וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון שיגור של טיל שיוט מבית - וסיכול: השיטות של חיזבאללה מתוך האוכלוסייה האזרחית נחשפות

עודכן לאחרונה: 23.9.2024 / 10:45

תת-אלוף הגרי חשף בהצהרה את פעילות ארגון הטרור מתוך הכפרים בדרום לבנון. בין היתר, אחסון אמצעי הלחימה בבתים וניסיונות לשגר מתוכם לעבר מדינת ישראל. בסרטון שהציג דובר צה"ל מנסים מחבלי חיזבאללה לשגר טיל שיוט מסוג DR-3 ומחוסלים ברגע האחרון | תיעוד

השמדת טיל השיוט, המחבלים והבית/דובר צה"ל

דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, חשף היום (שני) את שיטות הפעולה של ארגון הטרור חיזבאללה מתוך האוכלוסייה האזרחית בדרום לבנון. בסרטון שהציג בהצהרה, חשף הגרי תת-אלוף הגרי איך מחבלי הארגון מציבים טילי שיוט בבתים ומחסני אמצעי לחימה בכפרים, וכן ניסיון לשגר טילי שיוט מסוג DR-3 מתוך בית, אך ברגע האחרון סוכל בהפצצה של חיל האוויר.

תת-אלוף הגרי הזהיר את תושבי הכפרים בדרום בלבנון ודרש מהם להתפנות מאזורים בהם יש תשתיות טרור של חיזבאללה: "בזמן הקרוב צה"ל יתקוף מטרות טרור בלבנון. אנחנו קוראים לכל מי שנמצא בסמוך לנכסים או בתוך בתים, בהם חיזבאללה מסתיר אמצעי לחימה, להתרחק מהם מיד. זאת לשם ביטחונכם והגנתכם. חיזבאללה מסכן אתכם ואת משפחותיכם. חיזבאללה מתכנן לשגר את אמצעי הלחימה האלה לעבר שטח מדינת ישראל, תתרחקו מהם מיד לשם הגנתכם!"

בנוסף, התריע תת-אלוף הגרי את אזרחי ישראל ואמר כי "בשעות האחרונות אנחנו מזהים הערכות של חיזבאללה לתקוף את אזרחי מדינת ישראל. צה"ל החל בתקיפות לפני כשעה. בזמן הקרוב, צה"ל יתקוף מטרות טרור במרחב לבנון להסרת האיומים".

מתוך הצהרת דובר צה"ל דניאל הגריעל מתקפת מנע לירי מלבנון, 23 בספטמבר 2024. דובר צה"ל, צילום מסך
מתוך הצהרת דובר צה"ל דניאל הגריעל מתקפת מנע לירי מלבנון, 23 בספטמבר 2024/צילום מסך, דובר צה"ל
מתוך הצהרת דובר צה"ל דניאל הגריעל מתקפת מנע לירי מלבנון, 23 בספטמבר 2024. דובר צה"ל, צילום מסך
מתוך הצהרת דובר צה"ל דניאל הגריעל מתקפת מנע לירי מלבנון, 23 בספטמבר 2024/צילום מסך, דובר צה"ל

מוקדם יותר הבוקר, חיל האוויר ביצע תקיפות בעשרות יעדים בדרום לבנון כחלק ממתקפת מנע, בהם אזור צור, מרג' עיון, נבטיה, ואזור הבקאע. במוקדים שהותקפו נבנו מערכים תת-קרקעיים לאתרי שיגורי רקטות, והתקיפות כללו מטרות מסוג חדש.

בין היעדים שהותקפו היה העיר אל-הרמל במחוז בעלבכ. מדובר ביעד שהכיל טילים ארוכי טווח של חיזבאללה בשל טווח התקיפה הרחוק. מטרת התקיפות נועדה לשלול מהארגון לבצע ירי כולל בטווח הזמן המיידי.

בישראל מעריכים שבמהלך התקיפות אזרחים יפגעו, מאחר שחיזבאללה בנה את התשתיות שלו בסמיכות לבתי אזרחים ובחלק מהמקרים בבתי אזרחים. בצה"ל הזהירו את האוכלוסייה האזרחית שנמצאת בסמוך לתשתיות צבאיות של חיזבאללה מחשש שיפגעו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully