וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר: "אם יתברר שהמחבלים השתמשו במסגד ביפו - יש להרוס אותו"

עודכן לאחרונה: 1.10.2024 / 23:49

בסיור בזירת הפיגוע בשדרות ירושלים שביפו שבו נרצחו שבעה ישראלים הוסיף השר כי לאחר התייעצות עם המפכ"ל, הוחלט להפעיל בימים הקרובים את כל כיתות הכוננות ברחבי הארץ. "מדובר באלפים, עם הנשקים הארוכים שלהם. אנחנו רואים פעם אחר פעם שנשק מציל חיים"

בן גביר בזירת הפיגוע/ניב אהרונסון

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר אמר הערב (שלישי) כי יש להרוס מסגד ביפו אם יתברר שהמחבלים הפלסטינים שביצעו את הפיגוע הרצחני בעיר השתמשו בו לפני מסע ההרג. "ככל שיסתבר שיש קשר למסגד ביפו, צריך לסגור ולהרוס אותו", אמר. "צריך לבדוק את זה".

השר הוסיף כי לאחר התייעצות עם המפכ"ל, הוחלט להפעיל בימים הקרובים את כל כיתות הכוננות ברחבי הארץ. "מדובר באלפים, עם הנשקים הארוכים שלהם. אנחנו רואים פעם אחר פעם שנשק מציל חיים", אמר.

בן גביר בזירת הפיגוע ביפו. אורי סלע
בן גביר בזירת הפיגוע, הערב/אורי סלע

שבעה בני אדם נרצחו בפיגוע הירי בשדרות ירושלים, לאחר ששני מחבלים פלסטינים פתחו באש בשתי זירות לעבר עוברי אורח בסמוך לרכבת הקלה. לצד ההרוגים, נפגעו עוד 10 בני אדם מהירי, שבוצע מטווח קצר, בהם חמישה במצב קשה וילד במצב קל. הם פונו לבית החולים וולפסון הסמוך. המחבלים נוטרלו על ידי כוחות הביטחון שהיו בקרבת מקום. "אנחנו אחרי אירוע קשה שבו שני מחבלים פתחו באש על אזרחים תמימים", אמר המפכ"ל דני לוי בזירה. "התוצאות של האירוע קשות".

לצד דני לוי ובן גביר הגיעו לזירה קציני מחוז תל אביב. "אנחנו באירוע קשה", אמר חיים סרגרוף מפקד מחוז תל אביב. "בשבע וכמה דקות קיבלנו דיווח על כך ששני מחבלים עלו לרכבת וביצעו ירי. הם פגעו בארבעה, ירדו לרחוב - וירו באנשים ברחוב עצמו. מאבטח של הרכבת, שניים נוספים מיחידת סלע של העירייה ושוטרים ירו לעבר המחבלים, ונטרלו את שניהם. אנחנו יודעים מאיפה הם ועורכים בדיקות נוספות עם שב"כ, הם לא ישראלים", אמר.

חנן פרץ, מנהל אגף סלע של העירייה מסר כי אנשי הסיירת הסתערו לעבר אחד המחבלים. "הם זיהו נשק, לא היססו, תפסו מחסה וירו לעברו", סיפר. "הנשק התפרק למחבל כנראה תוך כדי הירי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully