וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש המוסד ביקר בקהיר ודן עם ראש המודיעין המצרי בעסקת החטופים

עודכן לאחרונה: 25.10.2024 / 1:21

מקור שמעורה בפרטים אמר כי הפגישה עסקה גם בסוגיית המאמצים לחידוש המו"מ על עסקת החטופים. גם משלחת של חמאס הגיעה לקהיר ונפגשה עם בכירים במודיעין המצרי. בכיר חמאס לאל-מיאדין: "אין שינוי בעמדת התנועה בנוגע לעסקה"

בווידאו: הפגנות משפחות החטופים. 19.10.24/אבי רוקח.

ראש המוסד דדי ברנע ביקר אמש (חמישי) בקהיר ונפגש עם ראש המודיעין המצרי החדש חסן רשאד, כך לפי מקור שמעורה בפרטים. זו היתה הפגישה הראשונה בין השניים מאז כניסתו של רשאד לתפקיד. מקור שמעורה בפרטים אמר כי הפגישה עסקה גם בסוגיית המאמצים לחידוש המו"מ על עסקת החטופים, וזאת על רקע ההצעה המצרית ל"עסקה קטנה" של כמה חטופים תמורת כשבועיים של הפסקת אש בעזה. נציגים מהשב"כ השתתפו גם כן בשיחותיו של ראש המוסד בקהיר.

ביקורו של ראש המוסד בקהיר התקיים במקביל לביקור של משלחת חמאס בבירת מצרים. בכירים במודיעין המצרי נפגשו בקהיר עם משלחת חמאס ודנו במאמצים לחידוש המו"מ על עסקת חטופים והפסקת אש בעזה, כך דיווח ערוץ אל-קאהרה אל-אחבאריה שמקורב למודיעין המצרי.

בכיר חמאס אוסאמה חמדאן אמר לערוץ אל-מיאדין: "משלחת חמאס ביקרה בקהיר כדי לשמוע את הרעיונות של המתווכים המצרים אבל אין שינוי בעמדת התנועה בנוגע לעסקה. העם הפלסטיני לא יכול לקבל היום עסקאות חלקיות. כל מאמץ לשחרור אסירים שמוחזקים בידינו צריך להתחיל מהפסקת אש".

רונן בר ראש השב"כ, דדי ברנע ראש המוסד, אירוע הפרידה של המשטרה מהמפכ"ל שבתאי, 14 ביולי 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
רונן בר ראש השב"כ, דדי ברנע ראש המוסד, אירוע הפרידה של המשטרה מהמפכ"ל שבתאי, 14 ביולי 2024/פלאש 90, חיים גולדברג

ביום ראשון הציג ראש השב"כ רונן בר בישיבת הקבינט את ההצעה שקיבל מראש המודיעין המצרי להתנעה מחודשת של המו"מ על עסקת החטופים. המתווה נדון במהלך ביקורו של ראש השב"כ בקהיר.

הבכירים הישראלים ציינו כי ראש השב"כ רונן בר הציג את המתווה המצרי במהלך ישיבת הקבינט אמש. לפי הרעיון המצרי תבוצע כשלב ראשון עסקה שבמסגרתה ישוחררו מספר חטופים תמורת כמה ימי הפסקת אש.

שר הביטחון גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי הביע תמיכה בהצעה במהלך ישיבת הקבינט. השרים בן גביר וסמוטריץ' הביעו התנגדות. עם זאת מדובר היה בדיון ראשוני בלבד ולא התקיימה הצבעה בנושא ולא התקבלו החלטות.

מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר: "ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל בברכה את נכונותה של מצרים לקדם עסקה לשחרור חטופים. בהמשך לפגישות שהתנהלו בקהיר, הנחה ראש הממשלה את ראש המוסד לצאת לדוחה ולקדם שורה של יוזמות שעל הפרק, בגיבוי חברי הקבינט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully