וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שבן גביר ביטל מימון: משרד הרווחה יתקצב את פורום מיכל סלה

עודכן לאחרונה: 15.9.2024 / 17:23

פרסום ראשון: ועדה במשרד אישרה שתשתתף במחצית מעלות התקציב, עד כשני מיליון שקלים, של הפורום להגנת נפגעות אלימות במשפחה. בתחילת השנה ביטל השר לביטחון לאומי את המימון ושר הרווחה מרגי הבטיח לבדוק: "המיזם נוצר כדי לאפשר לנשים מאוימות פתרונות הגנה", קבעה הוועדה

בווידאו: השר מרגי: "אפנה לבן גביר לבדוק למה הפסיק את המימון לפורום מיכל סלה" 06.03.24/ערוץ הכנסת

ישיבת ועדת הפטור המשרדית של משרד הרווחה אישרה כי המשרד יתקצב כמחצית מפעילות פורום מיכל סלה להפעלת תוכנית להגנת נשים ונפגעות אלימות במשפחה. כך נודע לוואלה. ההסכם טרם נחתם סופית והוא צפוי להיות מאושר בזמן הקרוב.

על פי החלטת הוועדה שהתקיימה ביום ראשון שעבר ונחשפת כאן בוואלה לראשונה, המשרד יחל לתמוך בפורום החל מ-1 באוקטובר ועד 31 בדצמבר 2026. סך עלות התמיכה נאמד על 4 מיליון שקלים, משרד הרווחה ישתתף בעד 2 מיליון שקלים (50% מעלות המיזם) והפורום יממן את השאר.

בתחילת השנה, השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, הפסיק את המימון של פורום מיכל סלה למניעת אלימות בטענה כי הארגון משתמש בכסף למשכורות ולא באמת פועל למיגור אלימות נגד נשים. בחודש מרץ האחרון, נערך דיון סוער בוועדה לביטחון לאומי בין ח"כ מירב בן ארי (יש עתיד) שיזמה את הדיון לח"כ לימור סון הר-מלך (עוצמה יהודית) שלבסוף התפוצץ.

מכתב מתן תקציב לפורום מיכל סלה ממשרד הרווחה, 15 בספטמבר 2024. ללא, צילום מסך
מכתב מתן תקציב לפורום מיכל סלה ממשרד הרווחה, 15 בספטמבר 2024/צילום מסך, ללא

בעקבות זאת, שר הרווחה, יעקב מרגי (ש"ס), הבטיח מעל בימת הכנסת לח"כ בן ארי כי ייקח על עצמו את האחריות לבדוק מול השר מדוע החליט להפסיק את המימון של פורום מיכל סלה למניעת אלימות ואמר: "אני מכיר את פורום מיכל סלה, לצערי ליוויתי אותו מהקמתו. כל היוזמות הללו באמת יכולות למנוע את הרצח הבא. אבטיח לך במעמד הזה, שלא ייתכן שיש לנו סטרט-אפ אפ שיודע לזהות סכנה לאלימות, ומוכח שזה מונע אלימות במשפחה ומעניק ביטחון אישי שלא יתוקצב".

לדברי השר מרגי, "אם זה הופסק עניינית, ניקח את זה. אם זה לא הופסק עניינית, אבטיח לך שזה ימשיך להיות ולהתקיים. נמצא לזה מענה, זה לא כסף גדול, נמצא לו את המקור שלו".

בהערות והנימוקים להחלטה נכתב כי "המיזם נוצר במטרה לאפשר לנשים מאוימות פתרונות הגנה נוספים. לצד מקלט, פיתח פורום מיכל סלה שני מענים המעניקים הגנה בהצלחה, חירות ואיכות חיים לנשים. שני הפתרונות מיועדים לאישה מאוימת שאיננה חיה עם בן הזוג המאיים, ואשר האיום מוכר לרווחה או למשטרה- כלבי מיכל סלה ו"סיירת מיכל". התוכנית ניתנת ללא עלות מצד האישה".

מבצע מטורף למשפחה

חבילת סלוללר ל-4 מנויים -ב100 שקלים וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
מכתב מתן תקציב לפורום מיכל סלה ממשרד הרווחה, 15 בספטמבר 2024. ללא, צילום מסך
מכתב מתן תקציב לפורום מיכל סלה ממשרד הרווחה, 15 בספטמבר 2024/צילום מסך, ללא

על פי ההחלטה, התוכנית תופעל בתיאום ובשיתוף עם גורמי המקצוע במשרד הרווחה. הנשים שיתקבלו לתוכניות יבחרו לפי קריטריונים שייקבעו על ידי גורמי המקצוע במשרד, וייבחרו מתוך מטופלות במרכז למניעת אלימות במשפחה.

"המיזם המשותף יאפשר למשרד להעניק לנשים נפגעות אלימות סל הגנה תומך שיקום וטיפול", נכתב בהחלטה. "ללא סל ההגנה של פורום מיכל סלה, נשים נפגעות אלימות ייאלצו לשהות במקלטים ועם סל ההגנה של הפורום הנשים יוכלו להמשיך לחיות בקהילה".

התוכנית, שכוללת את "סיירת מיכל", מעניקה התקנה של מצלמות אבטחה בבית המגורים, התקנת לחצן מצוקה אישי וחיבור למערך מוקד חירום 24/7 של חברת סיור ושמירה ואבטחה באזור המגורים. בנוסף, מעניקה התוכנית חבילת שיעורי הגנה עצמית על ידי מדריכה מוסמכת על סך 10 שיעורים, שליחת מכתב אזהרה מאת עו"ד מפני נקיטת הליכים משפטיים מול הגורם המאיים, מחקר והערכה כל אלה ניתנים ללא עלות למשך 12 חודשים. עד כה, התוצרים של המיזם המשותף הגנו על 594 נשים מאוימות, כל אחת לתקופה של 12 חודשים באמצעות "סיירת מיכל".

שר הרווחה יעקב מרגי הודה לעו"סיות. דוברות משרד הרווחה, לשכת העיתונות הממשלתית
"היוזמות הללו באמת יכולות למנוע את הרצח הבא". שר הרווחה יעקב מרגי/לשכת העיתונות הממשלתית, דוברות משרד הרווחה

פורום מיכל סלה, עמותה רשומה ללא מטרות רווח, הוקמה במאי 2020 בעקבות הרצח של מיכל סלה במטרה למנוע את הרצח הבא, ופועל באמצעות חדשנות וטכנולוגיה. הפורום שם דגש על "חשיבה מחוץ לקופסה", יזמות אישית, אחריות, הסברה ומודעות ציבורית רחבה לזיהוי תמרורי האזהרה לאלימות בזוגיות. הפורום מקדם שיח אינטרדיסציפלינרי ואקו-סיסטם חדש של סטארט-אפים למניעת אלימות כלפי נשים.

הפורום הצליח לרתום בכירים בתעשייה, ממשל, מומחי הייטק ולוחמה בטרור ושחקנים חדשים נוספים אל תוך מגרש האלימות במשפחה. הפורום מבקש מהציבור לעבור משיח בעיות וקורבנות המאפיין את התחום, אל שיח חדשני של פתרונות, עוצמה וסולידריות. היעד: אפס נרצחות בשנה.

יו"ר סיעת יש עתיד ומרכזת האופוזיציה, ח"כ מירב בן ארי, הגיבה: "השר המיותר, בן גביר, כל היום עושה נזק לכל אדם במדינה, מפקיר את הבטחון האישי שלנו. אפילו על נשים נפגעות אלימות ניסה לעשות סיבוב, הוא ותומכת הטרור שלו. לא עזר לו. המימון לפורום ימשיך. תודה ליעקב מרגי, שר הרווחה, שהיה שם מהיום הראשון שהאירוע התפוצץ. ברכות לילי בן עמי, העמותה שלך עושה עבודת קודש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully