וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלירן מלול הורשע ברצח בנסיבות מחמירות של אשתו מיכל סלה

עודכן לאחרונה: 6.10.2021 / 19:38

שנתיים לאחר שתקף את סלה בחדרה של בתם התינוקת ודקר אותה יותר מעשר פעמים בסכין מטבח, הורשע מלול וצפוי להישלח למאסר עולם. לבית המשפט המחוזי בי-ם הגיעו בני משפחתה של הנרצחת וחברים, שפרצו בבכי עם ההחלטה. אחותה: "זה יום מטלטל. אדם כזה לא צריך לראות אור יום"

בווידאו: אלירן מלול הורשע ברצח אשתו מיכל סלה/צילום: ניב אהרונסון

בית המשפט המחוזי בירושלים הרשיע היום (רביעי) את אלירן מלול ברצח בנסיבות מחמירות של אשתו מיכל סלה, לפני כשנתיים. הוא צפוי לקבל עונש של מאסר עולם.

"כבת 32 הייתה מיכל סלה בעת שהנאשם גדע את חייה. אישה צעירה זו, אם לילדה בת חודשים אחדים שאותה אהבה מאוד, הייתה מוקפת במשפחה רחבה ובידידים רבים, שאהבו והעריכו אותה. בטרם עת באו חייה של מיכל אל קיצם, כשברקע המעשה קנאתו חסרת הגבולות של בן זוגה וחוסר יכותו להשלים עם החלטתה להיפרד ממנו", כתב השופט ארנון דראל בהכרעת הדין.

"למרבה הצער אירוע מסוג זה אינו נדיר. נראה כי קצרה ידן של הרשויות מלהתמודד עבירות אלימות במשפחה, ובתוך כך עם התופעה הנוראה של רצח נשים בידי בני זוגן. דבר לא יחזיר את מי שאיננה עימנו עוד. לבנו עם הבת, עם הוריה של מיכל, בני המשפחה, חבריה וידידיה הרבים. תקוותנו כי התהודה שניתנת למעשים נוראיים אלה תתרום ולו במעט למאבק בתופעת האלימות בכלל ובאלימות במשפחה בפרט".

בנוגע לטיעונים לעונש, הפרקליטות מבקשת לערוך תסקיר נפגע עבירה ולהטיל פיצוי מקסימלי, ולקחת בחשבון את נפגעי העבירה - ביתה של סלה, הוריה ואחיה. הסנגור, עו"ד מיכאל עירוני, התנגד לכך, אולם השופט קיבל את בקשת הפרקליטות והורה לערוך תסקיר. ב-19 באוקטובר ייערך שלב הטיעונים לעונש.

הכרעת דין לאלירן מלול, הנאשם ברצח אשתו מיכל סלה. בית המשפט המחוזי, ירושלים, 6 באוקטובר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
מלול בבית המשפט, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

לבית המשפט הגיעו הוריה, בני משפחתה וחברים, שפרצו בבכי עם ההחלטה. אחותה של מיכל, לילי בן עמי אמרה כי "שום דבר לא יכול להכין אותנו כמשפחה. זה היה מאד קשה, מטלטל, מנפץ, קורע לב ומשחרר שהרוצח שמיכל אחותי הקטנה קיבלה צדק היום. הרוצח האכזרי קיבל את העונש הקשה היותר בספר החוקים, כפי שמגיע לו. אנחנו מקווים שהוא יינמק בכלא, לא יראה אור יום ולא ייצא לחופשות. אנחנו ניאבק על כך".

היא שיבחה את בית המשפט על פסק הדין. "אנחנו יודעים שהכרעת הדין תשפיע על עוד משפחות. יש שופטים בישראל. תודה על החזרת האמון של המשפחה שלנו ושל הציבור במערכת המשפט. אני מקווה שהמקרה של אחותי יהיה לנגד עיניהם של השופטים הבאים וגם של הרוצח הבא". על מלול אמרה כי "האדם הזה הוא רוצח בדם קר, יושב בראש מורם, לא משפיל מבט, לא הביע חרטה לאורך המשפט והכפיש את זכרה של מיכל. אני שמחה שהשופטים ראו את זה והיו ראיות שהראו שהוא שקרן פתולוגי".

"זה יום מטלטל", אמרה בן עמי מוקדם יותר, בכניסה לאולם. "זה יום של סערת רגשות שקצת מחזיר אחורה. אני מקווה שתהיה היום איזושהי סגירה של הפצע השותת".

"אני מקווה שימצאו אותו אשם כי זה אומר שיהיה מאסר עולם. זה יהיה רגע משמעותי, למרות שאנחנו יודעים שזה לא הסוף. אני מקווה שאף אחד לא יעבור את מה שאנחנו עוברים", אמרה בן עמי. "אלירן הוא אדם חלש וחסר בושה, חמלה ועכבות. הוא לא רק עשה את מה שעשה מתוך דפוס חלש ואומלל ועלוב, וגם אחרי הוא שתק שמונה חודשים עד שמסר גרסה ועד היום הוא לא מוכן להגיד מה קרה ב-17 שעות שהילדה הייתה בזירת הרצח. הוא לא מודה והוא בחר להכפיש את השם של אחותי. אני חושבת שאדם כזה - אין לו מחילה והוא לא צריך לראות אור יום, וצריך להרחיק אותו מהחברה וזה אפילו לא מספיק".

אחותה של מיכל סלה, לילי בן עמי, בכנסת.. באדיבות המשפחה
"שמחה שהשופטים ראו שהוא שקרן פתולוגי". לילי בן עמי/באדיבות המשפחה

עו"ד רותי אלדר, המייצגת את משפחתה של מיכל, מטעם סיוע המשפטי במשרד המשפטים אמרה כי "במשך שנתיים חוותה משפחתה של מיכל עינוי דין וסבל כתוצאה מהתנהלותו של הנאשם. לכל אורך המשפט הנאשם שתק או המציא גרסאות שקריות ומקוממות לאשר התרחש באותן 17 שעות נוראות שבסופן נמצאה מיכל ללא רוח חיים, מתבוססת בדמה עם חבלות בראשה, עשרות דקירות בכל חלקי גופה וסימני חנק על צווארה. הזוועה הזאת התרחשה בדלת אמות ביתה של מיכל, שאמור היה להיות מבצרה, כאשר בתה התינוקת נוכחת באותו מרחב, ואין לדעת מה ראתה, כיצד טופלה ומה עבר עליה.

לדבריה, "היום, הכריע בית המשפט את דינו של הנאשם והרשיעו ברצח 'בנסיבות מחמירות באכזריות מיוחדת'. סעיף אישום זה, בו הורשע אלירן מלול, נחקק במטרה לבטא את הסלידה החברתית ממעשה ההמתה האכזרי, לראות ולשמוע את הקורבן, תוך הכרה חברתית באכזריות המיוחדת שיש במעשה. אין ספק כי הרשעתו בעבירה זו של רצח בנסיבות מחמירות באכזריות מיוחדת היא צודקת ומתבקשת".

התובע, עו"ד שגיא אופיר מפרקליטות מחוז ירושלים אמר: "אני לא מתיימר לקוות שהכרעת הדין תהיה נחמה למשפחה אבל אני יכול להתפלל שהיא תהיה הקלה במסע ובדרך שהם לקחו על עצמם".

מיכל סלה, שנרצחה במוצא על פי החשד על ידי בעלה. באדיבות המשפחה
סלה/באדיבות המשפחה

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עורכי הדין שגיא אופיר ושי עציון מפרקליטות מחוז ירושלים, ב-3 באוקטובר 2019, שבה סלה לביתה לאחר השתתפות בסדנה להעצמה נשית, כשבאותו הזמן השגיח מלול על בתם המשותפת בת השמונה חודשים. בהמשך אותו לילה, בסמוך לשעה 01:20, תקף מלול את אשתו בעת שהייתה בחדרה של בתם ופצע אותה בראשה.

מלול הצטייד בסכין מטבח, גרר את מיכל מחדרה של הילדה בעודה מדממת אל מחוץ לחדר, שם דקר אותה כ-11 פעמים, תוך שהיא מנסה להתגונן בשארית כוחותיה מפניו. עקב דקירותיו של הנאשם, נגרם לסלה אובדן דם נרחב והיא מתה מפצעיה.

"במעשיו המתוארים לעיל גרם מלול למותה של המנוחה באכזריות מיוחדת הבאה לידי ביטוי בתקיפתה בנוכחות בתה התינוקת, תוך שהיא מנסה להתגונן בשארית כוחותיה", נכתב בכתב האישום.

בני משפחתה של מיכל סלה בהכרעת דין לאלירן מלול, הנאשם ברצח הבת. בית המשפט המחוזי, ירושלים, 6 באוקטובר 2021. יונתן זינדל, פלאש 90
בני משפחתה של מיכל סלה בבית המשפט, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

הסנגורים עו"ד מיכאל עירוני ועידן גמליאלי המייצגים את מלול מטעם הסניגוריה הציבורית טענו להגנתו כי לא ניתן להרשיע את מלול ברצח בנסיבות מחמירות מאחר והתביעה לא הוכיחה מה קרה בליל הרצח, וכי יש להרשיע אותו בעבירות המתה באחריות מופחתת.

עו"ד עירוני הדגיש כי למלול קיימת הגנה שהוא היה נתון תחת השפעת אלכוהול. "אנחנו לא יודעים מה קרה שם, בגלל עבודה רשלנית של מז"פ לא נאספו ממצאים מכל הבקבוקים. אנחנו יודעים שהנאשם שתה לשוכרה מהאירוע, בנוסף אנחנו יודעים ש-20 שעות אחרי האירוע הנאשם פגש את השכנה ואמר דברים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully