וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"צ: מטרות התקיפה באיראן הושגו, אין הנחיות בפיקוד העורף

עודכן לאחרונה: 26.10.2024 / 8:26

הגרי מסר הצהרה בשחר של לילה סוער, וסיכם את תקיפת הנגד הישראלית באיראן, בה לקחו חלק יותר מ-100 מטוסים. "איראן ממשיכה לדחוף להסלמה אזורית - וחבל", הצהיר הגרי, בצל איומים איראניים על תקיפת גמול נוספת מצידם. "כעת יש לישראל חופש פעולה רחב יותר"

דובר צה"ל אחרי התקיפה באיראן: "מטרותינו הושגו"/דובר צה"ל

"תקיפת התגובה הושלמה ומטרותיה הושגו" - כך מסר הבוקר (שבת) דובר צה"ל דניאל הגרי. בתום לילה סוער, ישראל תקפה שורת מטרות צבאיות באיראן - וזאת בתגובה להתקפות המתמשכות לעבר המדינה בחודשים האחרונים. "איראן ממשיכה לדחוף להסלמה אזורית - וחבל", הצהיר הגרי, בצל איומים איראניים על תקיפת גמול נוספת מצידם. "כעת יש לישראל חופש פעולה רחב יותר". בתוך כך, הוא הדגיש כי נכון לשעה זו, אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והרמטכ"ל הרצי הלוי נכחו בזמן התקיפה בבסיס הקרייה שבתל אביב. על פי בכיר ישראלי, הקבינט המדיני-ביטחוני אישר את התקיפה בשיחת ועידה טלפונית אמש. לפי דיווחים זרים, גל התקיפות השני באיראן מכוון לאתרי ייצור הטילים הבליסטיים, וכן לאתר פיקוד ושליטה. זאת, ככל הנראה, במטרה לזרוע בלבול בקרב הכוחות האיראניים ולפגוע ביכולתם להוציא פקודות.

תקיפות בטהראן, איראן, 26 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הותקפו אתרי ייצור הטילים הבליסטיים. תקיפות בטהראן, איראן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תקיפות בטהראן, איראן, 26 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"כעת יש לישראל חופש פעולה רחב יותר". תקיפות בטהראן, איראן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בסביבות השעה אחת לפנות בוקר מסר הגרי כי למרות שאין שינוי בהנחיות פיקוד העורף, יש לגלות דריכות. "צה"ל ערוך באופן מלא בהתקפה ובהגנה, ואנו עוקבים אחר ההתפתחויות מאיראן ושלוחיה", אמר. "צה"ל מקיים הערכת מצב מתמשכת, ובשלב זה אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. יש להמשיך לגלות דריכות ועירנות, ולהישמע להנחיות פיקוד העורף. נעדכן על כל שינוי באופן מיידי".

יותר ממאה מטוסים מסוגים שונים בהובלה של מטוסי ה'אדיר' החמקניים מסוג אף-35 המריאו למרחק של כ-2,000 קילומטרים. לפי פרסומים זרים, התקיפות באיראן מתמקדות בשני אזורים עיקריים: כראג' וטהראן. בצה"ל הבהירו כי התקיפות, שבוצעו במספר גלים, מתמקדים רק במטרות צבאיות ולא במתקני גרעין ומתקני נפט כדי לא להביא להסלמה בהיקף העימות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully