וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-100 מטוסים, טיסה של 2,000 ק"מ: מאחורי הקלעים של התקיפה

עודכן לאחרונה: 26.10.2024 / 3:50

מה שהחל כתקיפה מקדימה נגד מטרות מכ"ם בסוריה כדי "לעוור" את האיראנים, עבר לתקיפה בשני אזורים עיקריים - הבירה טהראן, והעיר כראג'. בצה"ל הבהירו: מתמקדים רק במטרות צבאיות, ולא במתקני גרעין ונפט. כוננות שיא לקראת התגובה, שיכולה להגיע לא רק מאיראן עצמה

תקיפות בטהרן, איראן, 26 באוקטובר 2024/סעיף 27א

כך מתנהלת תקיפת חיל האוויר באיראן: יותר ממאה מטוסים מסוגים שונים בהובלה של מטוסי ה'אדיר' החמקניים מסוג אף-35 המריאו למרחק של כ-2,000 קילומטרים. לפי פרסומים זרים, התקיפות באיראן מתמקדות בשני אזורים עיקריים: כראג' וטהראן. בצה"ל הבהירו כי התקיפות, שבוצעו במספר גלים, מתמקדים רק במטרות צבאיות ולא במתקני גרעין ומתקני נפט כדי לא להביא להסלמה בהיקף העימות.

ניתן להעריך שכדי לבצע תקיפה בסדר גודל שכזה, הותקפו בשלב הראשון תחנות מכ"ם ומערכי הגנה אוויריים ואז החלו תקיפות של בסיסים צבאיים. כמו כן, לתקיפה קדמה פעולה בסוריה שכוונה נגד מטרות דומות - שהיו יכולות לסייע לאיראנים לבנות תמונת מצב נגד ישראל.

טיסות לטווח הזה, תוך שימוש בתחמושת כבדה מאוד מחייבת יכולות תדלוק משמעותיות, והתייצבות של יחידת החילוץ 669 בכוננות עליונה.

כעת, צה"ל עוקב אחר האפשרויות לתגובה מאיראן, עיראק, תימן, סוריה ולבנון - ונערך לשלל פעולות.

תקיפות בטהראן, איראן, 26 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תקיפות בטהראן, איראן, 26 באוקטובר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, מפקד כעת על התקיפה באיראן מבור חיל האוויר בקריה עם מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר. דובר צה"ל
הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי, מפקד כעת על התקיפה באיראן מבור חיל האוויר בקריה עם מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר/דובר צה"ל

בשעה זו, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי נמצאים בבסיס הקרייה שבתל אביב. על פי בכיר ישראלי, הקבינט המדיני ביטחוני אישר את התקיפה בשיחת ועידה טלפונית אמש.

"צה"ל ערוך באופן מלא בהתקפה ובהגנה, ואנו עוקבים אחר ההתפתחויות מאיראן ושלוחיה", הודיע דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי. הוא עדכן כי בשלב זה אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. "יש להמשיך לגלות דריכות ועירנות, ולהישמע להנחיות פיקוד העורף. נעדכן על כל שינוי באופן מיידי".

בבית הלבן גיבו את הפעולה הישראלית "ישראל מבצעת תקיפות ממוקדות נגד מטרות צבאיות באיראן כחלק מזכותה להגנה עצמית ובתגובה למתקפת הטילים האיראנית של ה-1 באוקטובר". כמו כן, בכירים אמריקנים מסרו כי הבית הלבן עודכן על ידי ישראל כמה שעות מראש לגבי מועד התקיפה באיראן.

"הנשיא ביידן עודכן לגבי התקיפה הישראלית באיראן והוא עוקב אחרי ההתפתחויות", מסר בכיר אמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully