וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עשרות הרוגים" במבצע לשחרור החטופים ברפיח: "חשבנו שהחלה המתקפה הקרקעית"

עודכן לאחרונה: 12.2.2024 / 13:01

בעיר שבדרום רצועת עזה דיווחו על לפחות 67 הרוגים בתקיפות החיפוי לחילוצם של לואיס הר ופרננדו מרמן. התושבים ברפיח, שהפכה לעיר מקלט לעקורים מרחבי הרצועה, סברו שזו תחילת המבצע המדאיג את העולם: "אמרנו תפילות אחרונות"

נחיתת מסוק החטופים/דובר צה"ל

גורמי רפואה בעיר רפיח אמרו היום (שני) כי לפחות 76 בני אדם נהרגו ועוד עשרות נוספים נפצעו במהלך הפעולה לחילוץ החטופים לואיס הר ופרננדו מרמן משבי חמאס. במקביל לפשיטה של כוחות שב"כ וימ"ם על מבנה בעיר שבדרום רצועת עזה, תקף צה"ל באינטנסיביות יעדים של חמאס בעיר כדי למנוע ממנו לסכל את המבצע.

בתיעודים מהזירה נראים שרידי מבנים, שחרבו בתקיפות. תושבים בעיר, שבה מתקבצים כמיליון עקורים ממקומות אחרים ברצועה, אמרו כי שני מסגדים וכמה בתים נפגעו במהלך יותר משעה של תקיפות של מטוסים, ספינות וטנקים, שגרמו לבהלה רבה.

"זה היה הלילה הגרוע ביותר מאז שהגענו לרפיח בחודש שעבר. המוות היה כה קרוב כשפגזים וטילים נחתו במרחק של 200 מטרים ממחנה האוהלים שלנו", אמר איש העסקים העזתי עמאד, אב לשישה, בשיחה עם רויטרס. חלק מהתושבים חששו שישראל החלה במתקפה הקרקעית בעיר, שמעוררת דאגה רבה בקרב הקהילה הבינלאומית והמדינות השכנות, בראשן מצרים הגובלת ברפיח.

"כולם אמרו שזו מתקפת פתע קרקעית. אני ומשפחתי אמרנו את התפילות האחרונות שלנו", סיפר עמאד. הוא הוסיף שעל העולם לפעול. "העולם כולו גינה את התוכניות של ישראל לפלוש לרפיח. הם הורסים את העיר לפני שהם פולשים אליה, מה מצב העולם עכשיו? רק מודאג?", אמר.

הריסות בעיר רפיח אחרי המבצע לשחרור החטופים, 12 בפברואר 2024. רויטרס
הריסות בעיר רפיח אחרי המבצע לשחרור החטופים, 12 בפברואר 2024/רויטרס

חמאס לא התייחס לשחרור החטופים, המהווים קלף אסטרטגי מבחינתו, אך אמר כי ההתקפה על רפיח היא המשך "המלחמה הג'נוסיידית" והעקירה הכפויה של תושבי הרצועה. ארגון הטרור, שטבח בכ-1,200 ישראלים ב-7 באוקטובר וחטף כ-250 איש לעזה, עדיין מחזיק ב-134 בני ערובה שחלקם כבר אינם בין החיים.

לפי משרד הבריאות ברצועה, הנשלט על ידי חמאס, יותר מ-28 אלף פלסטינים נהרגו מאז תחילת המלחמה. עם זאת, הוא לא מפרט כמה מהם הם חמושים. בישראל אומרים כי חלק ניכר מההרוגים הם מחבלים, הפועלים מתוך אוכלוסייה אזרחית ומסכנים אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully