וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד הימ"מ בריאיון לוואלה: "עם הפנים קדימה לחילוץ נוסף אם צריך"

עודכן לאחרונה: 15.2.2024 / 19:36

מידיעת הזהב ועד פעולה בשטח שצה"ל לא מתמרן בו באופן עצים מתחילת המלחמה בעזה: בריאיון לוואלה! משחזר תת-ניצב ח' את המבצע שהסתיים בחילוצם של החטופים פרננדו מרמן ולואיס הר: "נכנסנו לספרי ההיסטוריה של היחידה". האזינו להקלטות הקשר מהמבצע

תיעוד קסדות ימ"מ/דובר צה"ל

שלושה ימים לאחר חילוצם מהשבי של החטופים פרננדו מרמן ולואיס הר, מפקד הימ"מ, תת-ניצב ח', מספר בריאיון לוואלה! על ההכנות המוקדמות למבצע שהסתיים בהצלחה, ידיעת הזהב שהגיעה מהשב"כ ותפעול הפעולה בשטח יחד עם כוחות שב"כ וצה"ל באזור עוין שכוחות הביטחון לא פועלים בו במסגרת התמרון הקרקעי בעזה.

תנ"צ ח',  מפקד הימ"מ. דוברות משטרת ישראל
מפקד הימ"מ תת-ניצב ח'/דוברות משטרת ישראל

הקלטות הקשר של הימ"מ ממבצע החילוץ

בווידאו: הקלטות קשר ימ״מ במבצע השבת חטופים ברפיח. 15.02.24/דוברות משטרת ישראל

"זה אחד המבצעים הכי חשובים של היחידה מיום הקמתה", הסביר תנ"צ ח', ששכל את בנו בקרבות 7 באוקטובר. "היחידה מתאמנת כל הזמן לחילוץ בני ערובה וזו המשימה המרכזית שלנו. אנחנו מתחילים את נוהל הקרב. בין לבין יש לנו כמה מבצעים ביהודה ושומרון. האישור הסופי התקבל במקביל לתכנון המבצע וכשבשלו כל התנאים, כמה ימים לפני, התקבלו אישורים ברמה של רמטכ"ל, ראש שב"כ ודרג מדיני והכוח נערך ליציאה למבצע".

"ברמה הלאומית יש לזה חשיבות הרבה יותר גדולה, בתקופה כזאת, להביא תוצאה כזו, עם מבצע מאוד מרוכב ומסוכן", הבהיר מפקד הימ"מ. השב"כ ואגף המבצעים לקחו ופירקו כל פרט ופרט כדי להביא לנו את המודיעין הכי טוב כדי שנוכל לבנות תוכנית שנותנת מענה לכל נקודת תורפה".

רגעי המפגש של פרננדו מרמן ולואיס הר עם בני משפחתם, במרכז הרפואי שיבא תל השומר, 12 בפברואר 2024. דובר צה"ל
רגעי המפגש של פרננדו מרמן ולואיס הר עם בני משפחתם/דובר צה"ל

תיעוד ממצלמות הקסדה של לוחמי הימ"מ

בווידאו: מצלמות קסדה חילוץ פרננדו ולואיס משבי חמאס על ידי הימ״מ. 15.02.24/דוברות משטרת ישראל

אחד האתגרים הגדולים במבצע החילוץ היה להתמודד עם פעולה בתוך רפיח, אזור שבו צה"ל עדיין לא מתמרן קרקעית מתחילת המלחמה. "השטח היה יחסית נקי מצבא ולהיכנס לשטח שהוא מאיים ומסכן את הכוח עוד לפני שאתה מגיע למבנה שבו נמצאים החטופים, אתה צריך מודיעין ברמה הכי גבוהה שיכולה להיות והשב"כ הביא שם את ידיעת הזהב", שחזר תנ"צ ח'. "מהרגע שהיא התקבלה, המשכנו לרדת לכל הפרטים עד שהתמונה הייתה מלאה ואפשרה לנו לבנות תוכנית מבצעית שנותנת מענה לכל נקודות התורפה. המבצע לא היה יוצא לפועל בלי מודיעין והשב"כ סיפק את זה בצורה מצוינת".

תנ"צ ח',  מפקד הימ"מ. דוברות משטרת ישראל
מפקד הימ"מ תנ"צ ח'/דוברות משטרת ישראל

מפקד הימ"מ מספר שההתרגשות הייתה בשיאה. "כשזאת משימה מוטלת עלינו, כולם רוצים להשתתף ולצאת. מה גם שאתה לא מוציא את כל הלוחמים אלא את חלקם וכולם רצו להשתתף בזה ולהיות מעורבים בזה. במיוחד שבמבחן התוצאה ההצלחה היא כבירה, שאף אחד לא נפגע והחטופים חולצו בשלום, המבצע הזה נכנס לספרי ההיסטוריה של היחידה. הימ"מ עובד בכל מקום שיש לו יתרון יחסי והוא יכול להשפיע. אנחנו עובדים גם באיו"ש, גם בעזה ובעוד מקומות. איפה שיש לנו יתרון יחסי, אנחנו עובדים. וזה לא רק אחרי המבצע הזה ואחרי 7 באוקטובר, אלא הרבה לפני. אין פה שום דבר חדש, מבחינתנו אנחנו ממשיכים הכול כרגיל. המבצע הסתיים, מתחקרים ומפיקים לקחים, עם הפנים קדימה, וגם, אם צריך, למבצע חילוץ נוסף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully