וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היא התאהבה בישראל ורצתה לחיות פה": נדיה סוקולנקו, הנרצחת בפיגוע ביפו, מובאת למנוחות

עודכן לאחרונה: 6.10.2024 / 12:03

בני משפחה וחברים ליוו את נדיה שנרצחה בפיגוע סמוך לרכבת הקלה ביפו. "נדיה שלי יקרה, כשראיתי אותך פעם אחרונה בתחנה, חיבקתי אותך חזק לפני שנפרדנו," ספד לה בעלה ודים. "סבתא שלה אמרה לה 'תבואי לישראל זה מקום טוב בשבילך,'" סיפרה חברתה רפאלה

תיעוד מזירת הפיגוע ביפו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

נדיה סוקולנקו, שנרצחה בשבוע שעבר בפיגוע הירי בשדרות ירושלים סמוך לרכבת הקלה ביפו, מובאת היום (ראשון) למנוחות בבית העלמין מורשה. נדיה, בת 40 במותה, הותירה אחריה בן זוג, ודים, ואת בתה מיה בת השש. היא עלתה לישראל ממולדובה לפני כ-20 שנה בעקבות סיפורי סבתה היהודייה, וליפו עברה רק לפני חודשיים.

"היא רצתה לחיות פה. סבתא שלה אמרה לה 'תבואי לישראל זה מקום טוב בשבילך,'" סיפרה חברתה רפאלה, "היא התאהבה בישראל ובתל אביב וקבעה שם את הבית שלה. הבת שלה עלתה לכיתה א' ולמדה בבית ספר דמוקרטי, והיא מצאה דירה סמוך לרכבת הקלה. רצו שיהיה למיה חדר משלה. היא הייתה מאושרת מהחיים החדשים שהיא מתחילה עם המשפחה."

נדיה נולדה במולדובה והייתה נוסעת לשם כל קיץ לבלות עם הוריה. עבור בעלה ודים, היא הייתה קרובת המשפחה היחידה. אמו הלכה לעולמה לפני שנה, אביו לפני 25 שנה ואחותו שעלתה יחד איתו מתה מסרטן לפני עשר שנים. "נדיה ומיה היו היחידים בעולם שלו, ועכשיו הוא נשאר רק עם מיה. המשפחה של נדיה לא הספיקו להגיע לישראל להלוויה," סיפרה רפאלה.

הלווייתה של נדיה סוקולנקו, בית העלמין מורשה . 6 באוקטובר 2024. אורי סלע
הלווייתה של נדיה סוקולנקו, בית העלמין מורשה . 6 באוקטובר 2024/אורי סלע
הספד בעלה של נדיה סוקולנקו ,ודים ספד, בהלווייתה, בית העלמין מורשה . 6 באוקטובר 2024. אורי סלע
הספד בעלה של נדיה סוקולנקו ,ודים ספד, בהלווייתה, בית העלמין מורשה . 6 באוקטובר 2024/אורי סלע

"נדיה בחרה לעבוד לפי איפה שלמיה יהיה הנוח ביותר. הם הלכו לישון וקמו ביחד, חיו אחת את השנייה. לקראת כיתה א' בחנה נדיה את כל בתי הספר בסביבה ובחרה בדמוקרטי. השלב הבא היה לעבור לבית יפו. בחצי השנה האחרונה נדיה החלה לעבוד כמנהלת משרד בחברת הייטק ונהנתה מאוד. ביום שישי בערב יצאו נדיה וודים מהבית. ברחוב התפצלו. נדיה הלכה לסופר לקנות מצרכים לסופר, ודים לאסוף את מיה מחברה. שעות חיפש אותה עם חברים עד שהגיעה הבשורה המרה," סיפרו עליה בפתח ההלוויה.

חברי הכנסת ולדימיר בליאק ואפרת רייטן הגיעו להלוויה. יהלי סובול שר "מספיק בן אדם", לבחירתו של ודים שספד לה: "נדיה שלי יקרה, כשראיתי אותך פעם אחרונה בתחנה חיבקתי אותך חזק לפני שנפרדנו. החיבוק שלך יישאר איתי לנצח. אדאג שכל החלומות שהיו לך בשביל הילדה שלנו יישארו. להתראות אהבה שלי."

שבעה בני אדם נרצחו בפיגוע ביפו לאחר ששני מחבלים פלסטינים פתחו באש בשתי זירות לעבר עוברי אורח בסמוך לרכבת הקלה. לצד ההרוגים, נפגעו עוד 16 בני אדם מהירי, שבוצע מטווח קצר, בהם חמישה במצב קשה וילד במצב קל. הם פונו לבתי החולים איכילוב וולפסון. המחבלים נוטרלו על ידי כוחות הביטחון שהיו בקרבת מקום. "אנחנו אחרי אירוע קשה שבו שני מחבלים פתחו באש על אזרחים תמימים", אמר המפכ"ל דני לוי בזירה. "התוצאות של האירוע קשות".

למחרת הפיגוע, הותרו לפרסום שמותיהם של חמישה מהנרצחים: יונה קרוסיס, נדיה סוקלנקו, רויטל ברונשטיין, ענבר שגב ויגדר ושחר גולדמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully