וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החטופים בידינו, בריאים ותקינים": תיעוד מהחילוץ משבי חמאס

עודכן לאחרונה: 12.2.2024 / 21:13

תיעוד חדש נחשף מרגעי שחרור החטופים פרננדו סימון מרמן ולואיס הר משבי החמאס. "החטופים בידינו, יש ירי על הכוח. הכוח מתפנה החוצה", קוראים הלוחמים בקשר. עם הגעתם אל המסוק, בדרך אל בית החולים, מברכים הלוחמים את השניים: "ברוכים השבים, איזה כיף שאתם איתנו"

צה"ל חושף תיעוד מרגעי חילוץ החטופים במהלך המבצע ברפיח/דובר צה"ל

צה"ל חשף הערב (שני) תיעוד מרגעי חילוצם של שני החטופים הישראלים, פרננדו סימון מרמן ולואיס הר, שנחטפו על ידי חמאס לרצועת עזה מניר יצחק ב-7 באוקטובר והוחזקו בשבי 129 ימים. במהלך החילוץ נשאלו החטופים אם הם צריכים שמיכה עבור הקור. "לא, חם לנו, חם בלב", ענו השניים.

"החטופים בידינו, יש ירי על הכוח", נשמעים כוחות צה"ל אומרים בקשר עם מציאתם של מרמן והר. לאחר מכן נמסר כי "הכוח מתפנה החוצה", ונראים טנקים צה"ליים נוסעים ברחבי הרצועה. כוחות צה"ל המשיכו ודיווחו כי לאחר בדיקה, שני החטופים חולצו כשהם "תקינים ובריאים". "מעולה, אנחנו מלווים אתכם", ענו להם בקשר, כשמסוקי חיל האוויר נראים טסים מעל שמי הרצועה, מגבים את פעולת החילוץ המוצלחת.

פרננדו סימון מרמן ולואיס הר, שנחטפו על ידי החמאס, מחולצים על ידי צה"ל.. דובר צה"ל
פרננדו סימון מרמן ולואיס הר, על המסוק עם כוחות צה"ל/דובר צה"ל

בתיעוד נוסף שפורסם, נראים החטופים המשוחררים מרמן והר עולים על המסוק הצה"לי הרחק מרצועת עזה, ואל עבר בית החולים. "ברוכים השבים. איך אתם מרגישים?" שואלים הכוחות את השניים. "הלם, הלם, בסדר גמור", עונים מרמן והר. הכוחות מסבירים לחטופים כי המסוק ימריא כעת אל עבר בית החולים תל השומר.

בין היתר, שואלים הלוחמים את החטופים המשוחררים האם הם צריכים מים או שמיכה עבור הקור. "חם, חם בלב", עונים השניים. "איזה כיף שאתם איתנו, זה מרגש מאוד. אנחנו אוהבים אתכם", אומרים הלוחמים לחטופים המשוחררים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
רגעי המפגש של פרננדו מרמן ולואיס הר עם בני משפחתם, במרכז הרפואי שיבא תל השומר, 12 בפברואר 2024. דובר צה"ל
החטופים בבית החולים, מתאחדים עם משפחותיהם/דובר צה"ל

מוקדם יותר היום, חשף מפקד הימ"מ פרטים חדשים על מבצע החילוץ. על המפגש הראשוני עם החטופים, אמר כי הם לא הבינו מה קורה אך התמודדו עם הסיטואציה בגבורה. "אני בטוח שאזרחים בני ערובה שנמצאים בתוך מבנה כל כך הרבה ימים, בשעה שמופעלים חומרי נפץ על הדלתות, בשעה לילה, הם התמודדו עם זה בגבורה", אמר. "בשניות הראשונות הם לא הבינו מה קורה, אבל מיד סימנו לנו לחלץ אותם. הם הבינו שזה כוח מיוחד שבא לחלץ אותם. מצבם היה טוב בשעת החילוץ וגם שהם יצאו משם".

  • עוד באותו נושא:
  • חטופים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully