וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתקפת מנע בעומק לבנון, על הכוונת: טילים ארוכי טווח

עודכן לאחרונה: 23.9.2024 / 8:31

עשרות יעדים הותקפו בדרום לבנון, בהם אזור צור, מרג' עיון, נבטיה, ואזור הבקאע. במוקדים שהותקפו נבנו מערכים תת-קרקעיים לאתרי שיגורי רקטות. והתקיפות כוונו נגד "מטרות מסוג חדש". בצה"ל הזהירו את תושבי לבנון: אתם בסכנה, תתרחקו מתשתיות צבאיות

בווידאו:דובר צה"ל דניאל הגרי בפנייה לתושבי לבנון, 23 בספטמבר 2024/דובר צה"ל

מתקפת מנע לקראת שיגורים לעבר ישראל: חיל האוויר ביצע הבוקר (שני) תקיפות בעשרות יעדים בדרום לבנון, בהם אזור צור, מרג' עיון, נבטיה, ואזור הבקאע. במוקדים שהותקפו נבנו מערכים תת-קרקעיים לאתרי שיגורי רקטות, והתקיפות כללו מטרות מסוג חדש.

בין היעדים שהותקפו היה העיר אל-הרמל במחוז בעלבכ. מדובר ביעד שהכיל טילים ארוכי טווח של חיזבאללה בשל טווח התקיפה הרחוק. מטרת התקיפות נועדה לשלול מהארגון לבצע ירי כולל בטווח הזמן המיידי.

בישראל מעריכים שבמהלך התקיפות אזרחים יפגעו, מאחר שחיזבאללה בנה את התשתיות שלו בסמיכות לבתי אזרחים ובחלק מהמקרים בבתי אזרחים. בצה"ל הזהירו את האוכלוסייה האזרחית שנמצאת בסמוך לתשתיות צבאיות של חיזבאללה מחשש שיפגעו.

בצה"ל מבהירים שהתקיפות ימשיכו לאורך היום. כמו כן, צה"ל ייצא בהסברה בערבית לאוכלוסייה הלבנונית להתרחק מתשתיות צבאיות. עם זאת, מדגישים בצבא כי לא מדובר בפינוי אוכלוסייה כמו ברצועת עזה, אלא "קמפיין אווירי" שמחייב את צה"ל לעדכן את האוכלוסייה לפני תקיפות באזורים מאוכלסים.

בווידאו:תקיפות חיל האוויר, לבנון, 23 בספטמבר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים
מתקפת מנע בדרום לבנון, 23 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מתקפת מנע בדרום לבנון, 23 בספטמבר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

על רקע התקיפות בשעה האחרונה, בישראל מעריכים שחיזבאללה עשוי להרחיב את השיגורים שלו על העורף הישראלי. דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, מסר בהצהרה לתקשורת כי "בשעות האחרונות אנחנו מזהים הערכות של חיזבאללה לתקוף את אזרחי מדינת ישראל. צה"ל החל בתקיפות לפני כשעה. בזמן הקרוב, צה"ל יתקוף מטרות טרור במרחב לבנון, להסרת האיומים".

תת-אלוף הגרי פנה לתושבי הכפרים בלבנון ואמר: "בזמן הקרוב צה"ל יתקוף מטרות טרור בלבנון. אנחנו קוראים לכל מי שנמצא בסמוך לנכסים או בתוך בתים, בהם חיזבאללה מסתיר אמצעי לחימה, להתרחק מהם מיד. זאת לשם ביטחונכם והגנתכם. חיזבאללה מסכן אתכם ואת משפחותיכם. חיזבאללה מתכנן לשגר את אמצעי הלחימה האלה לעבר שטח מדינת ישראל, תתרחקו מהם מיד לשם הגנתכם!"

תקיפות חיל האוויר בעיינאתא ובינת ג'בייל, לבנון, 23 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תקיפות חיל האוויר בעיינאתא ובינת ג'בייל, לבנון, 23 בספטמבר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

דובר צה"ל פרסם מוקדם יותר שחיל האוויר יירט בהצלחה כלי טיס בלתי מאויש ששוגר מעיראק, ועשה את דרכו לישראל מסוריה. זאת, בהמשך להתרעות שהופעלו בין השעות 04:54-04:45 בדרום הגולן. הופעלו התרעות על פי מדיניות, אין נפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully