וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דובר צה"ל הזהיר את תושבי הבקאע בלבנון: "נערכים לתקוף מטרות באזור, התרחקו מיד"

עודכן לאחרונה: 23.9.2024 / 15:20

בהצהרה נוספת שקיים תת-אלוף הגרי, התריע את תושבי הכפרים באזור לקראת תקיפה שצה"ל מתכוון לבצע. זאת, כדי להימנע מפגיעה באזרחים. "חיזבאללה עושה שימוש באוכלוסייה כמגן אנושי ומסכן אותה ביודעין, הישמעו לאזהרות ולמסרים"

בווידאו:דובר צה"ל דניאל הגרי בפנייה לתושבי לבנון, 23 בספטמבר 2024/דובר צה"ל

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, קיים היום (שני) הצהרה נוספת לתקשורת על רקע ההסלמה הגוברת בצפון, והזהיר את תושבי הכפרים באזור בקאע ואמר: "תושבים שנמצאים בתוך בתים או בסמוך למבנים בהם קיימים אמצעי לחימה, תתרחקו מהם מיד!"

תת-אלוף הגרי הוסיף כי "אנחנו נערכים לתקוף בזמן הקרוב מטרות באזור. חיזבאללה עושה שימוש באוכלוסייה כמגן אנושי ומסכן אותה ביודעין. אנחנו פועלים באמצעים אוויריים ומודיעיניים על מנת להשמיד את הנשקים, תוך צמצום הפגיעה באוכלוסייה האזרחית ככל הניתן. אתם רואים את הפעולה שאנחנו עושים כעת בדרום לבנון. חיזבאללה מתכוון לשגר את האמצעים הללו לשטח ישראל ואנחנו לא נאפשר את זה. חיזבאללה משקר לכם, הישמעו לאזהרות ולמסרים".

לדבריו, "המראות שרואים כעת בדרום לבנון, אלה הם פיצוצים של אמצעי לחימה של חיזבאללה, שמתפוצצים בתוך בתים. בכל בית שאנחנו תוקפים, יש אמצעי לחימה - רקטות, טילים, כלי טיס בלתי מאוישים, שהיו מיועדים ומכוונים להרוג אזרחים ישראליים".

עשן מיתמר כתוצאה מתקיפת חיל האוויר בלבנון, 23 בספטמבר 2024. דוד כהן, פלאש 90
עשן מיתמר כתוצאה מתקיפת חיל האוויר בלבנון, 23 בספטמבר 2024/פלאש 90, דוד כהן

הבוקר, חיל האוויר תקף עשרות יעדים בדרום לבנון, בהם אזור צור, מרג' עיון, נבטיה, ואזור הבקאע. במוקדים שהותקפו נבנו מערכים תת-קרקעיים לאתרי שיגורי רקטות, והתקיפות כללו מטרות מסוג חדש.

בין היעדים שהותקפו היה העיר אל-הרמל במחוז בעלבכ. מדובר ביעד שהכיל טילים ארוכי טווח של חיזבאללה בשל טווח התקיפה הרחוק. מטרת התקיפות נועדה לשלול מהארגון לבצע ירי כולל בטווח הזמן המיידי.

מאוחר יותר, חשף תת-אלוף הגרי, חשף את שיטות הפעולה של חיזבאללה מתוך האוכלוסייה האזרחית בדרום לבנון. בסרטון שהציג בהצהרה, חשף הגרי תת-אלוף הגרי איך מחבלי הארגון מציבים טילי שיוט בבתים ומחסני אמצעי לחימה בכפרים, וכן ניסיון לשגר טילי שיוט מסוג DR-3 מתוך בית, אך ברגע האחרון סוכל בהפצצה של חיל האוויר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully