וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחות החטופים בהצהרה: "די לרמות אותנו - אם רוצים את החטופים בבית, צריך לסיים את המלחמה"

עודכן לאחרונה: 26.10.2024 / 22:35

הערב יתקיימו עצרות ברחבי הארץ בקריאה לרה"מ להעניק לצוות המו"מ מנדט רחב לפעול למען עסקה להשבת החטופות והחטופים. יהודה כהן: "נתניהו והממשלה לא רוצים לסיים את המלחמה בעזה. ואת המחיר משלמים החטופים, החיילים והציבור כולו. משלמים בדם"

בווידאו: הצהרת משפחות חטופים. שער בגין הקריה. 26.10.24/רוני כנפו

הערב (שבת) נשאו נציגי משפחות חטופים הצהרה לתקשורת סמוך לשער בגין של הקריה בתל אביב. בקרוב יתקיימו עצרות ברחבי הארץ, בקריאה לראש הממשלה בנימין נתניהו לאפשר לצוותי המו"מ מנדט פעולה מול הגורמים המגשרים ולהשיג עסקה שבמסגרתה ישוחררו החטופות והחטופים ששבויים כבר יותר משנה בידי החמאס ברצועת עזה.

הפגנה למען שחרור חטופים,שער בגין, 5 באוקטובר 2024. ניב אהרונסון
הפגנה למען שחרור חטופים,שער בגין, 5 באוקטובר 2024/ניב אהרונסון

במהלך ההצהרה דיברה יפעת קלדרון ואמרה:"זהו היום ה- 386 שבו אהובינו נמצאים בשבי בגהנום בעזה. אחרי התקיפה באיראן, אנו חרדים מהידרדרות להסלמה אזורית שתרחיק אותנו מעסקה, ותגזור גזר דין מוות על אהובינו בשבי. יש שורה של סימנים שמצביעים על כך, שגם עכשיו נתניהו לא מתכנן להחזיר את החטופים. יש סימנים לכך שאנו עומדים כנראה בפני סבב נוסף של שיחות לשם שיחות, שמייצרות תקוות שווא, ומסתיימות ללא עסקה שתחזיר את כולם".

"עשרה ימים חלפו מאז חוסל רב המרצחים סינוואר. אנחנו רואים שוב גרירת רגליים, שוב חוסר יוזמה אמיתית, שוב התנהלות בעצלתיים, כאילו יש זמן. ובינתיים החטופים שעדיין חיים, גוססים במנהרות, נמצאים בתנאים תת אנושיים, מחכים שמדינת ישראל תרוץ להציל אותם. מה הטעם בשליחת משלחת לפסגה ללא מנדט מלא להביא עסקה? מה הטעם בשליחת משלחת, כשנתניהו עדיין מתעקש על העיזים שדחף לטירפוד העסקה כמו ציר פילדלפי ונצרים?"

עינב צנגאוקר אמרה: "לישראל יש תמונת ניצחון: הנהגת חמאס חוסלה, גדודי חמאס פורקו, תשתיות טרור הושמדו, חמאס הוכרע. אז מה עושה מאז הממשלה כדי להחזיר במהירות את כל החטופים?מדוע הממשלה לא הציגה עד עכשיו, שום יוזמה לעסקה שתחזיר את כולם? מדוע הממשלה ממתינה לרעיונות של המתווכות, במקום ליזום? ולחילופין, מדוע הממשלה לא חוזרת להצעה הישראלית מסוף חודש מאי שחמאס הסכים לה בתחילת חודש יולי, וחזר על הסכמתו מאז שוב ושוב?"

"נתניהו שטירפד באכזריות אינספור עסקאות, ממשיך לגרור רגליים ולא חותר מיידית לעסקה כוללת, גם לאחר חיסול הנהגת חמאס והשגת תמונת הניצחון. אנחנו חוששים שנתניהו ישתמש ב"עסקה הקטנה", כדי לגרור רגליים ולהתחמק מלהביא את העסקה הגדולה, שתחזיר את כולם. 'זו זריית חול בעיני הציבור ומשפחות החטופים', אמר אתמול גורם המעורה בפרטי המשא ומתן. הסימנים מראים שנתניהו האכזר לא רוצה להחזיר את כל החטופים".

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
צעדת מחאה עם משפחות חטופים, כיכר רבין ,10 לאוקטובר 2024. הודיה רן, מערכת וואלה
צעדת מחאה עם משפחות חטופים, כיכר רבין ,10 לאוקטובר 2024/מערכת וואלה, הודיה רן

יהודה כהן אמר: "נתניהו רוצה למשוך את המלחמה לנצח, כדי להישאר בשלטון לנצח. הוא נותן לבן גביר וסמוטריץ' לחרוץ את גורל אהובינו. איך ייתכן ששני פירמונים בעלי אידאולוגיות קיצוניות, מנהלים את המדינה ופועלים להתנחל בעזה על גב חיי החטופים? מערכת הביטחון אומרת שיש תנאים אופטימליים לעסקה. חמאס הוכרע צבאית - אין מה לעשות בעזה. 73% מהציבור רוצה עסקה גם במחיר הפסקת הלחימה אבל נתניהו והממשלה לא רוצים לסיים את המלחמה בעזה. ואת המחיר משלמים החטופים, החיילים והציבור כולו. משלמים בדם".

"אנחנו שומעים באולפנים מילים יפות על חובה מוסרית להחזיר את החטופים, אבל אנחנו לא שומעים מספיק את האמת שצריך לומר לציבור: הדרך היחידה להחזיר את כל החטופים עוברת בהפסקת המלחמה בעזה. ישראל הפעילה בעזה מקסימום לחץ צבאי - וזה לא החזיר את החטופים. די לגרור רגליים. די לרמות אותנו. אם רוצים את החטופים בבית, צריך עסקה ולסיים את המלחמה בעזה".

איציק הורן אמר: "במקום לבזבז שבועות של דיונים על עסקה קטנה, תניחו על השולחן מתווה לעסקה גדולה. נתניהו, אם אתה לא יוזם ומקדם הצעה אמיתית ללא עיזים, המשמעות היא שאתה ממשיך לטרפד באכזריות, תוך גרירת רגליים ומצגי שווא. דם החטופים שנרצחו או נהרגו בשבי כבר על הידיים שלך. האם תמשיך להקריב חטופים ולספסר בחייהם, לטובת שרידותך האישית? אנחנו קוראים לכל חברי הקבינט והממשלה - אל תהיו שותפים לפשע ההקרבה. עשו הכל כדי להציל חיים ולהחזיר את כולם".

יפעת קלדרון, בת דודו של עופר החטוף, בהצהרה לתקשורת. שלומי גבאי, שלומי גבאי
יפעת קלדרון, בת דודו של עופר החטוף, בהצהרה לתקשורת/שלומי גבאי, שלומי גבאי

דני אלגרט אמר בעצרת: "ביבי - יחיא סינואר בן המוות חוסל. את מי תאשים עכשיו? את החוטפים? את חאלד משעל? אולי את החטופים בגלל שהיו בבית".

"סינוואר הוציא להורג את החטופים ששמשו לו מגן אנושי זו הצוואה שהוא השאיר לחוטפים. מדוע אתה לא פונה לחוטפים ומבטיח להם שהם לא יפגעו אם ישמרו על החטופים. אני שואל אתכם: האם ביבי מחכה שכולם ימותו וכך תיפתר הבעיה? האם ביבי חושש מהעדויות של החטופות? האם ביבי פוחד מבן גביר וסמוטריץ'? האם ביבי פוחד מכתבי האישום? האם ביבי פוחד מועדת חקירה ממלכתית? אנחנו בשביתת רעב מול הכנסת כבר 35 ימים מזדהים עם החטופים. אל תשלח את ראש המוסד בלי מנדט. תעצור את הרג החיילים בעזה למען הישרדותך. תפסיק להפקיר את המדינה. איבדת את כל היתרונות שצה"ל הביא בלחימה ואתה מוביל אותנו למלחמת מאה השנים".

עינב צנגאוקר נאמה גם היא: "חלק מהגוף והנשמה שלי, מתן שלי, נעקר ממני ונמצא כבר 386 ימים במנהרה חשוכה בעזה. אני מרגישה אותך מתן בכל תא ותא בגופי - אבל נתניהו מציב ביני לבינך גדרות גבוהות גבוהות של טרפודים. כבר מזמן אין לי שום ציפיות מנתניהו. רק אתם פה ניצבים לצידי. האם לא יקומו צדיק או צדיקה אחד מתוך הממשלה הזו, מתוך צוות המשא ומתן, שיגידו: עד פה?".

יפעת קלדרון אמרה: "עופר, וגדי, ועודד, ירדן, שירי והג'ינג'ים המקסימים שלנו, 101 חטופים, נשים, ילדים וגברים שמופקרים כבר 386 ימים במנהרות חמאס בעזה. הם לא חסרים לך נתניהו בשביל הניצחון המוחלט? בזמן שחיל האוויר תקף מצד אחד של המפרץ באיראן, ראש המוסד דדי ברנע נערך לצאת מחר לצד השני של המפרץ - לקטאר. אנחנו מזהים מקילומטרים את טביעות אצבעותיך מר הפקרה: עסקה קטנה, למשל. את מי תשאיר מאחור? את מי תחזיר? אנחנו רוצים את כולם - עכשיו".

הפגנה בקפלן לשחרור החטופים לאחר חיסול סינוואר,שער בגין, 17 באוקטובר 2024. אביחי חיים
הפגנה בקפלן לשחרור החטופים לאחר חיסול סינוואר,שער בגין, 17 באוקטובר 2024/אביחי חיים

בשבוע האחרון דווח על חידוש מגעים למו"מ לעסקת חטופים. ביום חמישי דווח כי ראש המוסד דדי ברנע ייצא בתחילת השבוע הקרוב לדוחא בניסיון להתניע מחדש את המו"מ, כך על פי שני מקורות שמעורים בנושא. ברנע יפגש עם ראש ה-CIA, ביל ברנס, ראש ממשלת קטאר מוחמד בן עבד אל-רחמן אל-תאני וראש המודיעין המצרי חסן רשאד. זו תהיה הפגישה הראשונה בין ישראל למתווכות בעסקה לאחר יותר מחודשיים של מבוי סתום במשא ומתן. בנוסף, בכירים במודיעין המצרי נפגשו בקהיר עם משלחת חמאס ודנו במאמצים לחידוש המו"מ על עסקת חטופים והפסקת אש בעזה, כך דיווח ערוץ אל-קאהרה אל-אחבאריה שמקורב למודיעין המצרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully