וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרוב לחודש אחרי - התגובה הישראלית: חיל האוויר תקף מטרות צבאיות באיראן

עודכן לאחרונה: 26.10.2024 / 6:24

במרחק של כ-1,600 ק"מ מישראל - יותר מ-100 מטוסים לקחו חלק בפעולה בת כמה גלים שזכתה לשם "ימי תשובה". אחרי שעות בהן הצמרת הביטחונית עקבה אחרי התקיפה מהקרייה, המטוסים שהשתתפו בתקיפה שבו לארץ בשלום. באיראן ניסו לשדר עסקים כרגיל, ומסרו: שומרים את הזכות להגיב

צפו: הצהרת דובר צה"ל בשידור חי

LIVE

צה"ל תקף הלילה (שבת) בכמה גלים שורת מטרות צבאיות באיראן - וזאת בתגובה להתקפות המתמשכות לעבר מדינת ישראל בחודשים האחרונים. מוקדי התקיפות, שנערכו באזורים שונים באיראן, היו בעיקרם אתרי ייצור טילים בליסטיים, מערכי טילי קרקע-אוויר ויכולות אוויריות של איראן שנועדו להגביל את חופש הפעולה האווירי של ישראל.

שעות לאחר התקיפה, מצה"ל נמסר כי כל המטוסים שלקחו חלק בפעולה נחתו בשלום בבסיסי חיל האוויר ברחבי הארץ. "אם המשטר באיראן יעשה את הטעות ויפתח בסבב חדש של הסלמה — נהיה מחויבים להגיב", מסר דובר צה"ל דניאל הגרי בתום המבצע.

בצבא מוסיפים כי למדינת ישראל יש חופש פעולה רחב יותר גם באיראן: "המטרות שהותקפו היו חלק מבנק יעדים רחב שנדע לתקוף במידה ונדרש לכך", מסרו. "הלילה העברנו מסר ברור מי שיאיים על מדינת ישראל ישלם מחיר". נכון לשעה זו, אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף.

המערך הישראלי כלל מודיעין, מטוסי תדלוק ומטוסי קרב, תוך כוננות מיידית לחילוץ כוחות משטח איראן. הרמטכ"ל הרצי הלוי פיקד על התקיפה בבסיס הקרייה שבתל אביב, שם נכחו גם שר הביטחון יואב גלנט וראש הממשלה בנימין נתניהו.

"צה"ל ערוך באופן מלא בהתקפה ובהגנה, ואנו עוקבים אחר ההתפתחויות מאיראן ושלוחיה", הודיע דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי. הוא עדכן כי בשלב זה אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. "יש להמשיך לגלות דריכות ועירנות, ולהישמע להנחיות פיקוד העורף. נעדכן על כל שינוי באופן מיידי".

תקיפות בטהראן, איראן, 26 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תקיפות בטהראן, איראן, 26 באוקטובר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בבית הלבן גיבו את הפעולה הישראלית "ישראל מבצעת תקיפות ממוקדות נגד מטרות צבאיות באיראן כחלק מזכותה להגנה עצמית ובתגובה למתקפת הטילים האיראנית של ה-1 באוקטובר". כמו כן, בכירים אמריקנים מסרו כי הבית הלבן עודכן על ידי ישראל כמה שעות מראש לגבי מועד התקיפה באיראן.

"הנשיא ביידן עודכן לגבי התקיפה הישראלית באיראן והוא עוקב אחרי ההתפתחויות", מסר בכיר אמריקני. על פי בכיר ישראלי, הקבינט המדיני ביטחוני אישר את התקיפה בשיחת ועידה טלפונית אמש.

גורמים איראניים מסרו לסוכנות הידיעות תנסים: "שומרים לעצמנו את הזכות להגיב לישראל שתקבל תגובה מתאימה". גורמים איראניים אמרו לערוץ אל-מיאדין כי כל התקיפות באזור טהראן "כשלו" - וסוכלו בידי מערכות ההגנה האווירית. כמו כן, איראן אומרת שהיא הצליחה לסכל את ההתקפה שכוונה לטהראן ולשני מחוזות נוספים - חוזסתאן ואילם - אך נגרם נזק "מוגבל" בכמה אתרים.

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלולר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, מפקד כעת על התקיפה באיראן מבור חיל האוויר בקריה עם מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר. דובר צה"ל
הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, מפקד כעת על התקיפה באיראן מבור חיל האוויר בקריה עם מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר/דובר צה"ל
ראש הממשלה בנימין נתניהו בבור בקריה במהלך התקיפה באיראן. צילום: אבי אוחיון, לע״מ.,
ראש הממשלה בנימין נתניהו בבור בקריה במהלך התקיפה באיראן/צילום: אבי אוחיון, לע״מ.

מוקדם יותר, סוכנות הידיעות רויטרס מדווחת כי תקשורת איראנית "רשמית למחצה" מדווחת על לפחות 5 פיצוצים שנשמעו בבירת איראן ובעיר קרג' הסמוכה.

אמש, ההודעה על הגעתם של מטוסי F-16 של חיל האוויר האמריקני מבסיס בגרמניה למזרח התיכון הוסיפה לדריכות המתוחה לקראת הפעולה שיצאה הלילה לפועל.

ביום שני השבוע הודיע שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין שמערכת טילי ה- THAAD נפרסה בישראל, בדרום הארץ, והיא מוכנה לפעולה. המערכת, שנחשבת למקבילה האמריקנית למערכת החץ הישראלית, נועדה לספק הגנה מרחבית וליירט טילים בליסטיים. בין היתר, תפקידה לעבות את ההגנה על מתקנים רגישים ובסיסי חיל האוויר בנגב.

תקיפות בטהראן, איראן, 26 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תקיפות בטהראן, איראן, 26 באוקטובר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תקיפות בטהראן, איראן, 26 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תקיפות בטהראן, איראן, 26 באוקטובר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לתקיפה קדמו הצהרות מצד ישראל על כוונתה לתקוף את איראן בתגובה למטח של יותר מ-180 טילים ששגרה איראן לעבר ישראל ב-1 באוקטובר. לאחר המתקפה, המנהיג העליון של איראן, חמינאי, צייץ בשפה העברית: "בעזרת השם, מכות חזית ההתקוממות יהפכו חזקות וכואבות יותר על הגוף השחוק והנרקב של המשטר הציוני".

בשבועות שחלפו מאז ישראל השהתה את התגובה. במקביל פורסמו ידיעות שלפיהן ישראל מתעתדת לפגוע במתקני אנרגיה ובמתקני גרעין איראניים. משמרות המהפכה הודיעו מנגד שאיראן תתקוף מתקני גז ואנרגיה של ישראל "אם היא תעשה טעות". סגן מפקד משמרות המהפכה, עלי פאדאווי מסר: "אם הכובשים יעשו שגיאה ויתקפו אותנו, נתמקד בכל מקורות האנרגיה, המתקנים וכל בתי הזיקוק ושדות הגז שלהם".

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully