וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפקד מערך ההגנה האווירית לשעבר: "הגנה לא תספיק מול החות'ים, צריך גם התקפה"

עודכן לאחרונה: 16.9.2024 / 8:28

על רקע שיגור הטיל החות'י לעבר ישראל, תא"ל (במיל') דורון גביש מסביר: "בניגוד לטענה של תימן, לא היה מדובר בטיל היפר-סוני - שהוא טיל שמעצמות מסוגלות לפתח". בראיון ל-103FM העריך: "אם נתקוף בתגובה על השיגור, נוכל ליצור הרתעה"

קויק: ירי טיל מתימן/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א'

בשעה שבצה"ל מוסיפים לתחקר כיצד הצליח טיל חות'י לחדור את מערכות ההגנה של ישראל, מתייחס תא"ל (במיל') דורון גביש, לשעבר מפקד מערך ההגנה האווירית, התייחס הבוקר (שני) לשמועות על כך שמדובר ב"טיל היפר-סוני" - וניסה לשער כיצד תתקדם המערכה מול החות'ים מעתה והלאה.

"אם נתמקד במה שטען הדובר החות'י - הוא לא דייק בעובדות", אמר תא"ל (במיל') גביש בראיון ל-103FM, "זה לא טיל 'היפר-סוני', ואנחנו לא יכולים להפחיד את עצמנו במה שלא קרה. טיל 'היפר-סוני' הוא טיל שמעצמות מסוגלות לפתח. וממה שאנו יודעים הטיל הזה לא קיים במרחב".

זירת נפילה סמוך ליישוב כפר דניאל, 15 בספטמבר 2024. יוסי אלוני, פלאש 90
"לא כדאי להפחיד את עצמנו במה שלא קרה". דליקה סמוך לכפר דניאל בעקבות נפילת שברי הטיל/פלאש 90, יוסי אלוני
תקיפה ישראלית  בעיר חודידה בתימן 20 ביולי 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תקיפה במקום הגנה כמפתח להרתעה. נמל חודיידה בתימן לאחר התקיפה הישראלית, לפני כחודשיים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

במהלך הראיון התייחס מפקד מערך ההגנה האווירית לשעבר לשאלה מה יקרה אם עשרות טילים מסוג זה ישוגרו לעבר מדינת ישראל. "כבר עשו את זה בליל 14 באפריל, ואנו זוכרים שהתוצאה היתה בסך הכל טובה", השיב, "הדבר הראשון שאתה בוחן הוא אם בכלל גילית אותו; הדבר השני שאתה בוחן הוא אם היתה התראה מספקת; והדבר השלישי הוא בחינת ההיערכות שלך - אם היית יכול לבצע יירוט של המטרה. כשבוחנים את העניין פה - הכל נעשה, אולם היירוט לא היה מלא כמצופה".

לקראת סיום הראיון, נשאל תא"ל (במיל') גביש אם ישראל, לדעתו, תגיב על הירי. "אני חושב שזו שאלה מצוינת כי בסוף ישנו מרכיב ההרתעה. אני חושב בהחלט שנכון שישראל תגיב בזמן שלה, בעיתוי שלה. אנחנו לא יכולים להישאר רק בהגנה, אלא צריכים לעשות גם פעולות שיביאו להרתעה של האויב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully