וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר הפסיק סיוע לנשים שעברו אלימות: "הן רוצות לקחת את הכסף לכיס שלהן"

עודכן לאחרונה: 20.2.2024 / 13:20

השר הגיב להאשמות נגדו, לאחר הפרסומים לפיהם החליט להפסיק את המימון לפורום מיכל סלה. "בהתחלה אמרתי שצריך להגדיל תקציב, פתאום הסתבר לי שהן רוצות את הכסף לכיס של העמותה", אמר בראיון ל-103FM. בפורום הגיבו: "צר לנו על הניסיון לפגוע בפעילות החשובה בטענות סרק"

בווידאו: בן גביר בזירת הפיגוע: "הפיגוע מוכיח עוד פעם את התפיסה שחלוקת נשק מצילה חיים"/צילום: אבי רוקח

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, התראיין היום (שלישי) לאראל סג"ל ויריב אופנהיימר ברדיו 103FM, והתייחס לפרסומים לפיהם משרדו החליט להפסיק את המימון לפורום מיכל סלה, שהוקם בעקבות רצח מיכל סלה על ידי בן זוגה, ונועד לסייע לנשים הנמצאות במערכת יחסים אלימה.

"לא רציתי לספר את זה אבל אתם מאלצים אותי", ציין ותיאר את שאירע מול הפורום: "אני הכפלתי את התקציב שלהם, וכשהם באו אליי לפני כמה חודשים אמרתי 'צריך להגדיל את התקציב של הפורום'. פתאום הסתבר לי שהן רוצות את הכסף לא לחלוקה לאלימות נגד נשים אלא לחלוקה של הכיס של העמותה - מצטער, לא במשמרת שלי. כסף ילך לנשים, להגנה עליהם, כסף לא ילך לכיסים פרטיים ולא למימון עובדים של עמותה".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר. יונתן זינדל, פלאש 90
"כסף ילך להגנה על נשים, לא לכיסים פרטיים". בן גביר/פלאש 90, יונתן זינדל

בן גביר הקפיד לציין שמדובר בהחלטה שלו: "עם כל הכבוד, אני לא צריך לממן עמותות, זה לא התפקיד שלי. החלטה היא שלי חד משמעית. בהתחלה החלטתי להכפיל את התקציב, כשהם הביאו את התוכנית אני רואה שהכסף הולך לאנשי העמותה. מה פתאום, אני רוצה כסף לנשים, למניעת אלימות נגד נשים, לא כסף לאנשי עמותה".

אתמול פרסם ארגון "שומרים" תחקיר לפיו המשרד לביטחון לאומי החליט שלא לחדש את החוזה עם פורום מיכל סלה, לאחר כשנה שבמהלכה הושקה במסגרת שיתוף הפעולה עם המשרד תוכנית ההגנה, במימון משותף לעמותה ולמשרד, ובה שני פרויקטים: "סיירת מיכל", פרויקט שמספק מעטפת של אמצעי אבטחה לנשים מאוימות, ופרויקט חדשני נוסף שבמסגרתו נשים מאוימות מקבלות כלב שמירה מיומן. לפי הפרסום, וגם לפי דבריו של השר בן גביר, הסכום שהמשרד השקיע בפורום היה בין חצי מיליון למיליון שקלים בשנה.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מיכל סלה, שנרצחה במוצא על פי החשד על ידי בעלה. באדיבות המשפחה
מיכל סלה/באדיבות המשפחה

תגובת פורום מיכל סלה: "פורום מיכל סלה עבד בשיתוף פעולה פורה עם הצוות המקצועי של המשרד לביטחון פנים במשך שנה. כל הנוגעים בדבר, לרבות כל הרשויות הממשלתיות המעורבים בתוכניות ההגנה באופן ישיר ולרבות הנשים המאוימות המקבלות הגנה, הביעו שביעות רצון ועניין רב בהמשך הפעלת התוכניות מצילות החיים. מדובר בפיתוחים פורצי דרך כחול לבן, המופעלים במסירות, מקצועיות, רגישות וללא מטרות רווח. פורום מיכל סלה הוא הגוף היחיד בארץ שפיתח ומפעיל את התוכניות הללו וצר לנו על הניסיון לפגוע בפעילות החשובה בטענות סרק.

"פורום מיכל סלה מתנהל בצורה אחראית וישרה בכל היבט ובפרט בנושאים הכספיים. לראייה, במשך שנה שלמה הפורום שיתף פעולה עם המשרד לביטחון לאומי בצורה שקופה וטובה. העמותה עומדת בכל דרישות מנהל תקין המחמירות ביותר ואף לאחרונה העמותה זכתה בתו מידות לאפקטיביות, זאת לאחר בדיקות ופיקוח חיצוני על העמותה. תקציב הפרויקטים מיועד אך ורק לטובת הפעילות שהוכיחה את הצלחתה, ולמען 276 נשים מאוימות שכבר משתתפות בה ו-900 ילדיהן. במיוחד בימים אלה של מלחמה ושל עליה באלימות בבתים ושל עלייה היסטורית באחזקת נשקים בתוך בתים פרטים, אנחנו קוראות למשרד לא לקצץ בתקציב ביטחונן של נשים מאוימות וחד הוריות בתוך ביתן. מדובר בהצלת חיים".

"לא יניפו דגלי חמאס בהר הבית"

נוסף על כך, התייחס בן גביר לסערה המתחוללת סביב סוגיית העלייה להר הבית במהלך חודש הרמדאן. "לא הייתה טענה שלא תהיה כניסה, גם אני שאני הכי מחמיר בסיפור דיברתי על גיל 70 ומעלה, היו עמדות של לתת באופן חופשי. אני שמח שהעמדה העקרונית שלי שלי שכן צריכה להיות הגבלה התקבלה, והמשטרה דיברה על הגבלה של 40 ומעלה. זו הגבלה חשובה. בדבר אחד לא התקבלה דעתי, ואני אנסה לשכנע את הקבינט, בנושא הנפת דגלי חמאס ותמונות של סינוואר. לטעמי, אם מניפים - בכל מחיר להיכנס, להוריד".

"אני לא מקבל את זה שבנות שלנו נאנסות בעזה וישראל תאפשר לאויבים שלנו להניף דגלים של חמאס או בעד סינוואר בלב ירושלים. יש הרבה אנשים נורמטיביים מתחת לגיל 40 אבל יש לנו גם אחריות על כלל תושבי מדינת ישראל, והסטטיסטיקה מראה שככל שהגיל יותר צעיר יש יותר מתפרעים. לכן אם יש ספק אין ספק", הבהיר והוסיף: "יש הרבה אנשים נורמטיביים מתחת לגיל 40 אבל יש לנו גם אחריות על כלל תושבי מדינת ישראל, והסטטיסטיקה מראה שככל שהגיל יותר צעיר יש יותר מתפרעים. לכן אם יש ספק אין ספק".

עוד טען כי "הגבילו במשך עשרות שנים תנועה של יהודים בהר הבית, והר הבית המקום הכי חשוב לעם ישראל, למה? כי אמרו ביטחון. אני מטעמי ביטחון, כדי לשמור של הילדים שלנו אני לא יכול להגביל תנועה של ערבים ישראלים? אני יכול להגביל, ותהיה הגבלה וזו הדרך הנכונה כי קרה כאן משהו. כולם מבינים משבעה באוקטובר שיש כאן איזשהו משהו שהיה. מספיק לחיות עם הקונספציה שבואו ניתן חופש מוחלט, אנחנו לא בשוויץ".

סג"ל ביקש להזכיר את אזהרות הגורמים הביטחוניים וההמלצות לנקיטת פעולות שונות בהר הבית, ובן גביר התרעם: "אני מעריך את ראש השב"כ, אבל זה אותם ארגונים שאמרו לי כל הזמן 'חייבים לאפשר כניסת פועלים מעזה כי אם לא זה יחמם את השטח', זה אותם ארגונים שאמרו לי בכל השנה האחרונה שאני אמרתי שצריך לעשות סיכולים ממוקדים ועל כל טיל חמישים טילים, 'לא בן גביר, זה יבעיר את השטח'. מספיק עם האשליות האלה".

"שבעה באוקטובר הוכיח שהם לא צריכים סיבה כדי להבעיר את השטח", תקף. "לפני חג הסוכות התקשר אליי גורם ביטחוני, אמר לי 'אל תעלה להר הבית זה יקומם אותם', כיבדתי את אותו גורם, ומה קרה? גורם ביטחוני. המציאות טפחה על פנינו - די עם התפיסה שבואו לא נרגיז אותם. הפחד שלנו זה זה שגורם להם לעשות את מה שהם עושים, זו הבעיה".

אופנהיימר סירב לקבל את דבריו של השר, והקשה: "למה אתה מסכן את ביטחון השוטרים?". בן גביר השיב: "הסיפור שבערביי ישראל לא פתחו באינתיפאדה זה בין היתר כי המשטרה שינתה את המדיניות שלה, כי בשנה האחרונה יש שינוי לגמרי. אם פעם לפני התקופה שלי שמישהו קרא לרצוח חיילות או לאנוס נשים יהודיות באו אליו אחרי שנה, היום במשמרת שלי באותו הלילה באים אליו, עוצרים אותו, מצלמים אותו מאחורי תמונת דגל ישראל ושולחים אותו. היום בבתי הסוהר המדיניות שונה, הפסיקו להיות קייטנות הכול כלול".

"המשטרה הרבה יותר אפקטיבית, גם מנענו הפגנות. הפגנות שהמשטרה חשבה שהולכות להיות התפרעויות המשטרה אמרה 'לא יקרה ולא יהיה', וזה מה ששמר על השקט. אני לא אומר שכל ערביי ישראל אויבים שלנו, יש בתוכם הרבה נאמנים, יש בתוכם הרבה שמשרתים במשטרה, נותן להם את כל הכבוד ואוהב אותם מאוד, אבל וכאן האבל הגדול, יש מתוכם תומכי דעא"ש, תומכי ראאד סאלח, וזה בדיוק הסיפור. זה למה אני רוצה הגבלות, למה שיניתי מדיניות, וכתוצאה מהדברים האלה יש שקט, שקט יחסי אגב אבל כן. זה נכון שהמשטרה עובדת, וזו המדיניות שלי", הדגיש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully