וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נושאים חמים

כניסת שבת, זמני הדלקת נרות ויציאת שבת בכפר סבא והסביבה - פרשת בא | 31.1.2025

זמני כניסת ויציאת שבת בכפר סבא והסביבה, עדכון שבועי של זמני הדלקת נרות, כניסת שבת ויציאת שבת, 31.1.2025 ב בשבט פרשת בא

כניסת שבת בכפר סבא:

כניסת השבת: 16:43
יציאת השבת:

בתי כנסת בעיר:

בית הכנסת המרכזי
כתובת: הרצל 61, כפר סבא
טלפון: 09-7674850
בית הכנסת המרכזי-ספרדי
כתובת: התחייה 11, כפר סבא
טלפון: 09-7673070
בית הכנסת "בית בנימין"
כתובת: הכרמל 75, כפר סבא
בית חב"ד "
כתובת: ויצמן 105, כפר סבא
טלפון: 09-7673568
בית כנסת הצעירים המניין החדש
כתובת: שבזי 26, כפר סבא
טלפון: 09-7443974

פרשת השבוע: וארא

בשבת הקרובה יקראו בבית הכנסת את פרשת השבוע - פרשת וארא. הנה פנינים מתוך שיעוריו של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו שליט"א:

הגמרא מספרת (סנהדרין סז, ב) שרבי אלעזר היה דורש על מכת צפרדע שהייתה צפרדע אחת שהשריצה ומילאה את כל מצרים, ורבי עקיבא היה דורש שהייתה צפרדע אחת שהמצרים היו מכים אותה, ומהמכות שהיכו אותה יצאו הרבה צפרדעים וזו הייתה מכת צפרדע. בא אליו רבי אלעזר ואמר לו עקיבא מה לך ולדברי הגדה, כלך מדברי הגדה ולך תלמד נגעים ואהלות, לא כך היה, אלא צפרדע אחת הייתה שרקה להם ובאו הרבה צפרדעים ולא כמו שאתה אומר שצפרדע אחת הייתה, והיכו אותה ויצאו הרבה צפרדעים מהצפרדע הזו.

והנה הדברים מעלים קושיה, הלא התורה הקדושה היא התורה של כולנו ולכל אחד יש זכות לומר את דעתו בתורה, כל אחד יכול להתווכח וכל אחד יכול לומר את דעתו. רבי עקיבא רוצה לומר את דעתו שהייתה צפרדע אחת ומהמכות שהיכו אותה יצאו הרבה צפרדעים, זכותו לומר, למה משתיקים אותו שיפסיק לומר דברי הגדה ושילך לנגעים ואהלות?

חשבנו לפרש ולומר, חז"ל אומרים לנו (ברכות סא, ב) בשעה שהוציאו את ר' עקיבא להריגה זמן קריאת שמע היה והיו סורקים את בשרו במסרקות של ברזל. ורבי עקיבא היה סובל ייסורים קשים ביותר. תלמידיו ראו אותו ואמרו לו רבנו כך נראה אותך מת? אמר להם כל ימי הייתי מצטער על פסוק זה בכל נפשך אפילו נוטל את נשמתך אמרתי מתי יבא לידי ואקיימנוועכשיו שבא לידי לא אקיימנו, ואז פרחה נשמתו ונפטר.

שואלים המפרשים מה הפירוש "כל ימי הייתי מצטער על פסוק זה מתי יבא לידי ואקיימנו?"

והפירוש הוא כך, הקב"ה ברא את האדם ביום השישי - אחרי שברא את כל הבריאה ולא בימים לפני. שכן אמר הקב"ה לכל החיות והעופות בואו נבנה משהו הטוב ביותר בעולם, וכל אחד יתרום את הטוב שלו. האריה תרם מהכוח שלו, הנשר תרם מהכוח שלו, כל חיה תרמה את הטוב שלה לבריאה שהולכת להיברא. ומה נברא? אדם הראשון בחיר הבריאה, שיש בו כוחות מכל הבריאה כולה. ולכן המשנה אומרת (אבות ה, כ) "הֱוֵי עַז כַּנָּמֵר וְקַל כַּנֶּשֶׁר, וְרָץ כַּצְּבִי וְגִבּוֹר כָּאֲרִי", האדם יכול להיות עז כנמר כי הנמר תרם לאדם את העזות שלו, וכך להיות קל כנשר כי כל הכוחות של החיות טמונים באדם.

באותה שעה שבה תרמו כל החיות מהכוחות שלהן לאדם ההולך ונברא, הצפרדע נתנה שני כוחות לאדם - כוח אחד של השירה וההלל לאלוקים, והכוח השני כוח של מסירות נפש. אנו רואים את זה במכת הצפרדע, כאשר ה' אמר לצפרדעים לבוא הן קפצו לתוך האש, נכנסו לתוך התנורים של המצריים ומסרו את נפשם. הצפרדע נתנה לאדם את הכוח למסור את החיים.

על פי זה אפשר לבאר ולומר, רבי עקיבא אומר, לצפרדע לא הייתה מסירות נפש, כי בבריאה של הצפרדע היא לא נבראה עם מסירות נפש גדולה, אלא הייתה צפרדע אחת ונולדו עוד צפרדעים בדרך נס והן שמסרו את הנפש אך הן לא צפרדעים רגילות שפועלות כפי הטבע שלהם. אם כך על פי סברת רבי עקיבא אין לאדם מספיק כוח של מסירות נפש, כי לפי רבי עקיבא הצפרדעים נבראו על ידי נס, ואם כך הן לא תרמו לאדם כוח חזק בבריאת העולם של מסירות נפש.

לדבריו המלאים של של האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו לחצו כאן >>

לפרשת השבוע הקודמת - פרשת שמות
לפרשת השבוע הבאה - פרשת בא

walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully