וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מוכשר ובשל לתפקיד המשמעותי": המפכ"ל מינה מפקד חדש לימ"מ

ניצב משנה ע', משרת במשטרה כ-30, ובעברו פיקד על יחידת הגדעונים ויחידת מצדה. בנוסף שירת במגוון תפקידים מבצעיים בימ"מ, לרבות סגן מפקד היחידה. "מדובר בלוחם ומפקד עתיר נסיון פיקודי ומבצעי", מסרו במשטרה

לוחמי הימ"מ שהשתתפו במבצע לחילוץ החטופים מדברים/ניב אהרונסון

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב דני לוי הודיע אתמול על החלטתו למנות את ניצב משנה ע.ע. למפקד היחידה הלאומית המיוחדת ללוחמה בטרור (הימ"מ). זאת, לאחר שהשר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, קיבל את המלצתו. המפכ"ל לוי בחן לתפקיד ארבעה קצינים ובתום הראיונות שערך, בחר כאמור בניצב משנה ע.ע לתפקיד.

נצ"מ ע.ע. (52) נשוי ואב לשלוש, משרת במשטרה כ-30 שנה במגוון תפקידים מבצעיים בימ"מ, לרבות סגן מפקד היחידה. בעברו, שימש כמפקד יחידת הגדעונים בלהב 433 וכן כמפקד יחידת מצדה. "מדובר בלוחם ומפקד עתיר נסיון פיקודי ומבצעי אשר מוכשר ובשל לתפקיד המשמעותי בארגון", מסרו במשטרה.

תנ"צ ח',  מפקד הימ"מ. דוברות משטרת ישראל
תת ניצב ח', מפקד הימ"מ היוצא/דוברות משטרת ישראל

בחודש פברואר, שלושה ימים לאחר החילוץ של פרננדו מרמן ולואיס הר מרפיח, מפקד הימ"מ, תת-ניצב ח', סיפר בריאיון לוואלה על ההכנות המוקדמות למבצע שהסתיים בהצלחה, ידיעת הזהב שהגיעה משב"כ ושיתוף הפעולה בשטח עם שב"כ וצה"ל באזור שבזמנו טרם התחיל התמרון הקרקעי.

"זה אחד המבצעים הכי חשובים של היחידה מיום הקמתה", הסביר, "היחידה מתאמנת כל הזמן לחילוץ בני ערובה וזו המשימה המרכזית שלנו. אנחנו מתחילים את נוהל הקרב. בין לבין יש לנו כמה מבצעים ביהודה ושומרון. האישור הסופי התקבל במקביל לתכנון המבצע וכשבשלו כל התנאים, כמה ימים לפני, התקבלו אישורים ברמה של רמטכ"ל, ראש שב"כ ודרג מדיני והכוח נערך ליציאה למבצע".

לדבריו, "ברמה הלאומית יש לזה חשיבות הרבה יותר גדולה, בתקופה כזאת, להביא תוצאה כזו, עם מבצע מאוד מרוכב ומסוכן", הבהיר מפקד הימ"מ. השב"כ ואגף המבצעים לקחו ופירקו כל פרט ופרט כדי להביא לנו את המודיעין הכי טוב כדי שנוכל לבנות תוכנית שנותנת מענה לכל נקודת תורפה".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

אחד האתגרים הגדולים במבצע החילוץ היה להתמודד עם פעולה בתוך רפיח, אזור שבו צה"ל עדיין לא מתמרן קרקעית מתחילת המלחמה. "השטח היה יחסית נקי מצבא ולהיכנס לשטח שהוא מאיים ומסכן את הכוח עוד לפני שאתה מגיע למבנה שבו נמצאים החטופים, אתה צריך מודיעין ברמה הכי גבוהה שיכולה להיות והשב"כ הביא שם את ידיעת הזהב", שחזר תנ"צ ח'. "מהרגע שהיא התקבלה, המשכנו לרדת לכל הפרטים עד שהתמונה הייתה מלאה ואפשרה לנו לבנות תוכנית מבצעית שנותנת מענה לכל נקודות התורפה. המבצע לא היה יוצא לפועל בלי מודיעין והשב"כ סיפק את זה בצורה מצוינת".

מפקד הימ"מ סיפר שההתרגשות הייתה בשיאה כי "כשזאת המשימה שמוטלת עלינו, כולם רוצים להשתתף ולצאת. מה גם שאתה לא מוציא את כל הלוחמים אלא את חלקם וכולם רצו להשתתף בזה ולהיות מעורבים בזה. במיוחד שבמבחן התוצאה ההצלחה היא כבירה, שאף אחד לא נפגע והחטופים חולצו בשלום, המבצע הזה נכנס לספרי ההיסטוריה של היחידה. הימ"מ עובד בכל מקום שיש לו יתרון יחסי והוא יכול להשפיע. אנחנו עובדים גם באיו"ש, גם בעזה ובעוד מקומות. איפה שיש לנו יתרון יחסי, אנחנו עובדים. וזה לא רק אחרי המבצע הזה ואחרי 7 באוקטובר, אלא הרבה לפני. אין פה שום דבר חדש, מבחינתנו אנחנו ממשיכים הכול כרגיל. המבצע הסתיים, מתחקרים ומפיקים לקחים, עם הפנים קדימה, וגם, אם צריך, למבצע חילוץ נוסף".

  • עוד באותו נושא:
  • ימ"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully