וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמי 669 במילואים דניאל אלוש ותום איש-שלום נהרגו בהתרסקות המסוק בעזה

עודכן לאחרונה: 11.9.2024 / 16:52

אלוש, בן 37 מתל אביב-יפו ואיש שלום, בן 38 מנס הרים היו לוחמים ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד של יחידת 669. באירוע שבו נפלו נפצעו באורח קשה טייסת, טייס במילואים, מכונאי מוטס, רופא במילואים ולוחם במילואים

בווידאו:התרסקות מסוק ינשוף,11 בספטמבר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

צה"ל התיר לפרסום היום (רביעי) כי רס"ם במיל' דניאל אלוש ורס"ם מיל' תום איש-שלום הם הלוחמים שנפלו בהתרסקות המסוק הלילה בדרום רצועת עזה. אלוש, בן 37 מתל אביב-יפו, הותיר אחריו שני ילדים בני שנה וחמש. הלווייתו תיערך מחר. הלווייתו של איש שלום, בן 38 מנס הרים, תיערך הערב בבית העלמין בנס הרים. שניהם היו לוחמים ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד של יחידת 669.

באירוע שבו נפלו נפצעו באורח קשה טייסת, טייס במילואים ומכונאי מוטס בטייסת 'ציפורי המדבר' (123), רופא במילואים ולוחם במילואים מהיחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669). כמו כן, נפצעו באורח בינוני, רופא לוחם במילואים ביחידה הטקטית לחילוץ מיוחד (669) ומכונאי מוטס במילואים בטייסת 'ציפורי המדבר' (123). בנוסף, לוחם בגדוד ההנדסה 710, חיל ההנדסה הקרבית, נפצע באורח קשה בקרב בדרום רצועת עזה.

מבית החולים סורוקה נמסר כי מצבם של הפצועים יציב, ולא נשקת סכנה מיידית לחייהם. "הפצועים מאושפזים במחלקות לטיפול נמרץ, סובלים מפגיעות קשות רב מערכתיות, עברו ועוד צפויים לעבור ניתוחים מורכבים ע"י צוותים כירורגיים מתחומים שונים", מסרו.

רס״ם (מיל׳) דניאל אלוש, נהרג בהתרסקות מסוק. דובר צה"ל
רס״ם (מיל׳) דניאל אלוש, נהרג בהתרסקות מסוק/דובר צה"ל
תום איש שלום, נהרג בהתרסקות מסוק. דובר צה"ל
תום איש שלום, נהרג בהתרסקות מסוק/דובר צה"ל
מסוק צה"ל שהתרסק בדרום הרצועה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מסוק צה"ל שהתרסק בדרום הרצועה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

התקרית הקשה התרחשה בשעה 00:23 בערך, כשמסוק מסוג סיקורסקי UH-60 בלאק הוק (ינשוף) ביצע נחיתה לא טובה כדי לחלץ פצוע ופגע בקרקע, כשההערכה היא שמדובר בטעות אנוש ולא בירי של חמאס, וסיבת ההתרסקות עודנה מתוחקרת. כל מי שהיה במסוק נפגע.

לאחר מכן היה מבצע לחילוץ הפצועים, כשהפינוי התסיים בערך בשעה 2:00 בלילה. כל הפצועים פונו לבית החולים סורוקה בבאר שבע, והחילוץ היה גם מוסק וגם רכוב. מדובר בתאונה מבצעית ראשונה של מסוק הינשוף. לאחר האירוע, מפקד חיל האוויר, אלוף תומר בר מינה ועדת חקירה חילית בנושא שתבדוק את נסיבות האירוע, ומצה"ל נמסר כי לא חל שינוי בפעילות המבצעית של חיל האוויר.

דניאל סיגורה, חברו של דניאל אלוש, שיתף את תחושותיו ברשתות החברתיות וכתב: "היום איבדתי חבר ואני מפורק לגמרי. החברה הישראלית איבדה בנאדם שכולו זהב טהור. מהבוקר אני מסתובב הלוך וחזור חיוור חסר תאבון חנוק עם דמעות בעיניים. לא מצליח לתפוס. 20 שנה אני מכיר אותך, את החיוך של הילדים שלנו באותו הגיל".

עוד הוסיף דניאל ותיאר את חברו: "גוד וייב זה השם השני שלך, תמיד מחבק, מפרגן ומחמיא, אבא למופת, בנאדם מדהים, חבר ואח. גרנו ביחד באותו בית למשך חוד וכל פעם שנתקלתי בך ברחוב, בים, תמיד התעניינת וידעת להגיד את המילה הטובה ולחבק חיבוק עוטף ואמיתי. כך גם היה לפני כמה שבועות שראיתי אותך במקרה ויצאת מהאוטו כדי לבוא ולחבק אותי ולהתעניין בשלומי, זכיתי להכיר אותך ולקרוא לך חבר. הלכת לחלץ לוחם פצוע ולא חזרת הביתה לאשתך ולשני הבנים שלך, דניאל אלוש, אח שלי אוהב אותך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully