וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד הימ"מ חושף פרטים חדשים על מבצע החילוץ: "באנו לקחת אתכם הביתה"

עודכן לאחרונה: 12.2.2024 / 21:18

החשש שהתוכנית מסוכנת לביצוע, ההורדה של החטופים בחבל סנפלינג, ההתגנבות אל היעד - ואנחת הרווחה בסיום הפעולה. מפקד הימ"מ, תנ"צ ח', מספר על הפעולה הנועזת ומכריז: "האגרסיביות שלנו הביאה להצלחה"

מפקד הימ"מ חושף פרטים חדשים על מבצע חילוץ החטופים ברפיח/דובר צה"ל

מפקד הימ"מ תנ"צ ח' חשף היום (שני) פרטים חדשים על מבצע החילוץ הנועז של החטופים הישראלים מרפיח, וסיפר על הדינמיקה בין צוות החילוץ לחטופים והרגע המרגש בה אמרו להם "באנו לקחת אתכם הביתה. אנחנו הימ"מ".

"כשאתה מגיע בשעה כזו אתה מעריך שאנשים ישנים באיתור", אמר ח'. "הבנו שהם ישנים, אז ידענו שאפשר להתגנב אל היעד. אתה תמיד מקשיב, היה שקט מוחלט. ברגע שהיה פיצוץ והדלת נפתחת אנחנו ראינו את החטופים על הרצפה. הוצאנו אותם למרפסת וזה היה שלב מאוד קריטי - נפתחה אש מסיבית כדי למנוע את החילוץ. בשלב הזה הגבנו באגרסיביות כי אוי ואבוי לנו אם אחד מהם ישרט. החטופים היו די בהלם, אבל מהר מאוד התעשתו".

ח' סיפר כי הצוות למד על מצבם הרפואי החטופים. "אתה מניח שיש להם שינוי חזותי כלשהו, כדי שלא תהיה בעיה בזיהוי חלילה. ההנחייה היתה שאם לא מזהים נשק - לא מבצעים ירי בשום מצב, כדי לא לסכן את החטופים".

לוחמי הימ"מ שהשתתפו בקרב על תחנת המשטרה בשדרות. 25 באוקוטבר 2023. ניב אהרונסון
"האגרסיביות שהופעלה בין היתר הביאה להצלחה של המבצע"/ניב אהרונסון

על המפגש הראשוני עם החטופים, אמר כי הם לא הבינו מה קורה אך התמודדו עם הסיטואציה בגבורה. "אני בטוח שכשאזרחים בני ערובה שנמצאים בתוך מבנה כל כך הרבה ימים, בשעה שמופעלים חומרי נפץ על הדלתות, בשעה לילה - הם יתמודדו עם זה בגבורה", אמר. "בשניות הראשונות הם לא הבינו מה קורה, אבל מיד סימנו לנו לחלץ אותם. הם הבינו שזה כוח מיוחד שבא לחלץ אותם. מצבם היה טוב בשעת החילוץ, וגם שהם יצאו משם".

מפקד הימ"מ סיפר כי הם קיבלו את המשימה בחודש האחרון, וידעו כי המשימה קשה. "מאז הקמת היחידה אנחנו מתאמנים על חילוץ בני ערובה", אמר. "זו משימה שלשמה הוקמה היחידה. חילוץ בשטח עוין זה משימה מורכבת מאוד - משימה בשטח עזה, בשכונת 'שבורה' ברפיח. שינוי התפיסה היה בחודש האחרון כשקיבלנו את המשימה, ולכך נערכנו".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
לוחמי הימ"מ שהשתתפו בקרב על תחנת המשטרה בשדרות. 25 באוקוטבר 2023. ניב אהרונסון
"אתה יכול לעשות את כל המודלים האפשריים, אבל טעות קטנה תסכן הכל"/ניב אהרונסון

ח' סיפר כי בהתחלה הם חשבו כי התוכנית נראית מסוכנת ומורכבת. "בחלוף הזמן הבנו שזה אפשרי, המודיעין הלך והתחדד", אמר. הבנו שהתכנית המבצעית ברת הצלחה. עצם זה שנכנסנו לשטח עוד לפני התמרון הקרקעי זה הצלחה, גדוד 'שבורה' נחשב גדוד חזק. חצינו בדרך שלושה גדודי חמאס. ההגעה ליעד בשעה שכולם ישנים אפשרה את חילוץ החטופים וחיסול המחבלים בפריצה, כשהכוח עצמו הגן על החטופים. הסיוע של חיל האוויר היה שובר שיוויון ואפשר לנו לחלץ את החטופים, להביא אותם לרכבים שהיו בסמוך, ומשם לחיל האוויר שהיו במרחק רבע שעה מהכוח שלנו".

מפקד הימ"מ שיבח את המודיעין של השב"כ, והצביע על דרך הפעולה העוצמתית כנקודת מפנה בחילוץ. "במהלך המבצע נפצע לנו לוחם אחד בלבד, כשהאגרסיביות שהופעלה בין היתר הביאה להצלחה של המבצע", אמר ח'. "השת"פ עם השב"כ מוכיח את עצמו ובזכות המודיעין שאנחנו מקבלים מאגף המבצעים של השב"כ. הלוחמים נאבקו בגבורה תוך סיכון רב לחילוץ החטופים. נלך על כל משימה לחילוץ חטופים בשבי חמאס".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר והמפכ"ל יעקב שבתאי, נפגשו עם לוחמי הימ"מ שהחזירו במבצע חילוץ את שני החטופים משבי חמאס. 12 בפברואר 2024. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראשי מערכת הביטחון יחד עם לוחמי הימ"מ שהשתתפו במבצע החילוץ/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

תנ"צ ח' סיפר על השוני בפעולה הנוכחית, בה היה אמור לפעול יחד עם פלוגה שלמה של לוחמים בניגוד למשימות הרגילות, בהם הם פועלים לבד. "שולבו במבצע פלגת לוחמים, שזה סד"כ די גדול", אמר. "בגדול אנחנו שואפים לעבוד בכוחות קטנים במשימות. המעטפת והפריפריה במשימה הזאת אילצה אותנו להוסיף כוח. ידענו שיש שומרים חמושים ששומרים על החטופים וידענו שנתקל בכוח אש לא רק מהמחבלים שהיו עם החטופים אלא מהאיתורים מסביב".

מפקד הימ"מ תיאר את תחושת הלוחם בשטח, בו הוא יודע שכל תנועה שהוא עושה יכולה לסכן את החטופים, שנמצאים מטרים בודדים ממנו. "אתה נזהר לא לעשות רעש ולסכן אותם, זה החשש ממבצע של חילוץ בני ערובה - אתה יכול לעשות את כל המודלים האפשריים, אבל טעות קטנה תסכן הכל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully