וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההצעה החדשה של מצרים: עסקת חטופים "קטנה" - שתתניע את המו"מ על עסקה גדולה יותר

עודכן לאחרונה: 21.10.2024 / 21:25

ראש השב"כ הציג בישיבת הקבינט אמש את הצעתו של ראש המודיעין המצרי לעסקת חטופים מצומצמת שמטרתה להתניע מו"מ על עסקה גדולה יותר. גלנט והרמטכ"ל תמכו בעוד בן גביר וסמוטריץ' הביעו התנגדות, אך לא התקיימה הצבעה בנושא ולא התקבלו החלטות

בווידאו:משפחות החטופים השמיעו צפירה ב-06:29 לציון שנה לשבעה באוקטובר, מול בית רה"מ הממשלה ירושלים, 7 באוקטובר 2024/מטה משפחות החטופים, מקס קרש, לינה ברמן

ראש השב"כ רונן בר הציג בישיבת הקבינט אמש (ראשון) הצעה שקיבל מראש המודיעין המצרי חסן רשאד להתנעה מחודשת של המו"מ על עסקת החטופים. המתווה נדון במהלך ביקורו של ראש השב"כ בקהיר אתמול. במהלך פגישה זו הציע ראש המודיעין המצרי לראש השב"כ מתווה לעסקת חטופים "קטנה" עם חמאס, שתתניע מחדש את המו"מ על עסקת חטופים גדולה יותר, כך אמרו שני בכירים ישראלים.

הבכירים הישראלים ציינו כי ראש השב"כ רונן בר הציג את המתווה המצרי במהלך ישיבת הקבינט אמש. לפי הרעיון המצרי תבוצע כשלב ראשון עסקה שבמסגרתה ישוחררו מספר חטופים תמורת כמה ימי הפסקת אש.

שר הביטחון גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי הביע תמיכה בהצעה במהלך ישיבת הקבינט. השרים בן גביר וסמוטריץ' הביעו התנגדות. עם זאת מדובר היה בדיון ראשוני בלבד ולא התקיימה הצבעה בנושא ולא התקבלו החלטות.

הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי וראש והשב״כ, רונן בר, בהערכת מצב. דובר צה"ל
הרמטכ״ל, רב-אלוף הרצי הלוי וראש והשב״כ, רונן בר, בהערכת מצב/דובר צה"ל

למה זה חשוב

זו הייתה הפגישה הראשונה של רשאד עם בכיר ישראלי. על רקע המתיחות בין המדינות בדרג המדיני, הפגישה מצביעה על כך שערוץ הקשר בין ראש השב"כ לראש המודיעין המצרי הוא אחד האמצעים המרכזיים לניהול היחסים בין ישראל למצרים.

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו  קיים הערכת מצב ביטחונית עם מפקד פיקוד צפון, אלוף אורי גורדין, ועם מפקד אוגדה 36 תא"ל מורן עומר, בבסיס צה"ל במרחב גבול לבנון, 6 באוקטובר 2024. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים הערכת מצב ביטחונית עם מפקד פיקוד צפון, אלוף אורי גורדין, ועם מפקד אוגדה 36 תא"ל מורן עומר, בבסיס צה"ל במרחב גבול לבנון, 6 באוקטובר 2024/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

במוקד החדשות

  • הפגישה התקיימה פחות משבוע לאחר שרשאד נכנס לתפקידו ועל רקע חיסולו של מנהיג חמאס, יחיא סינוואר, והנסיונות להתניע מחדש את המו"מ על עסקת החטופים והפסקת האש בעזה.
  • מקור שמעורה בפרטים ציין כי בר שוחח עם רשאד על כך שנפתח מחדש חלון הזדמנויות לחידוש המו"מ על עסקת החטופים והדגיש כי למצרים יש תפקיד חשוב במאמץ הזה.
נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי מצביע בבחירות לנשיאות בקהיר, 10 בדצמבר 2023. רויטרס
נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי מצביע בבחירות לנשיאות בקהיר, 10 בדצמבר 2023/רויטרס

מאחורי הקלעים

  • רשאד החליף בתפקיד במפתיע את עבאס כמאל, שהיה בשנים האחרונות אחד האנשים החזקים ביותר במצרים.
  • כאמל מונה למתאם שירותי הביטחון המצרים ולשליח מיוחד של הנשיא א-סיסי. עדיין לא ברור לחלוטין האם מדובר בקידום או בהדחה.
  • בשבוע שעבר, כמה ימים לפני שכאמל הוחלף, ביקר ראש השב"כ רונן בר בקהיר ונפגש עמו לשיחות על היחסים בין ישראל למצרים ועל עסקת החטופים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully