וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע לחץ פוליטי: לשכת רה"מ מכחישה את המגעים להפסקת אש

עודכן לאחרונה: 26.9.2024 / 12:08

הודעת הלשכה נשלחת לאחר שבמערכת הפוליטית מהביאו התנגדות חריפה לאור הדיווחים על מימוש מגעים להסכם עם חיזבאללה בשעות הקרובות. "הידיעה על הנחיה למתן את הלחימה בצפון - הפוכה מהאמת"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו לפני המראתם לניו יורק, 26 בספטמבר 2024/עומר מירון /לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע"מ

לשכת ראש הממשלה הכחישה היום (חמישי) את המגעים להפסקת אש מול חיזבאללה: "הידיעה על הפסקת אש לא נכונה. מדובר בהצעה אמריקנית-צרפתית, שראש הממשלה אפילו לא הגיב לה. הידיעה על הנחיה כביכול למתן את הלחימה בצפון גם היא הפוכה מן האמת. ראש הממשלה הנחה את צה"ל להמשיך את הלחימה במלא העוצמה, ולפי התכניות שהוצגו לו. כמו כן, גם הלחימה בעזה תימשך עד להשגת כל מטרות המלחמה".

הודעת הלשכה פורסמה על רקע לחץ פוליטי נרחב נגד הפסקת האש. במערכת הפוליטית תקפו הבוקר את ההסכם המסתמן. חברי ממשלה ביקרו בחריפות את ההחלטה הצפויה של ראש הממשלה נתניהו, דווקא אחרי שורת מהלכים התקפיים יזומים, שפגעו קשות ביכולותיו הצבאיות של חיזבאללה. על רקע הדיווחים על מגעים מתקדמים להסכם הפוגת אש בין ישראל לחיזבאללה, בסיעת עוצמה יהודית מכנסים ישיבה דחופה בכדי לדון על המשמעויות. תגובות נוספות הגיעו גם מחברי קואליציה ואופוזיציה נוספים שלא נותרו אדישים לדיווחים בכלי תקשורת זרים על ההסכם המתקרב מפי גורמים המעורבים במשא ומתן בין הצדדים.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו לפני המראתם לניו יורק, 26 בספטמבר 2024. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו לפני המראתם לניו יורק, 26 בספטמבר 2024/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

גם ראשי הערים והמועצות בצפון זעמו היום על ההחלטה המסתמנת של ישראל לקבל הסכם הפסקת אש עם חיזבאללה בגבול הצפוני. ביקורת נוקבת הועברה על מקבלי ההחלטות בתגובה לעצירת מבצע "חיצי הצפון" של צה''ל נגד מטרות הטרור של הארגון השיעי שנועד להחזיר בביטחה את תושבי הצפון לביתם לאחר שנה שלמה של לחימה.

מוקדם יותר היום טענו בכירי ממשל אמריקנים בפני סקיי ניוז כי הפסקת האש תצא לפועל בשעות הקרובות. היוזמה להפסקת אש, שפורסמה לראשונה אתמול בוואלה, הולידה הצעת הסכם עליה חתמו מנהיגי ארה"ב, צרפת ו-8 מדינות נוספות.

ההצהרה, שפורסמה לאחר עשרה ימים של לחימה אינטנסיבית שגבתה את חייהם של יותר מ-700 בני אדם בלבנון, נועדה לעצור את ההסלמה ולמנוע פעולה קרקעית בדרום לבנון שתרחיק את מחבלי חיזבאללה מהגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully