וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פרסום התחקיר, אם החטוף זועמת: "קשה להאמין שלא חשבו שליד בכיר חמאס יש חטופים"

עודכן לאחרונה: 15.9.2024 / 17:38

קטיה, אמו של ניק בייזר, שלפי תחקיר צה"ל נהרג מתוצר לוואי של תקיפה אווירית של צה"ל, התייחסה לממצאים: "מדהים שלא היה להם מודיעין". האם סיפרה: "נציג המודיעין הודה 'כשלנו, לא עמדנו במשימה. זאת הייתה טעות שלא ידענו איפה הם נמצאים'"

ד"ר מעיין שרמן אמו של סמל רון שרמן שנחטף ונהרג בהפצצת צה''ל במנהרת ראנדור./פורום חיים משפחות להצלת החטופים

צה"ל פרסם הערב (ראשון) את תחקיר נסיבות מותם של רב"ט ניק בייזר, סמל רון שרמן ואליה טולדנו, שלושת החטופים שנהרגו בשבי חמאס בנובמבר אשתקד - ומאשרר שמותם ככל הנראה נגרם מאש צה"ל. "בסבירות גבוהה השלושה נהרגו מתוצר לוואי של תקיפה אווירית של צה"ל, במהלך חיסולו של מפקד החטיבה הצפונית של החמאס, אחמד ע'נדור, ב-10 בנובמבר 2023", מציין התחקיר.

אמו של בייזר, קטיה, התייחסה ואמרה לוואלה: "נציגים ממודיעין ומחיל האוויר שהיו אחראים על התקיפה הציגו לנו את התחקיר. אמרו שנהרגו מהפצצות צה"ל ושלא ידעו שיש חטופים שם".

קטיה הוסיפה שנאמר לה על ידי הנציגים כי "המטרה הייתה אחמד רנדור. התקיפה הייתה ממש סמוכה למקום שבו הילדים נמצאו. כמעט הכול ידעתי. אבל מדהים שלא היה להם מודיעין, שלא חשבו שליד רנדור יש חטופים. קשה לי להבין ולהאמין לזה, שלא חשבו שיחד עם אחד חשוב כמוהו לא יהיו חטופים".

ניק בייזר, אליה טולדנו ורון שרמן. ללא, אתר רשמי
ניק בייזר, אליה טולדנו ורון שרמן/אתר רשמי, ללא

אמו של ניק המשיכה ואמרה: "מצד אחד, הם אומרים שכל מידע שיש להם הם יציגו כשאפשר ולא תמיד אפשר כי לפעמים הוא מסווג. מצד שני, אני כועסת מאוד ומפריע לי מה שהיה בבסיס עצמו שממנו נחטפו. הייתה התנהלות לא תקינה, הוא לא מיועד ללחימה ומשעה שש ידעו שיש חדירת מחבלים, הייתה שעה להתפנות".

לדבריה, "לניק, רון וכל מי שהיה במיגונית, אף אחד אפילו לא הודיע שיש מחבלים. המפקדים היו בינתיים בחמ"ל במקום הכי מוגן. אם לא זה לא היו מגיעים לעזה. אין לי שום טענה כלפי חיל האוויר, אני מבינה שהם עושים מה שהם צריכים ולהם באמת לא היה מידע. נציג המודיעין הודה 'כשלנו, לא עמדנו במשימה. זאת הייתה טעות שלא ידענו איפה הם נמצאים'".

רב"ט ניק בייזר, בן 19 מבאר שבע וסמל רון שרמן, בן 19 מלהבים שירתו במנהלת התיאום והקישור (מת"ק) של אוגדת עזה ונחטפו מבסיסם ב-7 באוקטובר. אליה טולדנו, בן 28, נחטף ממסיבת ה"נובה".

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
רון שרמן,אליה טולדנו, ניק ביזר. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
רון שרמן,אליה טולדנו, ניק ביזר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

צה"ל חילץ את גופותיהם של בחודש דצמבר בפעולת החילוץ שהתבצעה על ידי לוחמי מילואים מחטיבה 551, בשיתוף פעולה עם יחידה 504 באגף המודיעין, בפיקוד אוגדה 162. לאחר השבתן, הגופות זוהתה על ידי גורמי רפואה ורבנות צבאיים, יחד עם המכון לרפואה משפטית והמשטרה, והודעה נמסרה למשפחות.

כשבוע לאחר החילוץ, חמאס פרסם סרטון בו הופיעו שלושת החטופים שגופותיהם מרצועת עזה, כשעודם בחיים בשבי. בסרטון, מתועדים השלושה ישובים אחד לצד השני, ככל הנראה בתוך מנהרה. כמו כן, מופיע כיתוב לפיו הם נהרגו כתוצאה מהפצצות צה"ל ברצועת עזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully