וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר החלטת בן גביר: הדיון על הפסקת הסיוע לנשים שעברו אלימות הסתיים בפיצוץ

עודכן לאחרונה: 5.3.2024 / 12:51

ועדת הכנסת לביטחון לאומי התכנסה לדון בקביעת השר לקטוע את מימון פורום מיכל סלה. ח"כ סון הר-מלך גיבתה את ההחלטה: "הארגון לא נותן מענה לאלימות. קיום הדיון פופוליסטי". באופוזיציה לא נותרו חייבים, ועל רקע הויכוח הלהוט יו"ר הוועדה קטע את הדיון בעיצומו

עימות בין ח"כ בן ארי לח"כ סון הר מלך בדיון על פורום מיכל סלה/ערוץ הכנסת

דיון על הפסקת מימון פורום מיכל סלה למניעת אלימות נגד נשים, שנערך היום (שלישי) בועדה לביטחון לאומי בכנסת - נקטע בטונים צורמים. הדיון התקיים לאחר שבשבוע שעבר השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר, החליט לקטוע את מימון הפורום בטענה כי "הכסף הולך לכיס העמותה - ולא לסיוע לנשים".

במהלך הדיון, חברת הכנסת לימור סון הר-מלך מעוצמה יהודית קיבלה את רשות הדיבור וגיבתה את טענותיו של השר: "הפורום הזה לא נותן מענה אמיתי לאלימות הנשים בישראל, יש פה מהלך פופוליסטי ויש כאן ח"כים שחתמו על קיום הדיון ולא קראו את הנתונים". בתגובה לכך ח"כ מירב בן ארי מיש עתיד וח"כ עודד פורר מישראל ביתנו, אמרו לסון הר-מלך כי היא מביישת אנשים שלא נמצאים בדיון והחלה מהומה והחלפת האשמות הדדיות.

בנקודה זו, יו"ר הוועדה, ח"כ צביקה פוגל, הפסיק את הדיון בעיצומו. "אי אפשר לנהל דיון כשלא ניתן להקשיב לדברים שנאמרים, גם אם לא נעים או לא מוסכם על חלק מחברי הכנסת", טען.

"אני רוצה לשאול אותך - לכמה נשים הפורום עזר עם הפרויקט הזה?" - ח"כ לימור סון הר מלך בפנייה לח"כ עודד פורר, זאת במהלך הדיון הנוגע לתוצאות פורום מיכל סלה בנושא אלימות נגד נשים. ח"כ מירב בן ארי: "את בושה למגזר הנשי".

לימור סון הר מלך בדיון הוועדה לביטחון לאומי על שיתוף הפעולה עם פורום מיכל סלה, 5 במרץ 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
לימור סון הר מלך בדיון הוועדה לביטחון לאומי על שיתוף הפעולה עם פורום מיכל סלה, 5 במרץ 2024/פלאש 90, יונתן זינדל

ח"כ מירב בן ארי, יוזמת הדיון: "הדיון הזה הוא בשבוע של יום האישה הבין לאומי, מגיע אחרי ההכרה של האו"ם באלימות המינית שהתרחשה כאן בשבעה באוקטובר. השאלה היא מה קורה כשזו אלימות בבית? מדובר ב-640 אלף שקלים, כשתקציב המשרד עומד על יותר מ-49 מיליארד שקלים. כבשת הרש".

"מאוגוסט, המשרד לא משלם שקל לעמותה, היא ממנת לבד את הפעילות, והמשטרה ממשיכה להפנות את אותן הנשים לעמותה. 270 נשים בתכנית מוגנות, מעל 900 ילדים. מדינה טובה ומקצועית הייתה מכפילה את העבודה ולא מסכלת אותה. לא מספיק להתייחס לנשים ששוברות את תקרות הזכוכית, צריך לדבר על הנשים שתקועות ברצפת הבטון".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
לילי בן עמי, מירב בן ארי בדיון הוועדה לביטחון לאומי על שיתוף הפעולה עם פורום מיכל סלה, 5 במרץ 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
לילי בן עמי, מירב בן ארי בדיון הוועדה לביטחון לאומי על שיתוף הפעולה עם פורום מיכל סלה, 5 במרץ 2024/פלאש 90, יונתן זינדל

בשבוע שעבר, בן גביר נימק את החלטתו בריאיון לרדיו 103FM. "אני הכפלתי את התקציב שלהם, וכשהם באו אליי לפני כמה חודשים אמרתי 'צריך להגדיל את התקציב של הפורום'. פתאום הסתבר לי שהן רוצות את הכסף לא לחלוקה לאלימות נגד נשים אלא לחלוקה של הכיס של העמותה - מצטער, לא במשמרת שלי. כסף ילך לנשים, להגנה עליהם, כסף לא ילך לכיסים פרטיים ולא למימון עובדים של עמותה".

בן גביר הקפיד לציין שמדובר בהחלטה שלו: "עם כל הכבוד, אני לא צריך לממן עמותות, זה לא התפקיד שלי. החלטה היא שלי חד משמעית. בהתחלה החלטתי להכפיל את התקציב, כשהם הביאו את התוכנית אני רואה שהכסף הולך לאנשי העמותה. מה פתאום, אני רוצה כסף לנשים, למניעת אלימות נגד נשים, לא כסף לאנשי עמותה".

  • עוד באותו נושא:
  • נשים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully