וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האחראי לטיל לגוש דן: בכיר חיזבאללה חוסל בדרום לבנון

עודכן לאחרונה: 28.9.2024 / 3:11

בצל ניסיון הסיכול הממוקד נגד מזכ"ל חיזבאללה נסראללה, ישראל חיסלה מהאוויר את מוחמד חסן אסמאעיל, מפקד יחידת הטילים של הארגון בדרום לבנון, ואת סגנו. אסמאעיל היה אחראי לשיגורים רבים לעבר ישראל, ובהם לטיל שכוון לגוש דן ביום רביעי האחרון

הפצצת דאחייה בלבנון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מספר שעות לאחר הפעולה בדאחיה בביירות, שבה ניסתה ישראל לחסל את מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, צה"ל הודיע הלילה (שבת) כי חיסל את מפקד יחידת הטילים של הארגון בדרום לבנון, מוחמד עלי אסמאעיל.

לפי הודעת דובר צה"ל, מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו וחיסלו את מוחמד חסן אסמאעיל ואת סגנו, חסין אחמד אסמאעיל. לצידם, חוסלו באותה הפעולה מפקדים ומחבלים נוספים של חיזבאללה.

בצה"ל הוסיפו כי עלי אסמאעיל אחראי על פעולות טרור רבות מדרום לבנון שכוונו לעבר שטח מדינת ישראל, ובהן שיגור טיל הקרקע-קרקע לעבר מרכז הארץ ביום רביעי האחרון.

תקיפה בדאחיה , לבנון. רויטרס
כל צמרת חיזבאללה על הכוונת. תוצאות תקיפת צה"ל בדאחיה בביירות/רויטרס
תקיפה בדאחיה , לבנון. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שבוע של חיסולים. הרס בעקבות התקיפה נגד הבונקר של נסראללה בדאחיה בביירות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חיסולם של אסמאעיל וסגנו מצטרף לחיסולו של מפקד היחידה האווירית של חיזבאללה, מוחמד חסין סרור. הוא היה מבכירי חיזבאלללה, שהצטרף לארגון בשנות ה-80 ומילא מגוון תפקידים, ובהם שליח חיזבאללה לתימן לענייני המערך האווירי של החות'ים. בשנים האחרונות היה מובילי פרויקטים לייצור כלי טיס בלתי מאוישים בלבנון, הקים אתרים ליצור כטב"מי נפץ ואיסוף אשר חלקם מוקמו מתחת למבנים אזרחיים בבירות ומרחבים נוספים בלבנון.

יומיים לפני כן חוסל בתקיפה אחרת בדאחיה ראש מערך הטילים והרקטות של חיזבאללה, איבראהים מוחמד קוביסי. קובייסי תכנן את פיגוע החטיפה בהר דב בשנת 2000, שבו נחטפו ונהרגו סמ"ר בנימין (בני) אברהם, סמ"ר עדי אביטן וסמ"ר עומר סועאד, שהובאו בשנת 2004 לקבורה בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully