וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: 3 החטופים בעזה ככל הנראה נהרגו בהתקפת חיל האוויר לחיסול בכיר בחמאס

עודכן לאחרונה: 15.9.2024 / 16:23

התחקיר שפורסם מתייחס לנסיבות מותם בשבי של רב"ט ניק בייזר, סמל רון שרמן ואליה טולדנו, בנובמבר אשתקד, וקבע כי נהרגו מפיצוץ שנגרם בעקבות המתקפה. "שלושת החטופים הוחזקו במתחם המנהרות ממנו פעל הבכיר אחמד ע'נדור. היה מידע שהצביע על מיקומם במקום אחר"

משפחות החטופים מפורום חיים מגיבות לדברי ראש הממשלה בנימין נתניה/קרדיט פורום חיים משפחות להצלת החטופים

צה"ל פרסם את תחקיר נסיבות מותם של רב"ט ניק בייזר, סמל רון שרמן ואליה טולדנו, שלושת החטופים שנהרגו בשבי חמאס בנובמבר אשתקד - ומאשרר שמותם ככל הנראה נגרם מאש צה"ל. "בסבירות גבוהה השלושה נהרגו מתוצר לוואי של תקיפה אווירית של צה"ל, במהלך חיסולו של מפקד החטיבה הצפונית של החמאס, אחמד ע'נדור, ב-10 בנובמבר 2023", מציין התחקיר.

"מהתחקיר עולה כי שלושת החטופים הוחזקו במתחם המנהרות ממנו פעל ע'נדור. בעת התקיפה לא היה בידי צה"ל מידע על הימצאות חטופים במתחם שהותקף, ויתרה מכך, היה מידע שהצביע על מיקומם במקום אחר, ולכן המרחב לא הוגדר כאזור שבו יש חשד לנוכחות חטופים. לאורך כל המלחמה, צה"ל לא תוקף במרחבים בהם יש אינדיקציות או חשד להמצאות חטופים. צה"ל מפעיל מנגנון של מפקדת השבויים והנעדרים באגף המודיעין, שמטרתו לוודא שהפעולות ההתקפיות אינן פוגעות בחטופים ככל הניתן, ומשקיע מאמצים גדולים בהבאת מידע אודות החטופים".

כזכור, גופותיהם של שלושת החטופים חולצו כחודש לאחר מכן, בדצמבר.

ניק בייזר, אליה טולדנו ורון שרמן. ללא, אתר רשמי
ניק בייזר, אליה טולדנו ורון שרמן/אתר רשמי, ללא

רב"ט ניק בייזר, בן 19 מבאר שבע וסמל רון שרמן, בן 19 מלהבים שירתו במנהלת התיאום והקישור (מת"ק) של אוגדת עזה ונחטפו מבסיסם ב-7 באוקטובר. אליה טולדנו, בן 28, נחטף ממסיבת ה"נובה".

צה"ל חילץ את גופותיהם של בחודש דצמבר בפעולת החילוץ שהתבצעה על ידי לוחמי מילואים מחטיבה 551, בשיתוף פעולה עם יחידה 504 באגף המודיעין, בפיקוד אוגדה 162. לאחר השבתן, הגופות זוהתה על ידי גורמי רפואה ורבנות צבאיים, יחד עם המכון לרפואה משפטית והמשטרה, והודעה נמסרה למשפחות.

כשבוע לאחר החילוץ, חמאס פרסם סרטון בו הופיעו שלושת החטופים שגופותיהם מרצועת עזה, כשעודם בחיים בשבי. בסרטון, מתועדים השלושה ישובים אחד לצד השני, ככל הנראה בתוך מנהרה. כמו כן, מופיע כיתוב לפיו הם נהרגו כתוצאה מהפצצות צה"ל ברצועת עזה.

  • עוד באותו נושא:
  • מלחמת עזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully