וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שישה נרצחים בפיגוע ירי ביפו, שני המחבלים הפלסטינים נוטרלו

עודכן לאחרונה: 1.10.2024 / 22:07

הפיגוע אירע בסמוך לרכבת הקלה ברחוב שדרות ירושלים. תחילה פתחו המחבלים בירי לעבר נוסעי הרכבת, ולאחר מכן יצאו לרחוב והמשיכו במסע ההרג. 14 בני אדם נוספים נפצעו בתקרית, בהם חמישה במצב קשה. עד ראייה: אנשים שכבו מדממים על המדרכה

תיעוד מזירת הפיגוע ביפו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שישה בני אדם נרצחו הערב (שלישי) בפיגוע ירי בשדרות ירושלים ביפו, לאחר ששני מחבלים פלסטינים פתחו באש בשתי זירות לעבר עוברי אורח בסמוך לרכבת הקלה. לצד ההרוגים, נפגעו עוד 16 בני אדם מהירי, שבוצע מטווח קצר, בהם חמישה במצב קשה וילד במצב קל. הם פונו לבתי החולים איכילוב וולפסון. המחבלים נוטרלו על ידי כוחות הביטחון שהיו בקרבת מקום. "אנחנו אחרי אירוע קשה שבו שני מחבלים פתחו באש על אזרחים תמימים", אמר המפכ"ל דני לוי בזירה. "התוצאות של האירוע קשות".

השר איתמר בן גביר אמר בביקורו בזירה כי אם המחבלים השתמשו במסגד ביפו במסגרת פעולתם - יש להרוס אותו, וכי בימים הקרובים יופעלו כיתות כוננות ברחבי הארץ. "אני רוצה להגיד לאזרח שניטרל את המחבלים, ולסיירי סלע, כל הכבוד. אני סיכמתי יחד עם המפכ"ל שאנחנו מוציאים את כל כיתות הכוננות בימים הקרובים לשטח, מדובר באלפים, עם הנשקים הארוכים שלהם. אנחנו רואים פעם אחר פעם שנשק מציל חיים. ככל שיסתבר שיש קשר למסגד ביפו, צריך לסגור ולהרוס אותו. צריך לבדוק את זה".

קליטת פצועים מהפיגוע ברכבת הקלה, בי"ח איכילוב, 1 באוקטובר 2024. גדעון מרקוביץ, TPS
פינוי הפצועים מזירת הירי ביפו, הערב/TPS, גדעון מרקוביץ

לצד דני לוי ובן גביר הגיעו לזירה קציני מחוז תל אביב. "אנחנו באירוע קשה", אמר חיים סרגרוף מפקד מחוז תל אביב. "בשבע וכמה דקות קיבלנו דיווח על כך ששני מחבלים עלו לרכבת וביצעו ירי. הם פגעו בארבעה, ירדו לרחוב - וירו באנשים ברחוב עצמו. מאבטח של הרכבת, שניים נוספים מיחידת סלע של העירייה ושוטרים ירו לעבר המחבלים, ונטרלו את שניהם. אנחנו יודעים מאיפה הם ועורכים בדיקות נוספות עם שב"כ, הם לא ישראלים", אמר.

חנן פרץ, מנהל אגף סלע של העירייה מסר כי אנשי הסיירת הסתערו לעבר אחד המחבלים. "הם זיהו נשק, לא היססו, תפסו מחסה וירו לעברו", סיפר. "הנשק התפרק למחבל כנראה תוך כדי הירי".

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
זירת פיגוע, תחנת ארליך, הרכבת הקלה, 1 באוקטובר 2024. אורי סלע
זירת הפיגוע בתחנת ארליך של הרכבת הקלה ביפו, הערב/אורי סלע
בן גביר בזירת הפיגוע ביפו. אורי סלע
בן גביר בזירת הפיגוע ביפו, הערב/אורי סלע

"הייתי ברכבת הקלה פתאום שמענו קול ירי מבחוץ", סיפר עד ראייה. "חשבנו בהתחלה שזה נפצים, אבל היו הרבה יריות. ישבנו על הרצפה והיה הרבה בכי. ראיתי שיש מישהי שוכבת מדממת על הרצפה ועוד אחד מדמם". בעל עסק סמוך סיפר כי ראה אנשים רבים רצים בסמוך לזירה. "הם צעקו 'פיגוע פיגוע', סגרתי מהר את התריס והתחברתי", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully