וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התובע הראשי בהאג דורש: צווי מעצר לנתניהו, גלנט, סינוואר והנייה

עודכן לאחרונה: 20.5.2024 / 15:51

חברי בית הדין הפלילי ידונו בבקשתו של קרים חאן, שטוען למעשי "השמדה, רצח, לקיחת בני ערובה, אונס ותקיפה מינית במעצר". הוא אמר כי "העולם הזדעזע בעקבות אירועי 7 באוקטובר", ואמר: "אף אחד מעל החוק"

נתניהו: הדיבורים על "היום שאחרי" בעזה כשחמאס נשאר על כנו יישארו רק דיבורים 15 במאי 2024/עומר מירון / לע״מ, סאונד: יחזקאל קנדיל / לע״מ

התובע של בית הדין הפלילי הבינלאומי מבקש להוציא צווי מעצר נגד ראש ממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט ומנהיגי חמאס בחשד לפשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות שנעשו ב-7 באוקטובר ובמלחמה שפרצה בעזה בעקבות מתקפת הטרור.

התובע קארים חאן אמר כי בית הדין הבינלאומי שוקל להוציא צווים גם לשר הביטחון יואב גלנט, ולשני מנהיגים בכירים נוספים של חמאס - מנהיג גדודי אל קאסם מוחמד דף, וראש הלשכה המדינית איסמעיל הנייה. הרכב של בית המשפט בהאג יבחן כעת את בקשתו של חאן.

הצווים נגד נתניהו וגלנט מציינים את הפעם הראשונה שבית הדין הפלילי הבין-לאומי מבקש להוציא צווים שכאלו נגד הפוליטיקאים הישראלים. ההחלטה זו שמה את נתניהו באותה רשימה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שהוצא עליו צו מעצר בגין המלחמה באוקראינה.

הן בישראל והן בחמאס הגיבו בזעם לבקשה לצווי מעצר.

בכיר בחמאס אמר כי ההחלטה של בית הדין בהאג "משווה בין הקורבן למוציא להורג" ו"מעודדת את הכיבוש להמשיך במלחמת ההשמדה שלו".

ראש הממשלה בנימין נתניהו, יחיא סינוואר. צילום: נמרוד קליקמן, צילום מסך/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו, יחיא סינוואר/עיבוד תמונה, צילום: נמרוד קליקמן, צילום מסך/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חאן אמר שהאישומים נגד סינוואר, הנייה ודף כוללים "השמדה, רצח, לקיחת בני ערובה, אונס ותקיפה מינית במעצר".

"העולם היה בהלם ב-7 באוקטובר כשאנשים נקרעו מחדרי השינה שלהם, מהבתים שלהם, מהקיבוצים השונים בישראל", אמר חאן, והוסיף כי "אנשים סבלו מאוד".

האישומים נגד נתניהו וגלנט כוללים "גרימת השמדה, גרימת הרעבה כשיטת מלחמה, כולל שלילת אספקת סיוע הומניטרית, פגיעה מכוונת באזרחים בסכסוך", אמר חאן.

כשצצו דיווחים בחודש שעבר לפיהם התובע הראשי של בית הדין הפלילי שוקל את דרך הפעולה הזו, אמר נתניהו כי כל צו מעצר של בית הדין הפלילי נגד בכירי ממשל וצבא ישראל "יהווה שערורייה בממדים היסטוריים", וכי לישראל "יש מערכת משפטית עצמאית. שחוקרת בקפדנות את כל הפרות החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully