וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנשיא הרצוג חשף: "בכירי כוח רדואן שחוסלו תכננו 7 באוקטובר בצפון"

עודכן לאחרונה: 22.9.2024 / 14:25

בראיון ל"סקיי ניוז", חשף נשיא המדינה את תוכנית מפקדי יחידת העילית של חיזבאללה להוציא לפועל בצפון מתקפת טרור דומה לזו של חמאס בשבת השחורה. "זו בדיוק אותה תוכנית, שהם תכננו במשך שנים כחלק מהתוכניות של אימפריית הרשע באיראן"

בוידאו:תקיפות משגרים ותשתיות צבאיות של חיזבאללה.21 בספטמבר 2024/דובר צה"ל

מפקדי כוח רדואן של חיזבאללה שחוסלו בידי צה"ל בסוף השבוע תכננו להוציא אל הפועל בצפון מתקפה זהה למתקפת הטרור בשבעה באוקטובר - כך חשף היום (ראשון) נשיא המדינה יצחק הרצוג בראיון לרשת "סקיי ניוז".

בראיון לרשת החדשות הבינלאומית, הציג הנשיא את צמרת מפקדי כוח רדואן שחוסלו בתקיפה, לצד מחבלים נוספים בשרשרת הפיקוד של היחידה. "כל המנהיגים שחוסלו ביום שישי בתקיפה הישראלית נפגשו כדי לצאת לאותה מתקפה נוראית ומחרידה שבוצעה ב-7 באוקטובר על ידי חמאס, מתקפה שבה שרפו ושחטו אזרחים, אנסו את נשותיהם, חטפו אזרחים זקנים, צעירים ותינוקות בני יומם לעזה - זו בדיוק אותה תוכנית שהם תכננו במשך שנים כחלק מהתוכניות של אימפריית הרשע באיראן".

נשיא המדינה יצחק הרצוג בראיון על כוח רדואן בחיזבאללה לסקיי ניוז, 22 בספטמבר 2024. דוברות בית הנשיא
"ישראל לא רוצה מלחמה". נשיא המדינה יצחק הרצוג בראיון לסקיי ניוז/דוברות בית הנשיא
איברהים עקיל, מפקד בכיר בחיזבאללה שחוסל בלבנון. ללא, אתר רשמי
"בכירי חיזבאללה ישבו לתכנן את הטבח הבא". איברהים עקיל, מפקד כוח רדואן שחוסל בלבנון/אתר רשמי, ללא

בראיון עם המגיש טרבור פיליפס, התייחס הנשיא למלחמה עם חיזבאללה בגבול הצפון ואמר: "חיזבאללה התחיל את המלחמה הזו - מאז מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר, הוא מפציץ את ישראל בלי הפסקה". הנשיא הבהיר כי ישראל אינה מעוניינת במלחמה בצפון: "המסר הפשוט הוא שאנחנו לא רוצים מלחמה, לא ביקשנו את המלחמה הזו. את המלחמה הזו החלו אימפריית הרשע באיראן ושלוחותיה באזור: מדרום - חמאס, מצפון - חיזבאללה, מתימן - החות'ים, וכך גם מעיראק, ומכל מקום, כחלק מאסטרטגיה, שעל פי המנהיג העליון של איראן, ישראל היא 'גידול שיש להסיר'".

עוד הדגיש הנשיא כי ישראל "פועלת לשנות את המשוואה הזו, אנחנו צריכים להשיב את החטופות והחטופים שלנו מעזה, ועלינו לוודא שהתקיפה הזו לא תחזור על עצמה. גם לא מלבנון. החיים יכולים להימשך בדרכי שלום עם גבול בינלאומי מוכר בין ישראל ללבנון".

נתניהו מאיים על חיזבאללה/איתי בית-און /לע"מ

באיתות לבעלות בריתה של ישראל ברחבי העולם, אמר הנשיא כי "החברים שלנו צריכים להבין שהמלחמה שלנו היא גם המלחמה שלהם. בטווח הארוך צריך להבין שיש אימפריה של רשע שבאמת חושבת ומאמינה באידיאולוגיה הג'יהאדיסטית, בכיבוש המזרח התיכון, דרך אירופה ועד לשאר העולם. לחיזבאללה יש תאי טרור הממוקמים במדינות בכל העולם, אז אתה שואל את עצמך - איך איראן חימשה שבט בתימן בשם החות'ים על שפת הים האדום, ואיך הם משפיעים על יוקר המחיה של כל משפחה בריטית או משפחה אירופאית או משפחה אמריקנית? זה לא יכול להימשך".

במהלך הראיון הדגיש הנשיא הרצוג את ציפייתו כי ידידיה של ישראל "יילחמו כמונו כדי להשיב את החטופות והחטופים שלנו הביתה. יש 101 חטופות וחטופים ישראלים אשר מוחזקים בשבי בעזה - חובתנו להשיבם במהרה".

דבריו של הרצוג מצטרפים לדיווח ב"אל-מוניטור", שלפיו בכירי חיזבאללה שחוסלו התכנסו כדי לתכנן פלישה לגליל. המפגש נערך בתגובה לפיצוצי הביפרים ומכשירי הקשר, שפגעו בשבוע שעבר באלפי לוחמי חיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully