וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בבית הלבן: "אין סיכוי שעסקת חטופים תקרה עכשיו, אולי אחרי הבחירות"

עודכן לאחרונה: 20.9.2024 / 8:30

גורמים בכירים בממשל האמריקני העריכו כי ההסלמה עם חיזבאללה והחשש ממלחמה אזורית לאחר מתקפת הביפרים ומכשירי הקשר תקשה על המו"מ עם חמאס, כך פורסם ב"וול סטריט ג'ורנל". גורם אמריקני בכיר אמר כי "שום עסקה לא קרובה" והוסיף כי "אני לא בטוח שזה ייעשה אי פעם"

"תודה על 50 שנות תמיכה בישראל": הצהרות נתניהו וביידן לקראת הפגישה/רועי אברהם /לע"מ, סאונד: בן פרץ /לע"מ

גורמים בכירים בבית הלבן, מחלקת המדינה והפנטגון הביעו פסימיות לגבי עסקת חטופים והפסקת אש בעזה, והעריכו כי ישראל וחמאס לא יגיעו להסכם לפני תום כהונת הנשיא ג'ו ביידן - כך פורסם היום (שישי) בעיתון "וול סטריט ג'ורנל".

לפי הפרסום בעיתון האמריקני, ממשל ביידן ימשיך לחתור להסכם ורואה בכך את הדרך היחידה לסיים את המלחמה בעזה ולעצור את הסכסוך המתגבר בין ישראל לחיזבאללה. הבית הלבן אמר בעבר שישראל וחמאס כבר הסכימו ל"90 אחוז" מהטיוטות שהוגשו למתווכות, כך שעדיין נותרה התקווה לפריצת דרך. עם זאת, טענו הגורמים כי הצדדים לא יסכימו לעסקה הנוכחית. "שום עסקה לא קרובה", אמר אחד מבכירי ארה"ב, והוסיף כי "אני לא בטוח שזה ייעשה אי פעם".

הגורמים ציינו שתי סיבות עיקריות לפסימיות: הראשונה, יחס המחבלים (אסירים במקור) הפלסטינים שישראל חייבת לשחרר בתמורה לשחרור החטופים היה נקודת מטרד מרכזית - עוד לפני שארגון הטרור חמאס הרג את ששת החטופים - כרמל גת, עדן ירושלמי, הרש גולדברג-פולין, אלכסנדר לובנוב, אלמוג סרוסי ואורי דנינו. הסיבה השניה, מתקפת הביפרים ומכשירי הקשר שבוצעה בלבנון ולאחריה התקיפות האוויריות - הפכה את האפשרות של מלחמה אזורית לסבירה הרבה יותר, ובכך מקשה על המשא ומתן עם חמאס.

נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, בוועידת המפלגה הדמוקרטית בשיקגו, היום הראשון, 20 באוגוסט 2024. צילום: רויטרס, עיבוד תמונה
גורמים אמריקנים הביעו פסימיות לגבי עסקת חטופים בממשל ביידן./עיבוד תמונה, צילום: רויטרס

לפי גורמים בממשל ביידן, סיבה נוספת שעלולה להוות מכשול לעסקה היא שחמאס מעלה דרישות ואז מסרב לומר "כן", לאחר שארצות הברית וישראל יקבלו אותן. הגורמים בממשל טוענים שחוסר ההתפשרות הקשה על המשא ומתן, וחשים שחמאס לא רציני להגיע להסכם. בנוסף, לפי הגורמים, גם ראש הממשלה בנימין נתניהו מקשה על המשא ומתן בניסיון לרצות את האגף הימני בקואליציה.

"אין שום סיכוי שזה יקרה עכשיו", הוסיף גורם ממדינה ערבית זמן קצר לאחר מתקפת הביפרים. "כולם במצב של לחכות ולראות עד אחרי הבחירות. התוצאה תקבע מה יכול לקרות בממשל הבא".

היועץ לביטחון לאומי, ג'ייק סאליבן, נפגש ביום רביעי עם קרובי משפחתם של שבעת החטופים האמריקנים שנמצאים בשבי בעזה, ואמר להם כי הבטחת שחרורם היא בראש סדר העדיפויות של ביידן. אבל בהצהרה של המשפחות נאמר כי הם "הביעו תסכול מהיעדר התקדמות מוחשית" בפני סאליבן, ודחקו בממשל לעשות עסקה בהקדם האפשרי.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פיצוצי מכשירי קשר בלבנון.18 בספטמבר 2024. רויטרס
מתקפת הביפרים הפכה את האפשרות של מלחמה אזורית לסבירה הרבה יותר./רויטרס

ג'ון קירבי, דובר המועצה לביטחון לאומי, אמר לכתבים ביום רביעי שהסיכויים לעסקה שהושלמה הם "מרתיעים", ולמרות שהממשל אותת במשך חודשים שהעסקה קרובה אמר: "אנחנו לא יותר קרובים לזה עכשיו מאשר לפני שבוע". עם זאת, חזר והדגיש כי הממשל ימשיך לפעול לקראת פריצת דרך דיפלומטית חמקמקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully