וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במערכת הפוליטית תוקפים את הפסקת האש: "אסור לתת זמן לאויב להתאושש ולהתארגן מחדש"

עודכן לאחרונה: 26.9.2024 / 13:04

במערכת הפוליטית לא נותרו אדישים לנוכח הדיווחים על הסכם הפסקת אש המסתמן בין ישראל לחיזבאללה. בממשלה תקפו את המהלך ודרשו להמשיך בפעולה ההתקפית כדי להחזיר את תושבי הצפון בבטחה לבתיהם. עוצמה יהודית תכנס ישיבה דחופה. "אין מנדט מוסרי להפסקת אש, מדובר בטעות קשה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו לפני המראתם לניו יורק, 26 בספטמבר 2024/עומר מירון /לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע"מ

במערכת הפוליטית תקפו הבוקר (חמישי) את הסכם הפסקת האש המסתמן בלבנון. חברי ממשלה ביקרו בחריפות את ההחלטה הצפויה של ראש הממשלה נתניהו, דווקא אחרי שורת מהלכים התקפיים יזומים, שפגעו קשות ביכולותיו הצבאיות של חיזבאללה. על רקע הדיווחים על מגעים מתקדמים להסכם הפוגת אש בין ישראל לחיזבאללה, בסיעת עוצמה יהודית מכנסים ישיבה דחופה בכדי לדון על המשמעויות. תגובות נוספות הגיעו גם מחברי קואליציה ואופוזיציה נוספים שלא נותרו אדישים לדיווחים בכלי תקשורת זרים על ההסכם המתקרב מפי גורמים המעורבים במשא ומתן בין הצדדים.

שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות אורית סטרוק מסרה בתגובה לדיווחים על הסכם הפסקת אש בצפון: ''אין מנדט מוסרי להפסקת אש, לא ל-21 יום וגם לא ל-21 שעות. אמרה והוסיפה: "חיזבאללה הפך את לבנון לחבית חומר נפץ. 1701 הפך את תושבי הצפון לבני ערובה, ולגולים בארצם - לא חוזרים על טעויות עבר".

יו"ר הציונות הדתית השר בצלאל סמוטריץ הוסיף: ‏המערכה בצפון צריכה להסתיים בתרחיש אחד - ריסוק חיזבאללה ושלילת יכולותיו לפגוע בתושבי הצפון. אסור לתת זמן לאוייב להתאושש מהמכות הקשות שחטף ולהתארגן מחדש להמשך המלחמה אחרי 21 יום - רק ככה נחזיר את התושבים והביטחון לצפון ולמדינה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, חסן נסראללה, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. צילום: מרים אלסטר/פלאש 90, Shutterstock, עיבוד תמונה
הסכם הפסקת האש קרוב? ראש הממשלה נתניהו, חסן נסראללה ונשיא ארה''ב ג'ו ביידן/עיבוד תמונה, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90, Shutterstock

שר התרבות והספורט מיקי זוהר אמר:
הפסקת אש בלי כל תמורה משמעותית מצד חיזבאללה - שגיאה חמורה שמסכנת הישגים ביטחוניים גדולים של ישראל בימים האחרונים - חייבים להמשיך בכל הכוח עד להכרעה ברורה בצפון".

חבר ועדת החוץ והביטחון ח"כ זאב אלקין הטיח על האפשרות להפוגה בצפון: "מדובר בטעות קשה של ישראל. זה רק יאפשר לחיזבאללה להתאושש מהמכות שקיבל ולהתארגן מחדש ללחימה. הדרישה הישראלית בלבנון צריכה להיות חדה וברורה - רק הפסקת אש קבועה בלי שום חיבור להמשך הלחימה מעזה, והרחקת חיזבאללה מעבר לנהר ליטני.

יו''ר האופוזיציה, חבר הכנסת יאיר לפיד כתב בתגובה לקריאה של ארצות הברית, צרפת ובנות בריתן לקבל הסכם להפסקת אש בצפון: "מדינת ישראל צריכה להודיע הבוקר שהיא מקבלת את הצעת ביידן-מקרון להפסקת אש, אבל רק ל-7 ימים כדי לא לאפשר לחיזבאללה לשקם את מערכות הפיקוד והשליטה שלו. לא נקבל שום הצעה שאינה כוללת הרחקת חיזבאללה מגבולנו הצפוני. כל הצעה שתונח חייבת לאפשר לתושבי הצפון לחזור לאלתר בבטחה לביתם ולהוביל לחידוש המו"מ לעסקת חטופים".

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תקיפה בלבנון, 25 בספטמבר 2024. רויטרס
ביקורת חריפה בקואליציה על הסכם הפסקת האש. תקיפת צה''ל בלבנון/רויטרס

ח"כ טלי גוטליב מהליכוד תקפה את נתניהו: אדוני רה"מ אוי לנו אם נצא להפסקת אש בעת הזו!
העם מאחוריך - אתה חייב לעמוד בלחצים. אמרה והוסיפה: חייבים להמשיך בתקיפה ארתילרית ללא רחם. רק כשחיזבאללה יתחנן ותוך כך ילחץ על חמאס להשיב את כל חטופינו אז ורק אז נשקול אחרת.
הפסקת אש בזמן הזה זו חרפה איומה ובכיה לדורות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully