וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: חוסל מפקד היחידה האווירית של חיזבאללה

עודכן לאחרונה: 27.9.2024 / 3:47

מחמד חסין סרור היה מבכירי הארגון, והוא מצטרף לשורת החיסולים הממוקדים שחיל האוויר ביצע בלבנון - בהם ראש מערך הטילים וראש מערך המבצעים. סרור הצטרף לחיזבאללה בשנות ה-80 וביצע מגוון תפקידים, היה ממובילי פרויקטים של ייצור כטב"מים ופיקד על שורה של מתווי טרור

תיעוד חיסולו של מחמד חסין סרור, מפקד היחידה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה, לבנון, 25 בספטמבר 2024/דובר צה"ל

צה"ל הודיע היום (חמישי) כי חיסל את מחמד חסין סרור, מפקד היחידה האווירית של ארגון הטרור חיזבאללה. סרור היה מבכירי הארגון, והוא מצטרף לשורת החיסולים הממוקדים שחיל האוויר ביצע בלבנון - בהם ראש מערך הטילים וראש מערך המבצעים.

סרור הצטרף לחיזבאללה בשנות ה-80 וביצע מגוון תפקידים בינהם מפקד ביחידת טילי קרקע-אוויר, יחידת "עזיז" בכוח רדואן ואף היווה שליח חיזבאללה לתימן בנושא המערך האווירי של שלטון הטרור החות'י. בשנים האחרונות היה מובילי פרויקטים לייצור כלי טיס בלתי מאויישים בלבנון, הקים אתרים ליצור כטב"מי נפץ ואיסוף אשר חלקם מוקמו מתחת למבנים אזרחיים בבירות ומרחבים נוספים בלבנון.

מחמד חסין סרור. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הצטרף לחיזבאללה בשנות ה-80 וביצע מגוון תפקידים. סרור/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

דובר צה"ל הוסיף כי במהלך מלחמת חרבות ברזל, קידם והוציא לפועל מתווי פיגוע של כלי טיס בלתי מאויישים רבים, בינהם כלי טיס בלתי מאויישים, כלי איסוף ונפץ, שכוונו כנגד העורף הישראלי וכוחות צה"ל. רשת אל-מיאדין הלבנונית מדווחת על פגיעת שלושה טילים בבניין בביירות. עוד דיווחה על שלושה פצועים במקום.

שר הביטחון יואב גלנט אישר את הפעולה ההתקפית בלבנון, ואף צפה יחד עם הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי בסיכול הממוקד.

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית
שר הביטחון ,יואב גלנט , הרמטכ״ל ,הרצי הלוי, ראש אמ״ץ , עודד בסיוק וראש אמ״ן ,שלומי בינדר, 26 בספטמבר 2024. תקשורת שר הביטחון, אתר רשמי
"גלנט אישר את הפעולה ההתקפית בלבנון, ואף צפה יחד עם הרמטכ"ל בסיכול הממוקד"./אתר רשמי, תקשורת שר הביטחון
תיעוד תקיפה בבירות, לבנון ,26 בספטמבר 2024. רויטרס
תיעוד תקיפה בבירות, לבנון ,26 בספטמבר 2024/רויטרס
תיעוד תקיפה בבירות, לבנון ,26 בספטמבר 2024. רויטרס
תיעוד תקיפה בבירות, לבנון ,26 בספטמבר 2024/רויטרס

שלשום, הצבא הודיע כי איברהים קובייסי, ראש מערך הטילים של חיזבאללה, חוסל בדאחייה שבביירות. עוד מסר דובר צה"ל כי קובייסי תכנן את פיגוע החטיפה בהר דב בשנת 2000, בו נחטפו ונהרגו סמ"ר בינימין (בני) אברהם, סמ"ר עדי אביטן וסמ"ר עומר סועאד זכרם לברכה, שהובאו בשנת 2004 לקבורה בישראל.

ימים לפני, בשישי, ישראל ביצעה "תקיפה ממוקדת" בביירות בירת לבנון, שבה חוסל ראש מערך המבצעים של חיזבאללה אברהים עקיל. בלבנון דיווחו עדי ראייה על שמיעת פיצוץ עז במעוז החיזבאללה בעיר, בשכונת הדאחיה, ועל עשן העולה מעל לשכונה בעקבות הפיצוץ. עוד דווח מלבנון, מפי שני מקורות ביטחוניים, שהיעד למתקפה היה אישיות בכירה בחיזבאללה. רשויות הבריאות בלבנון הודיעו שבמתקפה נהרגו שמונה בני אדם ונפצעו 59.

"בכירי חיזבאללה שחוסלו תכננו לבצע בצפון מבצע דומה ל-7 באוקטובר", הצהיר דובר צה"ל בהמשך לידיעה על החיסול. ראש הממשלה בנימין נתניהו, הגיב בלקוניות: "יעדינו ברורים, ומעשינו מדברים בעד עצמם". שר הביטחון יואב גלנט עדכן כי קיים הערכת מצב עם צמרת צה"ל והצהיר כי גל התקיפות יימשך עד להשבת תושבי הצפון לביתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully