וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-170 רקטות שוגרו לצפון; גלנט: "מערך חיזבאללה הולך ומתמוטט"

עודכן לאחרונה: 21.10.2024 / 13:02

המטחים גרמו לשריפות בכמה מוקדים ונזק למבנים ורכוש. שר הביטחון קיים הערכת מצב במפקדת אוגדה 98, ומסר כי צה"ל פועל כדי להחזיר את המפונים לבתיהם, אך ישנם שבחרו לחזור הביתה בטרם הושלמה המשימה: "המלון זה סיר לחץ". בתוך כך, חטיבת גולני חיסלה כ-60 מחבלים בלבנון

בווידאו:שריפות בעקבות מטחים לגליל, סמוך לראש פינה, 20 באוקטובר 2024/כב"ה צפון, אלי אשכנזי

יותר מ-170 רקטות שוגרו במהלך היום (ראשון) על ידי ארגון הטרור חיזבאללה לעבר ישראל. המטחים נורו לאזורים רחבים בגליל, בעמקים, בחיפה וסביבתה ולגליל המערבי. כתוצאה מהירי היו נפגעי חרדה וכמה פצועים קל שמעדו בשעה שרצו לתפוס מחסה. נזק נגרם גם לרכוש בכמה יישובים, בעיקר למבנים ולמכוניות. אחד מבנייני המגורים שנפגעו הוא בלוק שבו 48 דירות, ובו נשארו דיירים בשתי דירות בלבד. סמוך לבניין התפוצצה לפנות בוקר רקטה. כל החלונות של הדירות התנפצו מהדף ומרסיסים. רק במטולה פגעו הערב כשלושים רקטות. בשלב זה קשה להעריך את היקף הנזקים, שיתבררו באור יום.

אחד הדיירים שנשאר עם בת הזוג שלו סיפר כי הוא לא התעורר מהאזעקה. "יש המון פיצוצים לאורך כל היום, עד שנרדמים סוף סוף, קשה להתעורר. 3 וחצי לפנות בוקר היה פיצוץ אדיר. זכוכיות התנפצו. זה היה ממש קרוב. בשעה אחרת אולי זה היה נגמר אחרת".

הוא סיפר כי כשפונו מהאזור עבר לבית מלון, וכחצי שנה לאחר מכן חזר לדירתו. "המלון זה סיר לחץ. עכשיו מחפשים דירה מחוץ לעיר. אחר כך נראה מה יהיה. לא יודע עוד אם נחזור לקריית שמונה. כרגע אנחנו פה. המכונית נהרסה. אין לנו אפילו איך לצאת מפה".

פגיעה ישירה בבלוק דירות בקריית שמונה ,20 לאוקטובר 2024. אלי אשכנזי
"לא יודע עוד אם נחזור לקריית שמונה. כרגע אנחנו פה". פגיעה ישירה בבלוק הדירות/אלי אשכנזי
פעילות כיבוי שריפה בשטחים פתוחים, חדרה . 20 באוקטובר 2024. דוברות כב"ה
פעילות כיבוי שריפה בשטחים פתוחים, חדרה . 20 באוקטובר 2024/דוברות כב"ה
כיבוי שריפה , ראש פינה ,20 באוקטובר 2024. אלי אשכנזי
"כוחות כיבוי רבים פעלו במשך שעות ארוכות כדי למנוע התפשטות האש לתוך שכונות מגורים". שריפה בראש פינה/אלי אשכנזי

במקביל למטחים הכבדים, שר הביטחון גלנט הגיע לביקור בגבול הצפון וקיים הערכת מצב במפקדה הקדמית של אוגדה 98, יחד עם מפקד האוגדה תת-אלוף גיא לוי וקציני המטה באוגדה. "אנחנו למעשה עוברים ממצב של הכרעת האויב בכל כפרי המגע למצב של השמדה - מפוצצים את המנהרות, מפוצצים את מחסני התחמושת, מפרקים את החיזבאללה. התוצאה של העניין הזה היא מאוד ברורה, במקומות שבהם חיזבאללה חיכה והכין את עצמו על מנת לפשוט ליישובי הגבול, ניצבים חיילי צה"ל", מסר שר הביטחון.

"יש לנו שבויים, אצלנו, הם מספרים לנו מה קורה, ומה שהם אומרים לנו, שהם בפחד עצום, הם מפחדים ממה שקורה כי הם מבינים שיש פה דבר שהם לא יודעים להתמודד איתו. כל המערך הגדול הזה שקראו לו חיזבאללה הולך ומתמוטט. אמרנו שנחזיר את תושבי הצפון לבתיהם בביטחון וזה מה שאנחנו עושים. פוגעים באויב ושוחקים אותו על מנת לאפשר את הביטחון הזה, ויש פה אנשים, בעיקר בין הוותיקים ששמעו אותי אומר את זה גם לפני חצי שנה ושמונה חודשים ועשרה חודשים, וכמו הרבה חיילים וכמו כשאני הייתי חייל, תמיד אמרו ששום דבר לא יקרה - אז הדברים קורים, הם קרו בעזה, הם קורים כאן, הם קרו בעוד מקומות", הוסיף גלנט.

שר הביטחון, יואב גלנט, בביקור בגבול הצפון. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, אתר רשמי
" הם מפחדים ממה שקורה כי הם מבינים שיש פה דבר שהם לא יודעים להתמודד איתו". גלנט/אתר רשמי, אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון, יואב גלנט, בביקור בגבול הצפון. אריאל חרמוני, משרד הביטחון, אתר רשמי
"הרבה חיילים וכמו כשאני הייתי חייל, תמיד אמרו ששום דבר לא יקרה - אז הדברים קורים". גלנט/אתר רשמי, אריאל חרמוני, משרד הביטחון

התפוצצות הרקטות ונפילות של שברי טילי יירוט גרמו לשריפה גדולה במורדות ההר בין צפת לראש פינה, וכוחות כיבוי רבים פעלו במשך שעות ארוכות כדי למנוע התפשטות האש לתוך שכונות מגורים.
שריפה פרצה בבוקר גם באיזור קיבוץ מצובה שבגליל המערבי. באזור זה השתוללה אתמול אש גדולה וגרמה נזקים כבדים סביב שלומי, למטעי פירות ולשטחים מיוערים.

בתוך כך, כוחות חטיבת גולני פועלים בדרום לבנון בפעילות קרקעית ממוקדת. הכוחות חיסלו עד כה כ-60 מחבלים מהקרקע ומהאוויר במאות תקיפות. איתרו והשמידו עשרות תשתיות טרור בעל ובתת-קרקע, עשרות פירים, מאות אמצעי לחימה של האויב שנפרסו לאורך הגדר ומסמכים שהמחבלים השאירו מאחור.

פעילות כוחות חטיבת גולני , דרום לבנון. דובר צה"ל
"הכוחות חיסלו עד כה כ-60 מחבלים מהקרקע ומהאוויר במאות תקיפות". פעילות חטיבת גולני בלבנון/דובר צה"ל
בווידאו: יירוטים מעל צפת/צילום: חני אסולין, קינן כהן, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

ביממות האחרונות, כוחות הסיירת ניהלו קרבות פנים אל פנים בהם חוסלו מחבלים רבים. באחת ההיתקלויות בשבוע שעבר, פעלו הלוחמים בתשתית תת-קרקעית בה אותר פיר ובו אמצעי לחימה רבים. בסריקות באיתור חיסלו הכוחות בקרב הרואי ארבעה מחבלים שהתבצרו בתשתית התת-קרקעית. במהלך ההיתקלות נפלו חמישה לוחמים ומפקדים מסיירת גולני, רב-סרן אופק בכר, סרן אלעד סימן טוב, סמל ראשון אלישיב איתן וידר, סמל ראשון יעקב הלל וסמל ראשון יהודה דרור יהלום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully