וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר מרגי: "אברר עם בן גביר מדוע הופסק המימון לפורום מיכל סלה"

עודכן לאחרונה: 6.3.2024 / 18:35

לאחר הדיון הסוער אתמול בכנסת, בו סון הר-מלך ומירב בן ארי הטיחו זו בזו האשמות. שר הרווחה הודיע מעל בימת הכנסת, כי יבדוק מול השר לביטחון לאומי, מדוע החליט להפסיק את המימון לעמותה. "אם זה הופסק עניינית, אז אנחנו ניקח את זה"

בווידאו: השר מרגי: "אפנה לבן גביר לבדוק למה הפסיק את המימון לפורום מיכל סלה" 06.03.24/ערוץ הכנסת

שר הרווחה, יעקב מרגי הבטיח היום (רביעי) מעל בימת הכנסת לח"כ מירב בן ארי כי יקח עצמו את האחריות לבדוק מול השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, מדוע החליט להפסיק את המימון של פורום מיכל סלה למניעת אלימות. "לוקח על עצמי להוציא פנייה לשר לביטחון פנים, לבדוק למה זה הופסק. אם זה הופסק עניינית, אז אנחנו ניקח את זה. זה לא כסף גדול, נמצא לו את המקור שלו".

לאחר שהשר בן גביר הפסיק את המימון של פורום מיכל סלה למניעת אלימות, בטענה כי הארגון משתמש בכסף למשכורות ולא באמת פועל למיגור אלימות נגד נשים, דיון סוער בטונים צורמים התגלע אמש בוועדה לביטחון לאומי. חברת הכנסת לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית, וח"כ מירב בן ארי שיזמה את הדיון, הטיחו זו בזו דברים.

לילי בן עמי, מירב בן ארי בדיון הוועדה לביטחון לאומי על שיתוף הפעולה עם פורום מיכל סלה, 5 במרץ 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
"את בושה למין הנשי". לילי בן עמי ומירב בן ארי/פלאש 90, יונתן זינדל
לימור סון הר מלך בדיון הוועדה לביטחון לאומי על שיתוף הפעולה עם פורום מיכל סלה, 5 במרץ 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
"הפורום הזה לא נותן מענה אמיתי לאלימות הנשים בישראל". לימור סון הר-מלך/פלאש 90, יונתן זינדל

"הפורום הזה לא נותן מענה אמיתי לאלימות הנשים בישראל, יש פה מהלך פופוליסטי ויש כאן ח"כים שחתמו על קיום הדיון ולא קראו את הנתונים", אמר סון הר-מלך ופתחה בסבב חילופי האשמות בין המשתתפים בדיון. "לכמה נשים הפורום עזר עם הפרויקט הזה?", המשיכה.

ח"כ מירב בן ארי הנסערת, הטיחה בסון הר-מלך כי היא "בושה למין הנשי". היא המשיכה ואמרה, "הדיון הזה הוא בשבוע של יום האישה הבינלאומי, מגיע אחרי ההכרה של האו"ם באלימות המינית שהתרחשה כאן ב-7 באוקטובר. השאלה היא מה קורה כשזו אלימות בבית? מדובר ב-640 אלף שקלים, כשתקציב המשרד עומד על יותר מ-49 מיליארד שקלים. כבשת הרש".

"מאוגוסט, המשרד לא משלם שקל לעמותה, היא מממנת לבד את הפעילות, בעוד המשטרה ממשיכה להפנות את אותן הנשים לעמותה", הסבירה בן ארי. "270 נשים בתוכנית מוגנות, יותר מ-900 ילדים. מדינה טובה ומקצועית הייתה מכפילה את העבודה ולא מסכלת אותה. לא מספיק להתייחס לנשים ששוברות את תקרות הזכוכית, צריך לדבר על הנשים שתקועות ברצפת הבטון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully