וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפתחה חקירת מצ"ח בעקבות מות עצור חיזבאללה שהיה בחזקת צה"ל בשטח לבנון

עודכן לאחרונה: 19.10.2024 / 22:42

האירוע קרה בין יום חמישי לשישי. ברגע שהתגלה למפקדים, המקרה הועבר לפיקוד הבכיר. הפרקליטות הצבאית קיבלה החלטה על בסיס הממצאים הראשונים להורות על פתיחת חקירה. בן גביר: "יש גורמים בצה"ל שעדיין לא מכירים מי אויב ומי אוהב"

תיעוד מתוך חקירתו של מחבל חיזבאללה שנעצר בדרום לבנון/דובר צה"ל

בצה''ל עדכנו הערב (שבת) שנפתחה חקירת מצ"ח בעקבות אירוע של מות עצור חיזבאללה בעת שהיה במשמורת של צה"ל בשטח לבנון. האירוע קרה בשטח הלבנוני בין יום חמישי לשישי. ברגע שהתגלה למפקדים, הדיווח הועבר בצינורות המקובלים לפיקוד הבכיר. הפרקליטות הצבאית קיבלה החלטה על בסיס הממצאים הראשונים להורות על פתיחת חקירת המשטרה הצבאית החוקרת (מצ''ח).

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב בתקיפות להחלטה לפתוח בחקירה של המקרה: "לצערי יש גורמים בצה"ל שעדיין לא מכירים מי אויב ומי אוהב, פתיחה בחקירה בעקבות מות מחבל חיזבאללה שנלכד בידי צה"ל טרם ביצע רצח וטבח ביהודים - זו בושה וחרפה", אמר והוסיף, "החיילים הגיבורים שלנו שמחרפים נפשם למען ביטחונם של אזרחי ישראל, ראויים לכל הגיבוי והתמיכה".

תיעוד מתוך חקירתו של מחבל חיזבאללה ,וואדח כאמל יונס, שנעצר בדרום לבנון. דובר צה"ל
מתוך חקירתו של מחבל חיזבאללה ,וואדח כאמל יונס, שנעצר בדרום לבנון/דובר צה"ל

לפני כשבוע במהלך פעילות כוחות צה"ל במרחב דרום לבנון אותר פיר תת-קרקעי במבנה המוביל למרחב שהייה למחבלים עם פיר יציאה סמוך. הכוחות כיתרו את המבנה, חקרו את פיר המנהרה ואיתרו מתחם תת-קרקעי בעומק של כ-7 מטרים בו התבצר מחבל של חיזבאללה לצד אמצעי לחימה וציוד לשהייה לזמן ארוך. לאחר שהמחבל נכנע ונעצר, הלוחמים תחקרו אותו בשטח ולאחר מכן הביאו אותו למתקן כליאה להמשך חקירה בשטח הארץ.

במהלך פעילות נוספת בתמרון הקרקעי, כוחות גדוד 13 בחטיבת גולני במרחב דרום לבנון, אתרו פיר תת-קרקעי בתוך מבנה ששימש את ארגון הטרור חיזבאללה. הכוחות כיתרו את המבנה, בו התבצרו שלושה מחבלים ב"כוח רדואן", שנמצאו לצד אמצעי לחימה רבים וציוד לשהייה לזמן ארוך. לאחר שהמחבלים נכנעו, הם נלכדו, נעצרו ונחקרו על ידי חוקרי שטח של יחידה 504 ולאחר מכן הובאו למתקן כליאה להמשך חקירה בשטח הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully