וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חולקו מכשירים שעות לפני הפיצוץ": פרטים חדשים על מתקפת הביפרים

עודכן לאחרונה: 21.9.2024 / 10:42

לפי מקור ביטחוני, אחד מפעילי ארגון הטרור קיבל ביפר חדש ביום שני - שהתפוצץ למחרת כשהוא עדיין בקופסתו. מקור אחר הוסיף כי ביפר שניתן לבכיר ימים ספורים קודם לכן, פצע את אחד מפקודיו

פיצוץ מכשירי קשר של חיזבאללה/מעריב

ארגון הטרור חיזבאללה חילק לפעיליו ביפרים ממולכדים "שעות בודדות לפני שהתפוצצו", כך מסרו הבוקר (שבת) שני מקורות ביטחוניים. אחד מחברי המיליציה הלבנונית הנתמכת על ידי איראן קיבל ביפר חדש ביום שני שהתפוצץ למחרת כשהוא עדיין בקופסה שלו, אמר אחד המקורות, בעוד המקור השני הוסיף כי ביפר שניתן לחבר בכיר ימים ספורים קודם לכן פצע את אחד מפקודיו כשהתפוצץ.

לבנון וחיזבאללה טוענים כי ישראל עומדת מאחורי התקיפות. מקור ביטחוני מערבי הוסיף כי יחידת המודיעין 8200 הייתה מעורבת בתכנון, אך ישראל, שמאז הגבירה את תקיפות בלבנון, לא הכחישה או אישרה את מעורבותה. הסוללות של מכשירי הקשר היו מצוידות בתרכובת נפיצה ביותר המכונה PETN, אמר מקור לבנוני אחר המכיר את רכיבי המכשיר ביום שישי. עד שלושה גרמים של חומר נפץ שהוסתרו באיתורית לא אותרו במשך חודשים על ידי חיזבאללה, כך דווח מוקדם יותר השבוע.

הסוללה שהתפוצצה אצל מחבלי חיזבאללה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חולקו שעות לפני שהתפוצצו. סוללת ביפר חיזבאללה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אחד הגורמים הביטחוניים אמר כי קשה מאוד לאתר את חומר הנפץ "עם כל מכשיר או סורק". המקור לא פירט באיזה סוג סורקים העביר חיזבאללה את הביפרים. חיזבאללה בחן את הביפרים לאחר שהועברו ללבנון, החל משנת 2022, בין היתר על ידי נסיעה דרך שדות תעופה איתם כדי לוודא שהם לא יפעילו אזעקות, אמרו שני מקורות נוספים. המקורות לא ציינו את שמות שדות התעופה שבהם ערכו את הבדיקות.

במקום חשד ספציפי של הביפרים, הבדיקות היו חלק מהליך שגרתי שנועד למצוא אינדיקציות לחומרי נפץ או מנגנוני מעקב, אמר אחד ממקורות הביטחון. חברת "גולד אפולו", שבסיסה בטייוואן, אמרה כי לא ייצרה את המכשירים ששימשו למתקפות, ואמרה כי הם יוצרו על ידי חברה באירופה המורשית להשתמש במותג החברה.

לאחר פיצוץ הביפרים ביום שלישי, חיזבאללה חשד כי ייתכן שמכשירים נוספים שלו נפרצו, כך אמרו שני מקורות ביטחוניים, כמו גם מקור מודיעיני. בתגובה, היא ביצעה בדיקות קפדניות של כל המכשירים והחלה לחקור את שרשראות האספקה שדרכן הובאו הביפרים, אמרו שני מקורות ביטחוניים, אולם הבדיקה לא הסתיימה עד יום רביעי אחר הצהריים, כאשר מכשירי הקשר הידניים התפוצצו.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
פיצוץ מכשירי הקשר של חיזבאללה (צילום: רשתות ערביות). מעריב
פיצוץ מכשירי הקשר של חיזבאללה (צילום: רשתות ערביות)/מעריב

חיזבאללה סבור כי ישראל בחרה לפוצץ את מכשירי הקשר הידניים של הארגון מחשש שחיזבאללה יגלה כי מכשירי הקשר היו מצוידים גם בחומרי נפץ, אמר אחד המקורות. פיצוצי מכשיר הקשר הותירו 25 הרוגים ולפחות 650 פצועים, לפי משרד הבריאות הלבנוני - שיעור הרוגים גבוה בהרבה מפיצוצי הביפר יום קודם לכן, שבהם נהרגו 12 ונפצעו כמעט 3,000. הסיבה לכך היא שהם נשאו מטען גבוה יותר של חומר נפץ מאשר הביפרים, אמר אחד הגורמים הביטחוניים והמקור המודיעיני.

החקירה לגבי היכן, מתי ואיך בדיוק הוטמנו במטענים בחומרי נפץ נמשכת, אמרו שלושה מהמקורות. אחד הגורמים הביטחוניים אמר כי חיזבאללה סיכל פעולות ישראליות קודמות שכוונו נגד מכשירים שיובאו מחו"ל על ידי הארגון - מטלפונים נייחים פרטיים ועד ליחידות אוורור במשרדי הארגון. "יש כמה בעיות אלקטרוניות שהצלחנו לגלות - אבל לא את הביפרים", אמר הגורם. "הם רימו אותנו, מורידים את הכובע בפני האויב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully