וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הודיע: ביצענו תקיפה ממוקדת בביירות. המטרה - בכיר הזרוע הצבאית בחיזבאללה

עודכן לאחרונה: 20.9.2024 / 18:41

גורם המקורב לחיזבאללה טען כי היעד, איבראהים עקיל, ששימש כ"רמטכ"ל חיזבאללה בפועל", אכן חוסל בתקיפה. תושבים בביירות דווחו על שמיעת פיצוץ עז במעוז של ארגון הטרור. התקיפה ככל הנראה התקיימה במקום באותה שעה מפגש של בכירים בארגון - שפונו מהמקום

תקיפה בלבנון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

דובר צה"ל הודיע היום (שישי) שישראל ביצעה "תקיפה ממוקדת" בביירות בירת לבנון. בדיווח נאמר שאין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. בלבנון דיווחו עדי ראייה על שמיעת פיצוץ עז במעוז החיזבאללה בעיר, בשכונת הדאחיה, ועל עשן העולה מעל לשכונה בעקבות הפיצוץ. עוד דווח מלבנון, מפי שני מקורות ביטחוניים, שהיעד למתקפה היה אישיות בכירה בחיזבאללה. רשויות הבריאות בלבנון הודיעו שבמתקפה נהרגו שמונה בני אדם ונפצעו 59.

סוכנות הידיעות הלבנונית מסרה שהתקיפה בוצעה על ידי מטוס F-35. על פי הדיווח, המתקפה התמקדה בחלקו התחתון של בניין רב קומות, ובעקבותיה נפגעו עשרות דירות בבניין. בשלב זה לא ברור אם יעד התקיפה חוסל.

הפגיעה בעיר ביירות בלבנון. 20 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הפגיעה בעיר ביירות בלבנון. 20 בספטמבר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אחד היעדים בתקיפה היה בכיר הזרוע הצבאית של חיזבאללה איבראהים עקיל, בכיר בארגון הטרור ששימש כ"רמטכ"ל חיזבאללה בפועל", לאחר חיסול פואד שוכר לפני כחודשיים - כך לפי שני מקורות ישראלים. ככל הנראה התקיים במקום באותה שעה מפגש של בכירי חיזבאללה, שפונו אחרי התקיפה מהמקום במהירות, ולכן אין בהירות לגבי הנפגעים.

דובר הבית הלבן ג'ון קירבי טען כי הוא אינו מודע לעדכון ישראלי מראש לגבי התקיפה בביירות. "אנחנו עדיין מאמינים שפתרון דיפלומטי ללחימה בגבול בין ישראל ללבנון הינו אפשרי", אמר קירבי.

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה

רגע התקיפה בביירות

רגע החיסול של איברהים עקיל/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
עשן עולה מעל לדאחיה בעקבות תקיפת ישראל בביירות. רויטרס
עשן עולה מעל לדאחיה בעקבות תקיפת ישראל בביירות/רויטרס

עקיל הוא רמטכ"ל חיזבאללה בפועל, בעל ניסיון מבצעי רב. הוא מכיר היטב את צה"ל ושולט ביד רמה בזרוע הצבאית של הארגון. הוא מוגדר כאיש סודו של נסראללה. בעבר הציעה ארצות הברית פרס של שבעה מיליון דולר למי שימסור מידע שיוביל למעצרו, בשל חלקו בפיגוע בשגרירות האמריקנית בביירות ב-1983, שבו נהרגו 63 איש.

הפגיעה בעיר ביירות בלבנון. 20 בספטמבר 2024. רויטרס
הפגיעה בעיר ביירות בלבנון. 20 בספטמבר 2024/רויטרס

מקור ביטחוני בישראל אמר שעקיל אכן היה היעד. אם אכן נהרג, מדובר ברעידת אדמה מבחינת חיזבאללה, ובפגיעה קשה מאוד בארגון ובזרוע הצבאית שלו. פעולה זו מצטרפת לסיכול פואד שוכר, לחיסול שני מפקדי אוגדות בדרום לבנון, ולפגיעה באלפי פעילים בימים האחרונים, ביניהם מאות מפעילי כוח רדואן. גורם המקורב לחיזבאללה אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית שעקיל חוסל.

בכיר ישראלי אמר לוואלה כי ישראל לא עידכנה מראש את ארה"ב לגבי התקיפה בביירות, אולם תדרכה בכירים אמריקנים בנושא מיד לאחר שבוצעה.

שגרירות איראן בביירות גינתה את התקיפה וכנתה אותה "טירוף ישראלי שעבר את כל הגבולות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully