וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: הפסקת האש בין ישראל לחיזבאללה - כבר בשעות הקרובות

עודכן לאחרונה: 26.9.2024 / 9:55

היוזמה להפסקת אש, שפורסמה לראשונה אתמול בוואלה, הולידה הצעת הסכם עליה חתמו מנהיגי ארה"ב, צרפת ו-8 מדינות נוספות. כעת, בכירים בממשל ארה"ב טוענים בפני סקיי ניוז כי היא תיושם כבר בשעות הקרובות. "נועדה לתת הזדמנות לדיפלומטיה"

תקיפות חיל האוויר מטרות חיזבאללה, לבנון/דובר צה"ל

"הפסקת האש בין ישראל לחיזבאללה - כבר בשעות הקרובות": כך טענו בכירים בממשל האמריקני לרשת סקיי ניוז. היוזמה להפסקת אש, שפורסמה לראשונה אתמול בוואלה על ידי ברק רביד וטל שלו, הולידה הצעת הסכם עליה חתמו מנהיגי ארה"ב, צרפת ו-8 מדינות נוספות.

ההצהרה, שפורסמה לאחר עשרה ימים של לחימה אינטנסיבית שגבתה את חייהם של יותר מ-700 בני אדם בלבנון, נועדה לעצור את ההסלמה ולמנוע פעולה קרקעית בדרום לבנון שתרחיק את מחבלי חיזבאללה מהגבול.

גורם בלשכת רה"מ מסר כי ניתן אור ירוק להפסקת אש לצורכי מו"מ.

ג'ו ביידן נואם באום, ניו יורק  24 בספטמבר 2024. רויטרס
ג'ו ביידן נואם באום, ניו יורק 24 בספטמבר 2024/רויטרס
תיעוד הפצצה בנהטיה, לבנון, 25 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תיעוד הפצצה בנהטיה, לבנון, 25 בספטמבר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"הגיע הזמן להסדר בגבול בין ישראל ללבנון שיבטיח שתושבים משני צידי הגבול יוכלו לחזור בביטחון לבתיהם. חילופי האש מאז ה-7 באוקטובר ובמיוחד בשבועיים האחרונים מאיימים לדרדר את המצב לעימות רחב הרבה יותר", אמרו ביידן ומקרון בהודעה שפרסמו.

שני המנהיגים קראו למדינות העולם לתמוך ביוזמת הפסקת האש שלהם וקראו לישראל וללבנון להביע תמיכה ביוזמה באופן מיידי. זמן קצר לאחר מכן פורסמה הודעה נוספת עליה היו חתומות ארה"ב, אוסטרליה, קנדה, בריטניה, האיחוד האירופי, צרפת, גרמניה, איטליה, יפן, סעודיה, איחוד האמירויות וקטאר ובה קראו להפסקת אש של 21 יום בלבנון.

בהודעה נכתב כי המצב בגבול בין ישראל לבין לבנון הפך בלתי נסבל ויוצר סכנה להסלמה אזורית רחבה ולכן יש צורך בהפסקת אש זמנית מיידית כדי להגיע לפתרון דיפלומטי על בסיס החלטת מועצת הביטחון 1701 שסיימה את מלחמת לבנון השניה בשנת 2006.

בהודעה נכתב עוד כי יש צורך ליישם את החלטת מועצת הביטחון 2735 שנוגעת לעסקת החטופים והפסקת האש בעזה. בכיר אמריקני אמר כי המדינות שחתומות על ההצהרה מקוות שבמהלך 21 ימי הפסקת האש בלבנון יחודש גם המו"מ בין ישראל לחמאס על עסקת החטופים.

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully