-6897012

פרשת השבוע: פרשת פנחס

בפרשת השבוע, פרשת פנחס, אותה נקרא בשבת בבית הכנסת, התורה מתארת את מעלותיו של פנחס שלא דאג לטובתו האישית אלא לכבודו של הקדוש ברוך הוא. האדמו"ר הרב פינטו מסביר את כוחו של פנחס שבמעשיו השפיע על דורות שלמים עד ימינו אנו. כך אמר הרב פינטו בשיעורו:

כתוב המדרש (במד"ר כא, א) אָמַר הַקָּדוֹשׁ בָּרוּךְ הוּא בְּדִין הוּא שֶׁיִּטֹּל שְׂכָרוֹ. הקב"ה אמר שבדין פינחס יקבל את השכר שלו, צריך לשאול הרי פשוט שכל אדם שעושה מצוה בדין הוא שיקבל שכר, אם כך מה החידוש שהמדרש מלמד ומחדש לנו שפינחס יקבל שכרו, מה העומק של המדרש הזה? ועוד צריך להבין מה הפירוש והעומק שהתורה אומרת לנו על פינחס "בְּקַנְאוֹ אֶת קִנְאָתִי בְּתוֹכָם"?

אלא אולי אפשר לבאר ולומר על פי דברי רבותינו הקדושים, הגמרא אומרת (קידושין ל:) ואמר ר"ש בן לוי יצרו של אדם מתגבר עליו בכל יום ומבקש המיתו שנאמר (תהלים לז, לב) "צוֹפֶה רָשָׁע לַצַּדִּיק וּמְבַקֵּשׁ לַהֲמִיתוֹ" ואלמלא הקב"ה עוזרו אין יכול לו. הגמרא אומרת שבכל יום יש לאדם התמודדות עם היצר הרע שבא להכשיל אותו ואם הקב"ה לא יעזור לאדם, הוא לא יוכל להתמודד מול היצר הרע ולנצח אותו כי היצר הרע הוא מלאך עם כוחות גדולים ולכן האדם צריך עזרה וסיוע לנצח את היצר הרע.

על פי זה אומרים רבותינו הקדושים יסוד גדול, מתי שהאדם עומד בפני עבירה הוא צריך להתחיל להתמודד כנגד העבירה פתחו לי פתח כחודה של מחט, את הצעד הראשון האדם צריך להתחיל ואחרי שהאדם עושה את הצעד הראשון וההתמודדות הראשונה, אז הקב"ה עוזר לו לנצח את היצר הרע. אחרי שהאדם התמודד ועבר את ההתמודדות הראשונה אז יש לאדם כוח להמשיך ולנצח את היצר הרע, כי הקב"ה עוזר לו ונותן לו סיעתא דשמייא להמשיך ולהתגבר על היצר הרע. אם כך ההתמודדות והכוח של האדם, מה שהוא צריך לעשות זו ההתחלה, האדם עומד בפני משהו קשה עליו להתחיל ואחרי שיתחיל הקב"ה יעזור לו לסיים.

הנה דבריו המלאים >>

פרשת השבוע הקודמת - פרשת בלק
לפרשת השבוע הבאה - פרשת מטות מסעי

walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully