וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחשש למעצר נתניהו וגלנט בחו"ל: ישראל הגישה התנגדות רשמית לחוקיות הצווים של ביה"ד הפלילי בהאג

עודכן לאחרונה: 20.9.2024 / 13:56

ישראל אינה מכירה באופן רשמי בסמכויות ביה"ד הפלילי בניגוד לבינלאומי שבו ישראל חברה. דובר משרד החוץ פרסם כי ישראל הבהירה שביה"ד נעדר כל סמכות בתיק הנדון, ופירטה כיצד הפר התובע את חוקת בית הדין, בכך שלא אפשר לישראל לממש את זכותה לחקור בעצמה את הטענות נגדה

ראש הממשלה בנימין נתניהו מתייחס לאיום צווי המעצר של בית הדין הבינלאומי הפלילי בהאג/צילום: לע"מ

ישראל הגישה היום (שישי) התנגדות רשמית לסמכות השיפוט של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג (ICC), ולחוקיות של בקשת התובע להוצאת צווי מעצר נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט - כך פרסם דובר משרד החוץ.

מדובר בצעד חריג ביותר שכן ישראל אינה מכירה באופן רשמי בסמכויות בית הדין הפלילי בהאג. זאת, בניגוד לבית הדין הבינלאומי בהאג שבו ישראל חברה ואף שלחה שופט ועורך דין מטעמה.

"ישראל יזמה שני הליכים משפטיים נפרדים. האחד, ישראל הבהירה כי בית הדין נעדר כל סמכות ביחס לתיק הנדון. בהליך השני ישראל פירטה כיצד הפר התובע באופן בוטה את חוקת בית הדין ועקרון המשלימות, בכך שלא פעל כנדרש כדי לאפשר לישראל, לפני קידום פעולותיו, לממש את זכותה לחקור בעצמה את הטענות אותן הוא מעלה", כתב דובר המשרד בהודעה.

בנימין נתניהו ויואב גלנט במסיבת עיתונאים, 11 ביולי 2024. רויטרס
בנימין נתניהו ויואב גלנט במסיבת עיתונאים, 11 ביולי 2024/רויטרס

לדבריו, "מדינות מובילות שונות (לרבות מדינות החברות בבית הדין), ארגונים ומומחי משפט מרחבי העולם שותפים לעמדות שהציגה ישראל בנושאים אלו". עוד הוסיף כי "אין עוד דמוקרטיה בעלת מערכת משפט עצמאית ומוערכת - כפי שמתקיימת במדינת ישראל - שקיבלה יחס מפלה שכזה מהתובע. למרות זאת, ישראל נשארת איתנה במחויבותה לשלטון החוק והצדק, ותמשיך להגן על אזרחיה מפני ההתקפות והזוועות המתמשכות של חמאס ושלוחות הטרור האחרות של איראן בהתאם לדין הבין-לאומי".

בחודש מאי פורסם כי התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי, קארים חאן, ביקש להוציא צווי מעצר נגד ראש ממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ומנהיג חמאס יחיא סינוואר בחשד לפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות שנעשו ב-7 באוקטובר ובמלחמה שפרצה בעזה בעקבות מתקפת הטרור.

כמו כן, התובע חאן אמר כי בית הדין הבינלאומי שוקל להוציא צווים גם למנהיג גדודי אל קאסם, מוחמד דף, וראש הלשכה המדינית, איסמעיל הנייה, שכבר חוסלו לפני מספר חודשים. דף חוסל בתקיפת צה"ל במחנה הפליטים בחאן יונס בתחילת חודש יולי. ראש הלשכה המדינית הנייה חוסל בהפצצה ישראלית בטהראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully