וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת היום שאחרי בצפון: כמה שבועות נשארו לתמרון - והשאלות הגדולות שנותרו

עודכן לאחרונה: 21.10.2024 / 19:04

צה"ל מאותת לממשלה כי נותרו שבועות בודדים לתמרון הקרקעי בדרום לבנון, אך מהלך מדיני לא נראה באופק. בצבא מבהירים כי כל הסדרה תחייב אכיפה אדוקה באזור הגבול שתאפשר ביטחון לעורף הישראלי, אך מסרבים להגדיר איך יראה הסדר כזה בשטח

בווידאו: פעילות כוחות צה״ל בלבנון/דוצ

יותר משלושה שבועות חלפו מאז שהחל התמרון בלבנון, שהגיע לשיאו בימים אלו עם חמש אוגדות בשטח. בצה"ל מבהירים כשלב סיכום ביניים, כי נותרו לנוכחות הקרקעית בדרום לבנון עוד מספר שבועות.

בצה"ל מתעקשים כי נותרו בדרום לבנון פחות משליש יכולות טילי התלול-מסלול של חיזבאללה, ושקצב השמדת האוייב והתשתיות עולה מיום ליום. לראייה - חיזבאללה לא מצליח לסנכרן מטחים של מאות רקטות על העורף הישראלי. בצה"ל אישרו כי בימים האחרונים החלה תופעה חדשה של שיגור רקטות לעבר הכוחות המתמרנים בדרום לבנון, מה שמצביע על דחיקת הכוחות של חיזבאללה לעומק המדינה.

פעילות צה"ל בדרום לבנון. דובר צה"ל
פעילות צה"ל בדרום לבנון. לקראת סוף התמרון?/דובר צה"ל
פעולות ממוקדות של כוחות צה״ל , דרום לבנון. דובר צה"ל
פעולות ממוקדות של כוחות צה״ל , דרום לבנון/דובר צה"ל
פעולות ממוקדות של כוחות צה״ל , דרום לבנון. דובר צה"ל
פעולות ממוקדות של כוחות צה״ל , דרום לבנון/דובר צה"ל

בצה"ל טוענים כי עד כה נהרגו שבעה מפקדי גזרות - המקבילים למח"טים - עשרים ואחד מג"דים ועשרים וחמישה מפקדי מתחמים וכפרים (מ"פים). עוד טוענים כי מתחילת המלחמה נהרגו 2,000 פעילי חיזבאללה וכ-1,200 רק מתחילת התמרון הקרקעי.

את המהלך הצבאי צריך להשלים מהלך מדיני, שבשלב הזה לא נראה באופק. בצבא אומרים שהתמרון הקרקעי בדרום לבנון אמור לא רק לחסל פעילי חיזבאללה ולהשמיד תשתיות טרור, אלא להביא למצב שבו צה"ל יוכל למנוע ולאכוף העברת אמל"ח לדרום לבנון ולמנוע נוכחות של חיזבאללה סמוך לגדר בפרט ובדרום לבנון בכלל.

עוד אמרו בצה"ל כי אם המהלכים בתמרון הקרקעי לא יספיקו, יש הסכמה עם הדרג המדיני להגברת הלחץ הצבאי. במקביל מבהירים כי בכל מצב של הסדרה יידרשו תנאים לאכיפת התרחקות חיזבאללה מגבול לבנון, על מנת לאפשר לתושבי הצפון לחזור לבתיהם. בצה"ל הבהירו כי יתנגדו להסדרה שתכלול הסתמכות על כוחות יוניפי"ל כדי למנוע אכיפה.

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט משתתפים בהצבעה על תקציב המדינה באולם הישיבות של הכנסת

30 באוגוסט 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
נתניהו וגלנט. בצבא מחכים לדרג המדיני/פלאש 90, יונתן זינדל
פעולות ממוקדות של כוחות צה״ל , דרום לבנון. דובר צה"ל
פעולות ממוקדות של כוחות צה״ל , דרום לבנון/דובר צה"ל

פעילי חיזבאללה נלקחו בשבי הישראלי, אך בצבא סרבו לדבר על מספרים. בנוסף הדגישו כי עד כה אותרה רק מנהרה אחת החוזה את הגבול, וכי כל שאר מערכי התת קרקע היו הגנתיים או שימשו כפירי היערכות ובורות שיגור רקטות וטילים.

בצבא מאשרים כי האיראנים ממשיכים במאמץ להבריח אמל"ח, תחמושת וכסף לידי חיזבאללה, שאיבד יכולות משמעותיות מארסנל הנשק שלו בשנה האחרונה. אמנם, סרבו להתייחס להגנה והאבטחה של גבול ישראל-לבנון ביום שאחרי התמרון בדרום לבנון באופן שיעודד את החזרת תושבי הצפון לבתיהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully