וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראשי מועצות בצפון נגד הפסקת האש: חושף את הצביעות של המדינה, חיזבאללה משיג את מבוקשו

עודכן לאחרונה: 26.9.2024 / 12:25

ראשי המועצות בצפון ביקרו בחריפות את מקבלי ההחלטות בתגובה להחלטה לעצור את מבצע "חיצי הצפון" של צה''ל נגד מטרות חיזבאללה, שנועד להחזיר בביטחה את תושבי הצפון לביתם לאחר שנה שלמה של לחימה ממושכת. "זה לא הזמן לעצור, אל תאכזבו את תושבי הצפון"

קויק: נתניהו מזהיר את תושבי לבנון/רועי אברהם, לע״מ

ראשי הערים והמועצות בצפון זעמו היום (חמישי) על ההחלטה המסתמנת של ישראל לקבל הסכם הפסקת אש עם חיזבאללה בגבול הצפוני. ביקורת נוקבת הועברה על מקבלי ההחלטות בתגובה לעצירת מבצע "חיצי הצפון" של צה''ל נגד מטרות הטרור של הארגון השיעי שנועד להחזיר בביטחה את תושבי הצפון לביתם לאחר שנה שלמה של לחימה. בעקבות הדיווחים על הפסקת אש בצפון, תתקיים ישיבת חירום של ראשי הרשויות בצפון: "לא להפסקת אש, כן להמשך האש עד לניצחון המוחלט שיחזיר את תושבינו הבייתה בביטחה".

ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן תוקף בחריפות את הסכם הפסקת האש המסתמן בגבול הצפון: "זה רק מראה את הצביעות של כל המדינה. עד שסוף סוף המדינה עושה את החובה הבסיסית ומגנה עלינו הם מדברים עכשיו על הפסקת אש. הסכם לא יחזיר את קרית שמונה", אמר. "עד היום שום הסכם לא הסיר איומים. מה אנחנו רוצים לחזור לאותו מקום? נגיד שיש הפסקת אש, מה עושים נגד פעלי רדואן שגרים במסווה של אזרחים? הטילים נמצאים בתוך בתים של אזרחים. איך מתמודדים עם האיום הזה של תושבים שיחזרו למקומם?" הטיח שטרן.

ראש העיר הוסיף בכאב: הלב שלי עם התושבים שלי. לא חגגנו בקורונה, לא חגגנו כשפוזרנו, וגם עכשיו. הדברים הבסיסיים ביותר נלקחים מתושבי קרית שמונה והדבר הזה מייצג את המצב שאנחנו נמצאים בו. גאה בתושבים שלי בחוסן ובבגרות שהם מפגינים. הדיבורים על הפסקת האש גורמים לנו להרגיש שאנחנו היינו שנה שלמה במצב מורכב לשווא", טען. "מוכן לתת להם עוד זמן שיסיימו את המשימה בשקט. יש הבדל בין הסכם שהוא לאחר הרתעה שהאויב מתחנן לו ויש הסכם שהוא מראש. אנחנו משרתים את הנרטיב שלו ומראים לו שבכוחניות הוא משיג את מבוקשו. המסר שצריך להיות ברור שכל ארגון טרור שמרים ראשו מאויים. לאיזה הסכמות אפשר להגיע עם הסכם טרור? קשה מאוד ליצור הרתעה עם אויב שרוצה למות", סיכם את דבריו.

מנגד, יונה יהב, ראש העיר חיפה, מצדד בהפוגה. "צריך הפסקת האש ואני מקווה שכולם מבינים את זה", הוא אומר לוואלה. "כפי שאמרתי לאורך השבועות האחרונים - צריך להיכנס לשיחות לפני החמרה והסלמה של המצב, כי כך או כך בסוף יהיו שיחות ותהיה הסדרה. אז מה זה משנה אם נעשה את זה עוד חודש או עכשיו? עדיף עכשיו. הלבנונים מפעילים לחץ היסטרי על חיזבאללה, הם רואים את ההרס שנעשה שם, הם ראו היטב את ההרס בעזה והם לא רוצים אותו דבר אצלם. פגענו טוב מאד בחיזבאללה, הלבנונים מפעילים כוח שכנוע וזה יעבוד. צריך לנצל גם את האווירה אצל האיראנים, הציבור שם אינו אוהב את המשטר ועובדה היא שהם לא מתערבים. אז צריך לנצל את זה. כן חיזבאללה יישאר בלבנון ואנחנו כמובן לא יכולים לסמוך במרחב הזה על אף אחד חוץ מאשר על עצמנו אבל זה המקום בו בחרנו לגור. עכשיו צריך להפסיק את המלחמה, צריך להחזיר את הילדים הביתה וצריך להציל את הכלכלה שלנו. העיר חיפה עומדת מלכת. אתה מסתובב בעיר ואתה רואה שאף אחד לא מסתובב ברחובות".

יירוטים בשמי צפת, 23 בספטמבר 2024. דוד כהן, פלאש 90
ראשי המועצות בצפון מאוכזבים. יירוטים בשמי צפת/פלאש 90, דוד כהן

משה דוידוביץ ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות התאכזב מההסכמה הישראלית לעצור את האש: "התושבים שלנו כבר נכנסו למוד ספיגה. התושבים שלנו כבר ליד ממדים והיו ערוכים נפשית לפתיחת החזית כאן בצפון מתוך ידיעה שזו הדרך להחזיר את תושבי קו העימות לבתים שלהם אחרי שנה שהם עקורים. הפסקת האש כעת גורמת לכך שנאבד את המומנטום. חייבים להרחיק את חוליות רדואן וחיזבאללה אל מעבר לליטני", אמר.

ראש העיר קריית ביאליק, אלי דוקורסקי, קרא לראש הממשלה, בנימין נתניהו, להמשיך את המערכה בצפון כדי לחסל את היכולת הצבאית של ארגון הטרור ולאפשר לתושבי הצפון לחזור לביתם: "11 חודשים הצפון מותקף, ישובים ננטשו נהרסו, חיילים ואזרחים נהרגו והעולם הנאור לא לחץ על הפסקת אש", טען דוקורסקי. ראש העיר הוסיף: "כאשר ישראל כותשת את ארגון הטרור חיזבאללה, קם העולם ולוחץ על הפסקת אש, שתעצור את חיסול יכולות ארגון הטרור והחזרת התושבים לצפון. נתניהו, זה לא הזמן לעצור. אל תאכזב את תושבי הצפון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully