וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרדל'ה או משמעותית? סיכום הנזקים אחרי התקיפה באיראן

עודכן לאחרונה: 26.10.2024 / 11:01

ישראל סיפקה לאיראנים מרחב הכחשה רחב וסולם לרדת מהעץ. בין אם האויב יתקוף חזרה או שיחליט לשלוח את שלוחיו בתימן ולבנון, המסקנה המובהקת שעולה מההפצצה הנוכחית והקודמת בתימן היא החולשה האמריקנית. בכל מקרה, הסבב הבא של התקיפות באיראן, אם יבוא - יראה אחרת

תקיפות בטהרן, איראן, 26 באוקטובר 2024/סעיף 27א

הלילה נשבר מחסום חשש ישראלי. בנסיבות של המזרח התיכון, להערכתי הצנועה, סבב שני של תקיפות באיראן יגיע. אסור לשכוח שכל יום משוגרים על העורף הישראלי רקטות, טילים וכטב"מים תוצרת איראן או במימון איראן.

השאלה היא מה הייתה מטרת התקיפה בעת הנוכחית, כשצה"ל נלחם על הקרקע בשתי זירות - רצועת עזה ולבנון. האם לגרוע יכולות ייצור צבאי ושיגורים מסוגים שונים מהאיראנים, ולשתק יכולות? רק לאותת על יכולות מעצמתיות ולהרתיע כדי לסגור את סבב התגובות ההדדיות?

כך או כך, נדרש להמתין לתגובה האיראנית. אם היא תהיה מילולית ותדרבן את ציר הרשע להגיע להסדרים בלבנון ובעזה? ההחלטה המדינית והביצוע הצבאי עמדו בציפיות. אם האיראנים יגיבו ישירות ובאמצעות שלוחים מתימן, סוריה, עיראק ולבנון אז זה אומר שהתקיפות של חיל האוויר הישראלי התקבלו על ידי משטר האייתולות כחלשות, הססניות, כדרדל'ה אבל אז בולטת נקודה נוספת שלא ניתן להתעלם ממנה.

תקיפות בטהראן, איראן, 26 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
דרדל'ה או משמעותית? התקיפה בטהראן, איראן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אחת המסקנות המובהקות מהתקיפה: החולשה האמריקנית

הסבב הבא של התקיפות באיראן, אם יבוא, יראה אחרת כי חיל האויר גרע מהם יכולות הגנה והתקפה שהיו עשויים לפגוע בכלי הטיס של חיל האוויר. אבל אז תחזור הדילמה המרכזית: מה תוקפים? עוד הרבה תקיפות מאותן משפחות שחיל האוויר תקף באיראן אמש באתרים הצבאיים? פגיעה במתקני הנפט? פגיעה בפרויקט הגרעין?

תקיפות בטהראן, איראן, 26 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מה נתקוף בפעם הבאה? התקיפה בטהראן, איראן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אחת המסקנות המובהקות מהתקיפה אמש באיראן ומהתקיפה הקודמת של חיל האוויר בתימן היא החולשה האמריקנית. מדינות המזרח התיכון הפרט ומדינות בעולם בכלל רואות כיצד ישראל מאיימת, מזהירה ולבסוף תוקפת בטווחים של מעגל שלישי. ארצות הברית מצטיירת כחלשה מול האיומים המתהווים. היא מנסה לצמצם ולהצר את צעדי הדרג המדיני וצה"ל מפני תקיפות אגרסיביות מהתמהיל שיצא אל הפועל אמש. מציאות שמחזקת את מעמדה של ישראל במיוחד בפני סעודיה והאמירויות.

נזק שתועד באיראן לפי ערוץ אל עראביה. אל עראביה, אתר רשמי
מחזק את מעמד ישראל במיוחד בפני סעודיה והאמירויות. נזק שתועד באיראן ע"י ערוץ אל עראביה/אתר רשמי, אל עראביה

בקרוב יהיו לא מעט גורמים שיבטלו את מרחב ההכחשה האיראני, שעד כה עושים הכול כדי לצמצם את היקף הנזק ויציגו הלכה למעשה מה עשה חיל האוויר. האם המלך הוא עירום? או שהפעולה הייתה מבריקה וחכמה כדי למנוע הסלמה רחבה יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully