וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכות: באיראן שוקלים תגובה למתקפה הישראלית; בצה"ל נערכים לכל התרחישים

עודכן לאחרונה: 27.10.2024 / 6:14

משטר האייתולות פעל למנוע פרסום תמונות של הנזק מהתקיפה הישראלית אמש על מטרות צבאיות באיראן, גורמים קיצוניים עשויים ללחוץ לתגובה משמעותית. בצבא מעלים כוננות ולא פוסלים את האפשרות של תקיפה נרחבת על העורף הישראלי | אמיר בוחבוט

תקיפות בטהרן, איראן, 26 באוקטובר 2024/סעיף 27א

על פי הערכות האיראנים שוקלים להגיב למתקפה הישראלית, ולא ישאירו אותה ללא מענה צבאי. בצה"ל נערכים לכלל התרחישים, כולל לאפשרות של תקיפה נרחבת יותר באופן משמעותי מזו שיצאה לפועל הלילה (שבת).

תקיפות בטהראן, איראן, 26 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
טהראן, אתמול/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

התנהגות משטר האייתולות זמן קצר לאחר התקיפות של חיל האוויר מצביעות על כך שהוא לא רוצה להסלים את המתיחות הביטחונית עם ישראל, במיוחד כשארצות הברית נערכה לצד ישראל בהגנה מפני טילים.

הנטייה הזו באה לידי ביטוי במאמץ של המשטר האיראני למנוע פרסום תמונות ותיעוד מטווח קרוב של הנזקים שנגרמו לתשתיות ולבסיסים של הצבא האיראני. לכן, לצד הערכה כי האיראנים יגיבו, אך לא בעוצמה, קיים סיכון של הרחבת התקיפה על רקע השפלה. במידה ויתפרסמו תמונות של נזק דרמטי או שיתברר בפומבי כי הנזק הוא גדול מכפי שחשבו, יכולים גורמים קיצוניים להוביל לתקיפה משמעותית יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נפילת טיל ששוגר מאיראן בתל שבע אצל משפחת אבו סריחאן, 1 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
טיל איראני מהתקיפה בתחילת אוקטובר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חיל האוויר הוכיח יכולות מדויקות מאוד אתמול, ובעיקר כוונות להמשך, בשונה משיגור הטילים הבליסטיים הסטטיסטיים של איראן לעבר ישראל. זה יהיה רכיב משמעותי מאוד בתהליך קבלת ההחלטות של המנהיג העליון עלי חמינאי, שנוכח לדעת לא רק שיש אומץ בצד הישראלי לקבל החלטות התקפיות אלא גם לדייק את המשימות לפי משוואה חדשה : היום אלו מתקני צבאיים, מחר זה יכול להיות סט מטרות אסטרטגי ורגיש, ואפילו אישים בכירים.

אגף המבצעים, אגף המודיעין, חיל האוויר בהגנה ובהתקפה ומערכי הבקרה וחיל הים העלו את רמת הכוננות עד לקביעה אחרת של אמ"ן בכל מה שקשור לתגובה איראנית צבאית ישירה על העורף הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully